• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • H2O Mineral
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 21:44:41 följande:
    Det hoppas jag verkligen inte att de gör med en person som enbart jobbat på äldreboende tidigare.
    Jaha? Man kan ha bra kvalifikationer ändå. 
    Jag är inte samma som FruE/Mineralvatten/Elin 885!
  • Anonym (? 2)
    H2O Mineral skrev 2013-10-28 21:46:23 följande:
    Jaha? Man kan ha bra kvalifikationer ändå. 
    För att jobba på en vårdcentral? Knappast
  • H2O Mineral
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 21:47:04 följande:
    För att jobba på en vårdcentral? Knappast
    Och det bestämmer du? 
  • Anonym (? 2)
    H2O Mineral skrev 2013-10-28 21:49:04 följande:
    Och det bestämmer du? 
    Bestämmer? Nej. Jag vill inte jobba med sådant.
    Tycker? Ja. Jag vill komma till en trygg vårdcentral med kompetent personal när jag är sjuk
  • H2O Mineral
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 21:51:18 följande:
    Bestämmer? Nej. Jag vill inte jobba med sådant.
    Tycker? Ja. Jag vill komma till en trygg vårdcentral med kompetent personal när jag är sjuk
    Ja? Och det gör du. En person som jobbat som undersköterska på äldreboende kan vara lika kompetent som en som kommit direkt från gymnasiet. 
  • Anonym (? 2)
    H2O Mineral skrev 2013-10-28 21:52:52 följande:
    Ja? Och det gör du. En person som jobbat som undersköterska på äldreboende kan vara lika kompetent som en som kommit direkt från gymnasiet. 
    Knappast
  • H2O Mineral
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 21:53:55 följande:
    Knappast
    Och det vet du? 
  • Anonym (? 2)
    H2O Mineral skrev 2013-10-28 21:55:25 följande:
    Och det vet du? 
    Ja
  • H2O Mineral
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 21:57:24 följande:
    Ja
    ?

Hur vet du det?  
  • Dr Mupp
    Anonym (? 2) skrev 2013-10-28 21:53:55 följande:
    Knappast
    Du har rätt, den som jobbat på äldreboeendet är mer kompetent än den som kommer direkt från gymnansiet. 

Min reella kompetens som undersköterska är högre än den formella kompetens man får via omvårdnadsprogrammet. Jag ska tenta av omvårdnadsprogrammet eftersom kommunen numer kräver att alla deras undersköterskor ska ha gått omvårdnadsprogrammet och det oavsett reell kompetens. Jag kan validiera av i princip allt och ligger högre i kunskap i många områden.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!