• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Helhet
    tobbe01 skrev 2014-06-22 18:55:36 följande:
    Gnälla? 

Ursäkta kanske fel ordval.Men alla partier jobbar för detta, så ta det som ett tips om vad som komma skall.
  • realist14
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-21 22:52:12 följande:
    Njae. Den kultur de vill ha har aldrig funnits. Det är ett hjärnspöke, hittepå tagit från "Vi på Saltkråkan" och liknande barnprogram.
    Ja och någon nationalsång har vi inte haft heller och traditioner, nej inte det heller, egentligen är det märkligt att vi finns öht när man tänker efter vilken blöt intetsägande fläck vissa är så totalivriga med att måla ut oss som :-/
    Existentiella problem??
  • Politisk härdsmälta
    FDFMGA skrev 2014-06-14 09:03:38 följande:
    Sållar?

Nej, ditt rubrikförslag var inte utmärkt, inte utifrån uppfattningen att journalistiken ska vara så objektiv som möjligt och förmedla nyheter.

Att asylinvandring innebär en kostnad för den totala samhällsekonomin, åtminstone på kort sikt, är ingen nyhet - däremot var det en nyhet att Sandviken går plus på invandringen. I den enda artikel jag har läst om detta, den i DN, så har man utifrån rimliga avväganden valt att peka på nyheten i rubriken men i brödtexten nämna att förutsättningen för att Sandviken ska gå plus bland annat är statliga bidrag.

Återigen. Ett av de vanligaste argumenten mot invandring är att barnomsorg och äldreomsorg tvingas prioriteras ner på grund att invandringskostnaderna stjäl allt större ekonomiska resurser från kommunerna.

Rapporten erbjuder ett argument mot toksektens evinnerliga lallande om detta. Visserligen inte ett heltäckande argument, men det lär ju få inom sekten förstå, utan de lär bara hänvisa till den publicitetskåta Tino. Och då är det ju bara att avfärda lallandet med ett "Men för Sandvikens ekonomi utgår invandringen ett ekonomiskt tillskott".
    Sållar. Gallrar, silar. Vilka inlägg man läser. I det här fallet, snabbt ögna igenom ett inlägg och uppfatta nån variation på tok* varpå det raskt sorteras in under "självgoda utbroderingar jag helst avstår från att ta del av".

När jag ändå sitter här med ordboken passar jag samtidigt på att slå upp systemtänkande och suboptimering. Fascinerande läsning.

Själv gör jag en fantastisk vinst på att panta flaskorna från all pilsner jag köper. Följdsjukdomarna och den eskalerande misären får nån annan ta hand om, nu är det fest.
  • FDFMGA
    Politisk härdsmälta skrev 2014-06-22 21:25:17 följande:
    Sållar. Gallrar, silar. Vilka inlägg man läser. I det här fallet, snabbt ögna igenom ett inlägg och uppfatta nån variation på tok* varpå det raskt sorteras in under "självgoda utbroderingar jag helst avstår från att ta del av".

När jag ändå sitter här med ordboken passar jag samtidigt på att slå upp systemtänkande och suboptimering. Fascinerande läsning.

Själv gör jag en fantastisk vinst på att panta flaskorna från all pilsner jag köper. Följdsjukdomarna och den eskalerande misären får nån annan ta hand om, nu är det fest.
    Visst. Det finns nog resurser inom omsorgen att hjälpa våra sverigedemokrater när de har pantat färdigt.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    tobbe01 skrev 2014-06-22 18:07:19 följande:

Suck vilket språk. Om vi skalar bort allt onödigt så skulle jag vilja säga helt enkelt: Läs på om Sverigedemokraterna! OM du nu ska ha synpunkter på deras politik!?

Vad var det för fel på språket? Folk förstår för övrigt att korta besked om att "läsa på" utan vidare förklaring, kommer ifrån debattörer som inte har läst på särskilt noga själva. Har du något att säga eller presentera, som då talar emot den "röda tråden" som presenterades tidigare - gör då detta.
  • Digestive
    tobbe01 skrev 2014-06-22 19:05:28 följande:

Men har du någonsin tänkt på att just frågor om "ekonomi, kultur och bostadsmarknad" ur många aspekter, rätt naturligt, leder till funderingar om vi klarar den stora invandring vi har idag. Finns det ingen arbetslöshet/bostadsbrist bland unga idag? Man läser aldrig om det numer så det kanske löst sig? Jag vet inte för mina ungar har jobb och bostad likväl som jag själv.

Bostadsbristen har föga med invandringen att göra, då den beror på en regering som inte
  • Digestive

stimulerar byggandet utav hyresbostäder. Sverige har idag en utav Europas starkaste och stabilaste ekonomier - är det så invandring och ekonomi hör ihop eller exakt hur har invandringen påverkat Sverige ekonomiskt?

Det är så svårt att diskutera med människor som inbillar sig att invandring är en centralfråga i alla damhällsfrågor och som diskuterar utan den självklara centralfaktor den faktiskt utgör i en nation som Sverige - folktillväxt.

• Digestive

stimulerar byggandet utav hyresbostäder. Sverige har idag en utav Europas starkaste och stabilaste ekonomier - är det så invandring och ekonomi hör ihop eller exakt hur har invandringen påverkat Sverige ekonomiskt?

Det är så svårt att diskutera med människor som inbillar sig att invandring är en centralfråga i alla damhällsfrågor och som diskuterar utan den självklara centralfaktor den faktiskt utgör i en nation som Sverige - folktillväxt.

• Digestive

Svar på tråden Varför hatar folk SD?