• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (00)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 09:20:10 följande:

Lernia är gymnasienivå och man får inte läsa där med universtitetsutbildning hur som helst. Man kan få en plats om det finns platser över, men det gör det nästan aldrig. De som inte har utbildning går först, sedan kommer de som har gymnasieexamen, sedan de som har universitetsstudier, men ingen examen och sist kommer sådana som jag. 

YH-utbildningar kan jag gå, men då gäller det jag skrev nyss. 

Har man varit arbetslös så länge som du så får man absolut det.
    Finns även YHutbildningar där det inte krävs förkunskaper.

Men du väljer att se hinder och fel på allt. Där har du nog orsaken till att du är arbetslös fortfarande.   
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (00) skrev 2013-10-23 09:22:04 följande:

Har man varit arbetslös så länge som du så får man absolut det.
    Finns även YHutbildningar där det inte krävs förkunskaper.

Men du väljer att se hinder och fel på allt. Där har du nog orsaken till att du är arbetslös fortfarande.   

Nej, det får man inte. Inte här i alla fall, tror du inte att jag har kollat det för länge sedan?

Som sagt, det är ont om YH utan förkunskaper här. Det sa jag ju förut.  
  • Auroraja
    Fru envis skrev 2013-10-22 21:52:49 följande:
    sa till ditt af att du inte trivdes? 

Ja det gjorde jag!! Ringde och va jävligt arg då jag jobbat innan och såg fram imot ett par veckors semester med familjen!! Detta va i juli! Men nej hela sommare skulle jag sitta där!!! Mitt vikariat på 6 månader tog slut 31/6 så ville ju som alla andra ha iallafall två veckor ledigt. Vi hade dess utom bokat stuga på Gotland!!!! Blir arg bara jag tänker på det
  • Anonym (00)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 09:24:14 följande:

Nej, det får man inte. Inte här i alla fall, tror du inte att jag har kollat det för länge sedan?

Som sagt, det är ont om YH utan förkunskaper här. Det sa jag ju förut.  

Du har fel.

och du kollar allt en gång, besöker företag en gång osv sen skiter du i det. 
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (00) skrev 2013-10-23 09:45:10 följande:

Du har fel.

och du kollar allt en gång, besöker företag en gång osv sen skiter du i det. 

Du kan ju få tro det, men jag vet vad som gäller här.

Gör jag? I ditt lilla huvud kanske det är så, det kan jag inte svara för.  
  • Hallonet
    msmurphy skrev 2013-10-22 17:10:58 följande:
    Men varför kan du inte flytta? Du säger att du inte har barnpassning för ditt barn så jag antar att du är ensamstående och att pappa inte finns i bilden?

En KY-utbildning är oftast två år så då har du csn som räcker. Om du mpste flytta för utbildningens skull kan du alltid flytta tillbaka sen.

Annars kanske du kan bli dagmamma (nattmamma). Om det är tre års kö för nattis i Norrköping så lär det ju vara eftertraktad.

Eller som Ramborg föreslog nån slags hantverkare. Det finns ju lärlingsprogram för sånt. 
    En riktigt bra idé att öppna en form av nattis faktiskt, om man har rum för det. Men frågan är - krävs det inte barnskötarutbildning för det? Har en bekant som arbetar som dagmamma och jag vet att hon gått den utb, men vet inte om det är ett krav. Annars vore det väl toppen! Win win för fler än en själv.
  • Anonym (hff)
    Auroraja skrev 2013-10-23 09:34:30 följande:
    Ja det gjorde jag!! Ringde och va jävligt arg då jag jobbat innan och såg fram imot ett par veckors semester med familjen!! Detta va i juli! Men nej hela sommare skulle jag sitta där!!! Mitt vikariat på 6 månader tog slut 31/6 så ville ju som alla andra ha iallafall två veckor ledigt. Vi hade dess utom bokat stuga på Gotland!!!! Blir arg bara jag tänker på det

Du vet väl att du har 4 veckors rätt till ledighet på ett år?
  • Anonym (00)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 09:50:05 följande:

Du kan ju få tro det, men jag vet vad som gäller här.

Gör jag? I ditt lilla huvud kanske det är så, det kan jag inte svara för.  

Jag kan bara gå efter dina svar i denna tråd. Och allt du får som förslag har du gjort för länge sen? Och kan inte tänka dig att göra igen.

Det är samma regler i hela landet.  
  • Anonym (00)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-23 09:54:38 följande:

Du vet väl att du har 4 veckors rätt till ledighet på ett år?

Obetalda ja.
  • Anonym (00)
    Hallonet skrev 2013-10-23 09:52:08 följande:
    En riktigt bra idé att öppna en form av nattis faktiskt, om man har rum för det. Men frågan är - krävs det inte barnskötarutbildning för det? Har en bekant som arbetar som dagmamma och jag vet att hon gått den utb, men vet inte om det är ett krav. Annars vore det väl toppen! Win win för fler än en själv.

Dagmammor behöver ingen utbildning.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!