• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-06-18 22:32:52 följande:

Får jag bjuda på en Kaffe eller 100 miljarder Kaffe under tiden du väntar? Drömmer
    Lite påtår, tack!

Länken ovan tycks leda till gamla FL inte till Uppsala universitet.

Jag har svårt att förstå tanken bakom, i den mån det fanns någon.

Märkligt att så många sverigedemokrater tycks leva i en alldeles egen fantasivärld där allt är invandringens fel och där universiteten presenterar analyser av invandringens kostnader på löpande band samt alla invandrare antingen är för outbildade eller för utbildade för att det ska vara lämpligt att de ska få komma till Sverige.

Nåja, vi kanske slipper stollerierna om att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnad till 100 miljarder ett tag åtminstone.

Har du förrestensett den här tråden. En utmärkt sammanfattning av hur sverigedemokrater upplever oss svenskar. Vi vet alla att SD har rätt - men är så låsta till det politiskt korrekta att vi inte kan erkänna att invandringen är förklaringen på allt ont som drabbar Sverige, inte ens för oss själva.

Inte konstigt att det är passande att klassa SD som en toksekt.

www.familjeliv.se/forum/thread/73466633-valfard-eller-invandring
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-06-18 22:57:26 följande:
    Om det bara hade handlat om packets vanliga packiga kommentarer på Avpixlat, men det kommer från en SD-ledamot:

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2404209-sd-ledamot-vill-fangsla-konstnar
    Nog för att det är ett av de mer underliga utspel som gjorts i SD:s namn - jag tycker visserligen det är ett jävla mupperi att måla könsorgan i skolmatsalar men inte fan ska det vara belagt med fängelsestraff eller ens olagligt (dålig smak går inte att lagstifta bort) - men jag hoppas och tror att ni är lika måna då om en sådan som Lars Vilks och hans rätt att måla och ställa ut även sådant som "provocerar".

Jag vet att många är just det, men samtidigt har jag mer än en gång sett folk som kräver att Vilks ska "stoppas" eller till och med önskar att "något händer honom" här på FL.

Nu ska vi se om jag lyckas posta detta eller om jag av misstag klickar på "Välj filer" i stället, humhumhum...
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-19 10:33:48 följande:
    Nog för att det är ett av de mer underliga utspel som gjorts i SD:s namn - jag tycker visserligen det är ett jävla mupperi att måla könsorgan i skolmatsalar men inte fan ska det vara belagt med fängelsestraff eller ens olagligt (dålig smak går inte att lagstifta bort) - men jag hoppas och tror att ni är lika måna då om en sådan som Lars Vilks och hans rätt att måla och ställa ut även sådant som "provocerar".

Jag vet att många är just det, men samtidigt har jag mer än en gång sett folk som kräver att Vilks ska "stoppas" eller till och med önskar att "något händer honom" här på FL.

Nu ska vi se om jag lyckas posta detta eller om jag av misstag klickar på "Välj filer" i stället, humhumhum...
    Hon gav uttryck för sin personliga åsikt: "Med tanke på den översexualisering som råder, anser jag personligen att man med all rätta bör sitta i fängelse för sexuellt ofredande av minderåriga om konstnären målar vaginor på väggarna i skolan?.

Inget kontroversiellt alls i det uttalandet. Många tycker nog att det vore ett brott (sexuellt ofredande) att belamra våra skolors väggar med porr, och var gränsen mellan porr och konst går är ju i en del fall mycket oklar.

Tycker du att det vore okej att en skolledning dekorerar skolans väggar med porr? Om inte, varför inte då?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-06-18 23:16:59 följande:
    Är de - dvs invandrarna -  inte för utbildade så är de för outbildade.

Efter år av intensiv forskning har batikhäxeforskninensuniversitetet kommit fram till denna epokgörande skutsats om invandare.

Gärna utan socker, tack.

Visste du förresten att SVT:s Öppet arkiv  tillhandahåller Beckets klassiker I vändan på Godot med Järegård och Strandberg i rollerna som Estragon och Vladimir.

www.oppetarkiv.se/video/1072615/i-vantan-pa-g...

*häller upp*

Varsågod. En kaka till eller kanske en sommarbuffé? Det lär nog hinna börja knorra i magen under denna väntan på Godot och annat utlovat.*snicker, snicker, snicker*
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-06-19 09:59:25 följande:
    Lite påtår, tack!

