Mar14 skrev 2014-02-23 15:16:33 följande:
Hoppar in lite och måste bara råda er alla att verkligen ge er själva tid mellan försöken. Jag gjorde inte det, var så stressad över hela situationen och så snart ett försök misslyckats ville jag direkt igång med nästa. Det blir ju inte bättre av att läkarna är snabba med att tala om att man har dålig äggreserv och att den minskar med tiden.
Jag tror aldrig jag märkte hur mycket stryk min kropp tog av det, förrän våra försök var slut och vi tog en lång paus och försökte själva innan vi började med de försök vi betalat för. Då först kände jag hur mycket hormonerna påverkat mig, så jag vill verkligen ge rådet att försöka ta det lite lugnt, även om det känns jättejobbigt.
Hoppas det går bra för er alla!
Vet också att det är bättre med tid mellan försöken - men jag har haft en väldig tidspress hela IVF-svängen eftersom jag blev 40 precis när behandlingen startade. För att få göra mina 3 landstingsfinansierade försök så måste jag avsluta innan jag blir 42 (har som tur är en IVF-klinik som tillåter kvinnor upp till 42 att göra försök) - och det blir jag i maj i år. Så jag hade inte så mycket annat val än att jäkta på med dessa tre försök på två år, och då har jag även hunnit vara gravid två ggr också... men fick avbryta första gången i v 21 p g a en allvarlig o ovanlig avvikelse i hjärnan på vår son och andra gången blev det ma.
Så när en sen endometrios-diagnos OCH åldern sätter P - ja då får man skynda på vare sig man vill eller inte om det överhuvudtaget ska kunna bli några barn!