• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • vår2012
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 14:09:59 följande:
    Sd och upphovsrätt går inte så bra ihop, bilderna i deras broschyrer är stulna och föreställer inte ens svenska personer.
    www.bakelit.com/2014/05/20/avslojande-sverige.../

Och det är partiet som förespråkar hårdare straff..?
    Läser du ens länkarna du lägger ut? Det står ingenstans att de är stulna. Sen att folk spekulerar utifall de är det i kommentarerna men du skriver att de ÄR stulna. Det är en jäkla skillnad!

Det börjar faktiskt bli roligt att följa dina inlägg här. Tyvärr gör du mest nytta åt SD-anhängarna då du lägger ut felaktig information hela tiden.
  • sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-21 14:23:33 följande:
    Men du kan fortfarande inte svara på mina frågor?

Då inser du att du nog skall sluta sprida din felaktiga länk som du blev så exalterad över?

Jag försöker bara visa dig att man måste vara lite kritisk när man hittar massa olika inlägg på bloggar. Det är inte alltid sanningen som står där....

Jag behövde bara skrapa liiite på ytan och då hade du inga svar att ge. Det gör dig knappast trovärdigare än en SD-anhängare!

Fast det handlar inte bara om dig....det var inte bara du som blev exalterad och funderade varför bloggen inte spridits i media. Den kunde ju slå hål på alla fördommar och visade att vi minsann inte tar in knappn några alls...

Lilla vän, du förvanskar fakta och har inte koll på vad jag skrivit eller inte. Du är så upprörd över att någon hade tagit sig tid att syna de främlingsfientliga argument som sprids i sd's fotspår att du tar till alla medel för att tysta mig.

Sorry, no can do.
  • sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-21 14:40:21 följande:
    Läser du ens länkarna du lägger ut? Det står ingenstans att de är stulna. Sen att folk spekulerar utifall de är det i kommentarerna men du skriver att de ÄR stulna. Det är en jäkla skillnad!

Det börjar faktiskt bli roligt att följa dina inlägg här. Tyvärr gör du mest nytta åt SD-anhängarna då du lägger ut felaktig information hela tiden.

Kul, du använder mina fraser mot mig. Nästan lite hedrande :)
  • sverker11
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?
    För att det är trendigt, ungefär som att baka surdegsbröd. Det krävs dock mindre arbete för att skriva ett inlägg på ett internetforum än för att baka ett surdegsbröd varför hatandet passar fler och har goda möjligheter att bli mer långlivad än en surdeg.

Med hatandet avse här inte specifikt hatet mot SD utan hat i största allmänhet.
  • vår2012
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 15:29:50 följande:

Lilla vän, du förvanskar fakta och har inte koll på vad jag skrivit eller inte. Du är så upprörd över att någon hade tagit sig tid att syna de främlingsfientliga argument som sprids i sd's fotspår att du tar till alla medel för att tysta mig.
    Sorry, no can do.
    Lilla vän?
    Ja när argumenten tryter så brukar det bli så ;)

Jag förvanskar inte alls fakta. Det är ju du som jämför äpplen och päron.
    Tycker du att det är okej att jämföra Sveriges flyktingmottagande med Jordanien och Pakistan?
    Att jämföra rakt av hur många flyktingar vi tar in.

Jag är inte det minsta upprörd utan tycker det mest är komiskt när du inte alls kan svara på frågor eftersom du uppenbart inte har någon koll på vad du själv skriver.

Och i vanlig ordning åker både "rasistkortet" och härskartekniker fram. Inte det minsta förvånad faktiskt!
  • maria diaz
    Sd och upphovsrätt går inte så bra ihop, bilderna i deras broschyrer är stulna och föreställer inte ens svenska personer.

Straff för vad?

Trodde du att Jimmie Åkesson själv skulle gå ut med kameran eller?
  • Philipsson
    vår2012 skrev 2014-05-21 16:30:47 följande:
    Lilla vän?
    Ja när argumenten tryter så brukar det bli så ;)

Jag förvanskar inte alls fakta. Det är ju du som jämför äpplen och päron.
    Tycker du att det är okej att jämföra Sveriges flyktingmottagande med Jordanien och Pakistan?
    Att jämföra rakt av hur många flyktingar vi tar in.

Jag är inte det minsta upprörd utan tycker det mest är komiskt när du inte alls kan svara på frågor eftersom du uppenbart inte har någon koll på vad du själv skriver.

Och i vanlig ordning åker både "rasistkortet" och härskartekniker fram. Inte det minsta förvånad faktiskt!
    Huvudet på spiken!
  • sverker11

Det finns inget som indikerar att bilderna är stulna och att använda bildillustrationer från bildbyråer utan att närmare bekymra sig vart de är tagna är praxis. Det är beklagligt att se vilka dumheter som frodas i SD-hatets spår.

Den intressantaste juridiska frågan så här lång är om bloggaren själv har tillstånd att visa bilderna. Det finns ett tidigare fall där en bloggare fick betala skadestånd (det var dock en förlikning och inte ett domstolsutslag om jag minns rätt) för att ha publicerat bilder ur en tidning som bloggaren i fråga hade en del åsikter om.
  • Bejje
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 12:14:24 följande:

Märks att du inte ens läst den länk jag lade upp, här kommer ett citat från den bloggen:

"Å den som istället vill gaffla om att Sverige är ett litet land med få invånare, sett till invånarantal 2009 så var det Jordanien som tog emot flest flyktingar. Inte Sverige, vi var först på 12:e plats. Så nä så himla världsledande är vi inte va? (Dessa siffror är från 2009 men tyvärr hittar jag inte en samlad statistik på detta som går att länka till, den som vill kan ju räkna själ utifrån siffrorna hos UNHCR från detta år)"
    Haha 2009! Fattar du hur mycket som har hämt sedan dess? Hitta siffror på senaste året istället så ska du få se.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 08:00:53 följande:

Är det inte lite fascinerande att ett fattigt land som Pakistan tar emot fler flyktingar än Sverige? Med tanke på sd's retorik om att det är såå dyrt för oss och kallar det massinvandring och extrem flyktingpolitik?
    Absolut och särskilt med tanke att Pakistan hör till gruppen jordens fattigaste länder och Sverige till gruppen jordens rikaste länder (15e plats).

Kongo som inte bara tillhör gruppen jordens fattigaste länder utan ÄR jordens fattigaste land ligger på tredje plats när det gäller antal mottagna flyktingar sett till BNP.

Uppenbarligen gäller devisen: Där det finns hjärterum finns det stjärterum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?