• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (? 2)
    H2O Mineral skrev 2013-10-28 22:03:44 följande:
    ?

Hur vet du det?  
    Det säger ju sig självt? Gör det inte tycker du?
  • H2O Mineral
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 22:05:38 följande:
    Nej det tycker jag inte det gör. En som kommer direkt från skolan kan oftast inte mer än en som jobbat som usk sedan tidigare. 
    Jag är inte samma som FruE/Mineralvatten/Elin 885!
  • Dr Mupp
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 22:05:38 följande:
    Nej. Omvårdnadsprogrammet är väldigt basic. Den riktiga kompetensen får du ute på arbetet. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • H2O Mineral
    H2O Mineral skrev 2013-10-28 22:09:00 följande:
    Nej det tycker jag inte det gör. En som kommer direkt från skolan kan oftast inte mer än en som jobbat som usk sedan tidigare. 
    Dvs den som har jobbat som usk på ett äldreboende är mera kompetent än en som kommer direkt från gymnasiet. 
  • H2O Mineral
    Dr Mupp skrev 2013-10-28 22:09:48 följande:
    Nej. Omvårdnadsprogrammet är väldigt basic. Den riktiga kompetensen får du ute på arbetet. 
  • Anonym (? 2)
    H2O Mineral skrev 2013-10-28 22:09:00 följande:
    Nu läste inte du vad jag skrev. Nu får du nog läsa om och läsa rätt. 

Ett tips är att läsa inlägget innan man svarar.
  • Anonym (? 2)
    Dr Mupp skrev 2013-10-28 22:04:09 följande:
    Du har rätt, den som jobbat på äldreboeendet är mer kompetent än den som kommer direkt från gymnansiet. 

Min reella kompetens som undersköterska är högre än den formella kompetens man får via omvårdnadsprogrammet. Jag ska tenta av omvårdnadsprogrammet eftersom kommunen numer kräver att alla deras undersköterskor ska ha gått omvårdnadsprogrammet och det oavsett reell kompetens. Jag kan validiera av i princip allt och ligger högre i kunskap i många områden.
    Så bra!
    Och vad bra att kommunen kräver utbildning på alla undersköterskor. 
  • H2O Mineral
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 22:14:00 följande:
    Nu läste inte du vad jag skrev. Nu får du nog läsa om och läsa rätt. 

Ett tips är att läsa inlägget innan man svarar.
    Detsamma. 
  • Anonym (? 2)
    H2O Mineral skrev 2013-10-28 22:19:58 följande:
    Detsamma. 
    Känner inget behov av det tack
  • H2O Mineral
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 22:23:53 följande:
    Känner inget behov av det tack
    Det har du nog. 
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!