• Tovan77

Endometrios och IVF

Hej! Jag har endometrios (vet ej vilken grad) och har försökt få barn i snart 3 års tid. Nu efter sommaren gjorde vi ett ivf som misslyckades. Jag är på ruvardag 23 och jag tror att mensen börjar komma nu. Det är fruktansvärt tungt! Här i östergötland får vi bara 2 försök. Jag undrar om det finns någon i liknande situation? Eller någon som har lyckats på andra försöket med ivf vid endometrios? Vilka läkemedel fick ni då? Jag har tagit suprecur, gonal-f, ovitrelle och progesteron. Lycka till alla kämpande tjejer och killar!

• Svar på tråden Endometrios och IVF
  • Heidi82

Tovan77: Vad kul att ha fått sätta igång igen. Här blev ÄP framskjutet till Fredag eftersom labbet inte ville att ET skulle krocka med helgen. Jag är livrädd att äggen ska hinna lossna tills dess! Skulle gott behöva ett lugnande..

• Tovan77

Ja det är skönt och sätta igång igen. Den här gången ska det lyckas!!

Åh så jobbigt att äp blev uppskjutet! En dag känns ju som en vecka när man håller på med sånt här. Tror inte att äggen hinner lossna. Måste man inte ta sista sprutan för att de ska göra det?

• Tovan77

Heidi - hur har det gått för dig?

Och hur har det gått för er andra? Är ni på g med någon behandling?

• Heidi82

Tovan: Jag är just nu inne på rd8 efter insättning av två 3dgrs embryon. Vet inte alls om det här gått vägen..har inga direkta uppenbara symptom. Så jag antar att det blir en tredje runda.. Fick inget till frysen heller. Mina embryon uppvisar en tendens att sloka av efter 3-4 dgr. Min läkare misstänker att det är endon som är boven. Äggen ser alltid fina ut från början och de flesta blir fint befruktade.

Hur går det för dig?

• KickiHH

Hej 
    För mig är det nu dags på fredag . Var hos läkaren igår och gonapetylsprutan har gjort sitt, hade igår en cysta på vardera äggstock men han kunde se att  de var ' ej aktiva' så nu tinas äggen  på torsdag och man gör Assisted hatching på de som klarar upptining och sedan återsättning på fredag.
    Om det är flera celler som dött i varje ägg kan  och de är 'sådär'  kan de sätta in alla tre äggen 

• Heidi82

KikkiHH: Vad spännande! Hur länge har du varit nedreglerad? Och hur många IVFer har du gjort?

• KickiHH

Heidi82:
    Hej sedan slutet av november.  Först en cykel med p-piller sedan en gonapeptylspruta för att 'avvaktivera' endocystor  och nu progynon och crinone. 
    Jag har gjort en IVF med ET och en FET detta är den sista jag har bara tre ägg kvar och de tinar upp alla om det behövs , jag ska om det går få minst två insatta 

• Heidi82

KickiHH: Okej! Lycka till, håller tummarna att endon flygit all världens väg. Starkt att orka med så lång behandling.

Jag kommer nog oxå att tvingas till det om det här andra försöket misslyckas.. Men fasar för det. Kommer att kännas som ett helt år

• Heidi82

Dujagvi: Från början inte bra alls. Men när jag väl fick min diagnos, efter två år av smärtor, så kändes det som att dom tog det mer på allvar. Men jag blev aldrig erbjuden behandling utan alla läkare skrev ut smärtstillande och sa att jag skulle försöka bli gravid så skulle allt krdna sig. Det var två år sedan och har inte fått ett endast tillstymmelse till pluss. Känner mig rätt uppgiven just nu

Svar på tråden Endometrios och IVF