Länken ovan tycks leda till gamla FL inte till Uppsala universitet.

Jag har svårt att förstå tanken bakom, i den mån det fanns någon.

Märkligt att så många sverigedemokrater tycks leva i en alldeles egen fantasivärld där allt är invandringens fel och där universiteten presenterar analyser av invandringens kostnader på löpande band samt alla invandrare antingen är för outbildade eller för utbildade för att det ska vara lämpligt att de ska få komma till Sverige.

Nåja, vi kanske slipper stollerierna om att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnad till 100 miljarder ett tag åtminstone.

Har du förrestensett den här tråden. En utmärkt sammanfattning av hur sverigedemokrater upplever oss svenskar. Vi vet alla att SD har rätt - men är så låsta till det politiskt korrekta att vi inte kan erkänna att invandringen är förklaringen på allt ont som drabbar Sverige, inte ens för oss själva.

Inte konstigt att det är passande att klassa SD som en toksekt.

www.familjeliv.se/forum/thread/73466633-valfa...
    Invandring eller välfärd?

Arbete eller trädgård?

Skola eller semester?

Vatten eller luft?

Ja, det är mycket man kan fundera på...
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-19 10:33:48 följande:

Tycker du? Jag höjer inte nämnvärt på ögonbrynen utan är luttrad när det gäller vad som kommer från SD-håll.

Den enda orsaken till att jag tycker att man ska fortsätta att få läsa vad dessa inskränkta människor säger är just att alla ska få uttrycka sin åsikt och Lars Vilks ska naturligvis få åtnjuta samma rätt. Jag hade dock inte valt att uttrycka mina åsikter på samma sätt.

OT, men hennes arbete landar nog inte som det är tänkt bland de yngre. Gymnasiet och uppåt kanske?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-06-19 12:04:41 följande:
    Hon gav uttryck för sin personliga åsikt: "Med tanke på den översexualisering som råder, anser jag personligen att man med all rätta bör sitta i fängelse för sexuellt ofredande av minderåriga om konstnären målar vaginor på väggarna i skolan.

Inget kontroversiellt alls i det uttalandet. Många tycker nog att det vore ett brott (sexuellt ofredande) att belamra våra skolors väggar med porr, och var gränsen mellan porr och konst går är ju i en del fall mycket oklar.

Tycker du att det vore okej att en skolledning dekorerar skolans väggar med porr? Om inte, varför inte då?
    När man är förtroendevald ger man ALDRIG helt uttryck för sin personliga åsikt. Det förstår varje människa med ett visst mått av professionalitet vilket tydligen denna SD-ledamot saknar.

Könsorgan är inte porr förrän man gör dem till porr. Tänk dig lite att det kanske är budskapet till människor som tänker som du gör. Du får lägga lite kontemplation på den!

• ölburk2
    nihka skrev 2014-06-19 16:30:28 följande:
    När man är förtroendevald ger man ALDRIG helt uttryck för sin personliga åsikt. Det förstår varje människa med ett visst mått av professionalitet vilket tydligen denna SD-ledamot saknar.

Könsorgan är inte porr förrän man gör dem till porr. Tänk dig lite att det kanske är budskapet till människor som tänker som du gör. Du får lägga lite kontemplation på den!

Instämmer.

Vete fan, men politiker/makthavare å förstå-sig-påare uttrycker idag en follkomligt felaktig bild av av vad majoriteten av "gräsrötterna" har för ståndpunkt/åsikt.., enligt mig så följer politiker/makthavare slaviskt den högljudda minoritetens åsikter.., inte konstigt att skitpartier som FI å SD tycks ha så många anhängare..
    Vi vanliga som mest tiger still, ingen makthavare tycks längre vara intresserade av vad vi tycker eller vill.., allt går ut på att sjunga i kör med den "högljudda minoriteten"..

Tragiskt nog verkar allt fler (precis som mig) ha gett upp, vi låter istället allt flyta på å skiter i vad som händer.., själv har jag valt att bo i Gambia under stora delar av året, å ger fullkomligt fan i vad som händer i Sverige.., å kommer att så göra tills blockpolitiken förbjuds
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?