• Tovan77

Endometrios och IVF

Hej! Jag har endometrios (vet ej vilken grad) och har försökt få barn i snart 3 års tid. Nu efter sommaren gjorde vi ett ivf som misslyckades. Jag är på ruvardag 23 och jag tror att mensen börjar komma nu. Det är fruktansvärt tungt! Här i östergötland får vi bara 2 försök. Jag undrar om det finns någon i liknande situation? Eller någon som har lyckats på andra försöket med ivf vid endometrios? Vilka läkemedel fick ni då? Jag har tagit suprecur, gonal-f, ovitrelle och progesteron. Lycka till alla kämpande tjejer och killar!

• Svar på tråden Endometrios och IVF
  • Heidi82

Tovan77: Jajjemän, idag kom den på 15e dagen! Så nu är man kliniskt nedreglerad och ska vara det i ett tag. Härliga tider..!

• Madelaiine

Hej tjejer, var ett tag sedan sist, hela 6 månader t.o.m. Vi har nu varit på IVF-kliniken här i Stockholm och på torsdag ska vi kolla om en cysta jag hade på höger äggstock har försvunnit. Och har den det så sätter vi igång med korta protokollet om ungefär två veckor när mensen kommer. Håller tummarna för er allihopa och att vi alla snart lyckas.

• Heidi82

Madelaiine: Åh va spännande! Har du varit nedreglerad i 6mån nu?! Jag är bara inne på 7e veckan men hoppas snart vara där jag med! Lycka till nu!

• Madelaiine
    Heidi82 skrev 2014-04-14 11:26:05 följande:
    Madelaiine: Åh va spännande! Har du varit nedreglerad i 6mån nu?! Jag är bara inne på 7e veckan men hoppas snart vara där jag med! Lycka till nu!

Nej, jag kommer inte att nedregleras. Utan kommer att köra det korta programmet. Är lite skeptisk till det då jag hört att man skall nedregleras med endometrios så misslyckas det här ska jag be om att faktiskt få nedreglerasZ. Hoppas cystan försvunnit på torsdag. Är en bra början om vi ens ska kunna starta nån gång.
  • kiwii

stor lycka till tjejer håller alla tummar för er att ni ska få eran efter längtade bebis

jag har jätte svår endometrios o har gjort flera ivfer  och operationer pga av stora  cystor o utomkved. opererat bort  mina äggledare pga av endon

men i dag har vi en 4,5 månaders tös här hemma =)))

så ge inte upp kämpa på fast att det är tufft med ivf resorna när man misslyckas gång på gång men kämpa på

vi gjorde det o vi lyckades äntligen till slut =)

• Madelaiine
    kiwii skrev 2014-04-15 19:54:19 följande:
    stor lycka till tjejer håller alla tummar för er att ni ska få eran efter längtade bebis jag har jätte svår endometrios o har gjort flera ivfer  och operationer pga av stora  cystor o utomkved. opererat bort  mina äggledare pga av endon men i dag har vi en 4,5 månaders tös här hemma =))) så ge inte upp kämpa på fast att det är tufft med ivf resorna när man misslyckas gång på gång men kämpa på vi gjorde det o vi lyckades äntligen till slut =)

Låter jobbigt :/ men helt underbart att ni har lyckats tillslut :) man får lite hopp om att det kanske kommer lyckas nån gång bara man kämpar på :) grattis till er lilla flicka :)
  • kiwii

Madelaiine : Tack så mkt :) All lycka till till er !!!

• Heidi82

Hej hur går det för alla här inne? Jag har varit nedreglerad i 8v nu. På fredag tar jag tredje enantonsprutan. Förhoppningsvis den sista innan nästa IVF.

• Madelaiine

Hej :) Hoppas ni får komma igång snart med nästa försök. Vi har precis börjat vårat första, tog första sprutan gonal-f idag, 150 enheter.

Heidi82 skrev 2014-04-23 21:26:35 följande:
    Hej hur går det för alla här inne? Jag har varit nedreglerad i 8v nu. På fredag tar jag tredje enantonsprutan. Förhoppningsvis den sista innan nästa IVF.

Svar på tråden Endometrios och IVF