Solljuset skrev 2013-12-01 22:29:44 följande:
Tystnat härinne, så jag slänger ut en fråga. Hur sover/sov ni? Samsover lr barnen i egna sängar lr hur? Berätta :)
Barnen har sovit i egen säng från början, fast i vårat rum tills de var ca 1 år då flyttade de ut till eget rum. Nu så sover 3,5 och 2åringen i samma rum, i en loftsäng (110 cm hög), fungerar jättebra. Lillebror sover inne hos oss i vagga bredvid vår säng, men vi tar alltid upp honom och lägger mellan oss om han vaknr på natten. Barnen har alltid fått komma till oss om de själva vill, men storkillarna vaknar bara om de är sjuka, annars sover de hela nätterna lugnt.
Elmiina skrev 2013-12-02 07:50:54 följande:
Hej! Vi har en dotter på 3mån och funderar på när det är dags för syskon. Har fått för mig att helst ha Max 2år mellan dem. Ni som har barn tätt -är det värt det? Eller alltså, för att formulera det mer, om ni hade haft chansen att vänta några år med andra barnet -hade ni då gjort det? :)
Vi valde att ha tätt mellan våra två första, blev gravid när storebror var nästan 7 månader. Hade egentligen velat ha ännu tätare, men pga av att jag ville ha kejsarsnitt så väntade jag på att få det beviljat + att vi skulle ut och resa året efter så vi väntade så att vi visste att jag skulle få flyga. Men nu är jag glad att det inte blev tätare emellan dem, tycker 15 månader har varit perfekt :)
Med lillebror så väntade vi två år, och det kändes faktiskt också väldigt lagom. Vi ville inte ha mer än 2,5 år emellan.