• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 23:54:46 följande:

Åkesson har en vana att kalla alla som protesterar mot hans parti för extremister, hur fredliga protesterna än är.
    Alltså, om man driver ett extremhögerparti och kallar sig "centerparti" så är det ju självklart att alla, KD inkluderat, blir vänsterextremister i jämförelse...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-05-21 00:31:05 följande:
    Men det bör ju ge samma effekt på övriga grupper som SD hetsar mot. Ju mer SD skriver ut sitt hat mot olika grupper som SD inte gillar, desto större och EFFEKTIVARE blir de. Och desto fler muslimer i Sverige Drömmer

Dessutom har vi som inte gillar rasister alltid riktigt mycket kött på benen när vi kommer med anledningar till varför SD inte borde existera. Vad har SD?
    Det spelar ingen roll hur mycket du babblar om att "Sd är rasistiskt". Partiet blir ju inte rasistiskt för det.

Din billiga demagogi fungerar inte. Media och det politiska etablissemanget har använt den under många år nu, men är så enkel att genomskåda. En del kanske trodde på vad som sades/skrevs i media om Sd inför valet 2010, men numera gör ingen det.

• sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-21 00:32:49 följande:
    Alla kommer inte hit men Sverige tar ihop med Tyskland,Frankrike,UK och Belgien emot 70% av alla asylansökningar till EU. (2012) Sverige ligger på tredje plats. Så jämför man med andra europeiska länder så är det faktiskt bara två länder som tar emot fler.(Tyskland (81 milj. invånare ) och Frankrike (63 milj. invånare ) Jämför vi med länder som har ungefär lika stor befolkning som oss så ser det ut såhär: Sverige: 43 865 st Österrike: 17 425 st Ungern: 2155 st Portugal 295 st Tjeckien: 740st Är det inte en ojämn fördelning? epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/3-22032013-BP/EN/3-22032013-BP-EN.PDF

Är det inte lite fascinerande att ett fattigt land som Pakistan tar emot fler flyktingar än Sverige? Med tanke på sd's retorik om att det är såå dyrt för oss och kallar det massinvandring och extrem flyktingpolitik?
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-21 00:27:14 följande:
    Katastroof!!!! Jorden går under, saker ramlar ner, flodvågar sveper in!!

Haha!!

För Sd och dess lobbyister är det en stor katastrof att ens en enda hemsk flykting kommer hit..
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-21 05:01:42 följande:
    Alltså, om man driver ett extremhögerparti och kallar sig "centerparti" så är det ju självklart att alla, KD inkluderat, blir vänsterextremister i jämförelse...

Fullt logiskt!
  • vår2012
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 08:00:53 följande:

Är det inte lite fascinerande att ett fattigt land som Pakistan tar emot fler flyktingar än Sverige? Med tanke på sd's retorik om att det är såå dyrt för oss och kallar det massinvandring och extrem flyktingpolitik?
    Hur kan du ens jämföra på det sättet? I Pakistan lever flyktingarna i stora flyktingläger. De har inget ordentligt tak över huvudet, inget vatten,ingen mat, ingen sjukvård och barnen går inte i skolan. Naturligtvis blir det dyrare här eftersom vi naturligtvis ser till att alla flyktingar har tillgång till dessa saker!?

Det går ju liksom inte att jämföra med hur det går till här. Men du tycker alltså att det inte spelar någon roll hur vi behandlar människorna när de kommer hit? Skall vi slänga till dem massa tält och hänvisa dem till en åker så får de klara sig bäst de vill?

Undrar hur du ens kom på tanken att jämföra flyktingläger i Pakistan med Sverige!? Googla "flyktingläger Pakistan" så får du se varför de "har råd". Det kostar liksom inte så mycket att slänga in massa människor på en åker och hoppas att olika hjälporganisationer kommer med mat till dem!
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 08:34:54 följande:

Oj vilka fantasisiffror.
    vardagsrasismen.wordpress.com/2014/05/13/sver.../
    Just siffran 34 miljarder visar hon TYVÄRR inte var den kommer ifrån, citat när hon blir tillfrågad om källa och beräkning runt detta:

"Ska stå på regeringens hemsida att det är en uppskattning av totala kostnaden. Enligt nån forskare (artikel i SvD om jag mins rätt) skulle summan vara ca 1.5% av BNP. De siffror jag fann varierade mellan 0.2-2% ac BNP så 1% blev ungefär mitten och den siffra regeringen verkar använda sig av. Den enda artikel som hävdade mer än så vet jag inte stämmer då den summan som hävdas då skulle vara mer än hela kostnaden för akassa och socialbidrag ihop."

Så man kan säga att beroende på hur mkt man vill det ska kosta hugger man en siffra man gillar.

Några hugger 34 miljarder från vardagsrasismen, nån annan hugger 250 miljarder från Affes blogg.

Men jag kör nog vidare på Ullenhags åsikter, han borde veta, och enligt honom är det en myt att det kostar 10tals miljarder.

• nihka
    maria diaz skrev 2014-05-20 23:01:47 följande:
    Detta visar tydligt att SD har en mänskligare värdegrund än Rädda barnen.

Ja, detta visar snart att SD har en "mänskligare" värdegrund än samtliga välgörenhetsorganisationer...

När grupp efter grupp tar avstånd, när slutar SDare tro att det är fel på alla andra?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?