Solljuset skrev 2013-11-22 13:49:54 följande:
Nu är han snart 3 mån o pappa kan inte vara hemma mer. Han är inge vidare avlastning ändå ;) skämt o sido men d e så! Han försöker men storasyster är extremt mammig o blir GALEN om pappa tar henne istället.
Vilken soppa jag lyckas skapa inser jag nu..kaos..nästan så jag skrattar. Kanske borde gå o prata med bvc om problemet då jag verkar vara ensam om att ha d såhär (iaf utifrån d jag läst i forumet)
Jag tänker på om ett problem skulle försvinna on jag gav flaska istället för då skulle ju storasyster kunna va med o hålla...ja eller vad tror ni?
Jag har 16 mån mellan mina pojkar. Jag ammade iofs bara i 9 v innan jag gick över helt till flaska. (pga att jag inte hade mjölk så varje amning var ett rent h*****e då han inte blev mätt).
Iaf så lyckades jag styra rutinerna på så sätt att jag ammade när den stora åt frukost, när han skulle vila, när han åt lunch osv osv. På så sätt hade den stora fullt upp under matningen. Detta funkade även när jag gav flaska. Nåt mer som var viktigt var att jag inte avbröt lek el dyl helt plötsligt utan att jag förvarnade den stora först. Sa tex att om en liten stund måste mamma mata lillebror. På så sätt var han förberedd o tog det med ro.
Nu har jag inte läst hela tråden så du kanske redan har testat detta el nåt liknande.