Mina pseudotvillingar är lite äldre. Jag har två pojkar som det är 16 månader mellan. De är idag 4,5 drygt respektive snart 6 år. Det har varit periodvis oerhört intensivt, periodvis urjobbigt, periodvis bara underbart. Vi hade vår riktigt jobbiga period från det att yngsta blev ordentligt rörlig vid 8-9 månader och äldsta samtidigt blev 2.....med allt som följer med det
.....och sedan ett drygt halvår framåt.
De har sedan dess varit oerhört tajta och knappt gått en meter ifrån varandra. Varit varandras stora trygghet i livet. Nu har något hänt sedan sommaren och med storebrors intåg i skolans värld (förskoleklass). Han bryter sig loss från lillebror och både han och hans yngre bror (som inte riktigt är med på det tåget) försöker hitta sig själva och varandra på ett nytt sätt. Sund självständighetsförklaringar från äldstas sida antar jag, men jobbigt också....inte minst för lillebror då han inte varit den drivande i detta och som helst haft storebror på samma sätt som tidigare. Men som sagt sunt och väntat. De är ju faktiskt två olika individer
. Men efter en rätt lång period av lugn så är det mycket liv i luckan för tillfället.....minst sagt.
Vi har en liten trea också på 4 månader. Med honom är de stora bara helt underbara. Fantastiskt kul att få uppleva det syskonskapet också.....med längre tid mellan och där de stora verkligen är storebröder. Det är något helt annat.