• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 08:07:14 följande:

Det har jag inte, tvärtom har jag flera gånger skrivit att jag gärna läser vidare, men jag har inte så mycket CSN kvar.
    Vilket är lika med nej. 
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 08:19:09 följande:
    Hur vet du att det inte är på grund av sjukdom som jag inte kan flytta? Förvånad
    Hade du varit sjuk så hade du inte suttit på ditt "vuxendagis" utan varit hemma och sjukskriven. 

Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 08:37:50 följande:

Klart jag har gått ut till arbetsgivare, det gjorde jag redan första månaderna. AF har inga utbildningar som jag kan gå nu, men jag har koll på vad som kommer in, jag kan läsa två år till, men då vill jag veta att det ger jobb (eftersom jag använder mina sista terminer), har hittills inte hittat rätt utbldning, jag kan inte läsa snabbare, jag har provat (nästan) att starta eget, men det bar sig knappt.

Jag har redan sagt att jag inte kan flytta eller jobba obekvämt.  
    MEN SNÄLLA TS, NÄR MAN ÄR ARBETSLÖS SÅ FINNS INGET JAG KAN INTE ELLER JAG VILL INTE FLYTTA ELLER JOBBA PÅ OBEKVÄMMA ARBETSTIDER! 

Man får baske mig ta det som finns!  
  • Anonym (?)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-23 10:05:41 följande:

NEJ! betalda. Samma dagsersättning som när du jobbar! I fas 3 har du rätt till det! Många vet inte det för det verkar som handledaren inte vill tala om det! Men så är det! Fråga af får du se!
    Nej, de är obetalda. På semester är man inte aktivt jobbsökande därav är de obetalda. 
  • H2O Mineral
    Anonym (00) skrev 2013-10-23 09:59:35 följande:

Dagmammor behöver ingen utbildning.
    Jo, barnskötarutbildning eller förskolelärare behövs. 
  • Anonym (00)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:04:46 följande:

Klart jag ringer folk igen, varför skulle jag inte göra det? Det vore ju ganska dumt att inte göra, eller hur.

Återigen kan jag bara gå på det du svarat i denna tråd. och då har du redan gjort allt för länge sen och tänker inte göra det igen.

Märkligt att du inte fått ett enda nytt tips...?  Du vet redan precis allt, hur allt är och hur allt går till.
  • Auroraja
    Anonym (hff) skrev 2013-10-23 10:23:01 följande:
    Jo! Är du inskriven i fas 3 och har åtgärd så får du 4 veckors betald ledighet! Min man hade det i somras så jag vet väl!!

Fas 3 vad innebär det? Är det inte när man är långtidsarbetslös ochninte får någon ersättning alls?? Jag fick ta ledigt men utan ersättning! Eftersom det va första gången jag va arbetslös
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:27:30 följande:
    Vilket är lika med nej. 

Hade du varit sjuk så hade du inte suttit på ditt "vuxendagis" utan varit hemma och sjukskriven. 

Det finns mellanting mellan sjukskriven på heltid och fullt frisk. Visste du inte det?
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:36:33 följande:

Det finns mellanting mellan sjukskriven på heltid och fullt frisk. Visste du inte det?
    Är man sjuk så ser man till att bli sjukskriven eftersom man då får mindre krav på sig. 

Tror inte ett skit på att du skulle vara sjuk, du vill bara inte jobba obekväma arbetstider eller flytta. Du vill helt enkelt ha specialbehandling.  Så lycka till med att få ett jobb
  • Anonym (00)

Så du söker inte arbeten på heltid?
  • H2O Mineral

H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:40:06 följande:
    Är man sjuk så ser man till att bli sjukskriven eftersom man då får mindre krav på sig. 

Tror inte ett skit på att du skulle vara sjuk, du vill bara inte jobba obekväma arbetstider eller flytta. Du vill helt enkelt ha specialbehandling.  Så lycka till med att få ett jobb

Du kommer att få sitta på ditt "vuxendagis" år ut och år in
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!