• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Mli 014
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 22:59:17 följande:

Jo, jag har sökt flera gåner hos dem som finns här. Många av dem känner jag dessutom personligen. Men att starta en egen törs jag inte, så erfaren är jag inte.
    Det är kanske där du ska börja då. =)
    Har man inte rätt att få starta-eget hjälp i Sverige? Eller var det bara till "juniorer" och förr?
    Nej nu ska jag sova hoppar in och läser lite mer i morgon. =)

• Anonym (fantasi)

Har du testat att söka jobb som sophämtare? Jag har hört att det är riktigt bra betalt, och kan ju knappast vara någon lång utbildning som krävs.

• Anonym (Arbetslös)
    Anonym (fantasi) skrev 2013-10-22 23:11:49 följande:
    Har du testat att söka jobb som sophämtare? Jag har hört att det är riktigt bra betalt, och kan ju knappast vara någon lång utbildning som krävs.

Det krävs C-körkort, och det har inte jag, men tack för tipset.
  • Anonym (fantasi)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 23:13:20 följande:

Det krävs C-körkort, och det har inte jag, men tack för tipset.
    Har du lust och möjlighet, så kan du ju satsa på att ta C-körkort.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (fantasi) skrev 2013-10-22 23:15:50 följande:
    Bor du nära göteborg så såg jag rätt nyss att de har en guideutbildning. Finns säkert på andra orter också.
    www.studentum.se/Guideutbildning_i_Goeteborg_...

Jag har jobbat som guide. Det gick bra utan utbildning, men tack ändå!
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (fantasi) skrev 2013-10-22 23:16:32 följande:
    Har du lust och möjlighet, så kan du ju satsa på att ta C-körkort.

Nja, jag fick köra upp 7 gånger för att få ett vanligt B-körkort, så att köra är inte min grej. Annars hade det nog varit bra.
  • Anonym (?)
    Anonym (frihet) skrev 2013-10-22 14:07:41 följande:
    Vill tillägga en sak i denna debatt. Jag har varit arbetslös ett tag pga nedgång i min bransch. Gick jättebra för mig under ca 10 år, och jag tjänade mellan 300-425 000/år (som frilans). Detta höll i sig fram till för ett år sen. Nu har jag börjat jobba som lärarvik och i hemtjänst, för jag vill inte vara sysslolös och beroende av a-kassan (för då har man inte frihet att göra vad man vill).
    Det jag vill klaga på är att det är så FRUKTANSVÄRT dåligt betalt i dessa jobb. Jag får inte mer pengar än när jag går på a-kassa, efter skatt. Jag tycker det är helt orimligt, och om folk ska känna sig motiverade att ta dessa jobb måste lönerna höjas (INTE sänka a-kassan, det är inte det jag är ute efter).
    Jag får mindre pengar för tuffa jobb, men jag gör det för friheten att tex kunna läsa en kurs på universitetet utan att nån lägger sig i, men visst är det märkligt att t ex typiska karljobb är så mycket bättre betalt än dessa okvalificerade typiska kvinnojobb.
    Det här är jobb som många har möjlighet att få, men det tror f-n att folk vill, när dom får in mindre än när dom uppbär a-kassa.
    Hur överlever man på 300kr per år?!
  • H2O Mineral
    Ramborg skrev 2013-10-22 12:56:53 följande:

Kan du inte läsa eller har du bara otur när du tänker?

Tror du att alla jobb är tillsvidareanställningar?
    Ett jobb är ju fortfarande ett jobb, eller hur?! 

Är ts bara ute efter och söker tillsvidareanställning så förstår jag att hon inte får nåt jobb...  
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • H2O Mineral
    MammaIna88 skrev 2013-10-22 13:05:00 följande:
    Men mitt tips till TS utbilda dig till något annat. Jag var också arbetslös men tog mig i kragen, skaffade utbildning och fick jobb på praktikplatsen jag hade under utbildningen då jag hade gjort bra ifrån mig att alla kollegorna rekommenderade mig varmt till deras chef :)
    Det tipset har ts redan sagt nej till. 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!