• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-06-18 08:35:27 följande:

Hm, ännu inget svar.

Varför får jag känslan av att väntan på en länk till det arbete där Uppsala universitet beräknar invandringens kostnader till 100 miljarder kommer att bli långSkrattande

Somliga har ett Familjeliv än att sitta 17/7 om samma ämne, så inom 7 timmar på natten får man inga svar.

Professor Banks som nu är 86 och tidigare verksam i UU, var först på 42(?) miljarder och senare har jag läst 100 som även en annan grupp där med en kvinna räknat fram.
    brodd.info/finsk%20radio.htm
    Professor Bo Södersten angav 75, han är S och bodde med Friggebo (FP)
    Ekberg 55
    Docent Tullberg 100-250
    Vilka mer Sanandaj och flera?
    Lektorn i matematik Lars Jansson är bestridd till lägre än de 300 han angav senast.
    Jag känner inte till att de är med i en sekt om 600.000 personer, då man undviker sakfrågor som var vi ska ta pengar ifrån till sjukvård mm.

Vilken titel kan du ståta med?
  • Dorian Ertymexx
    Runes skrev 2014-06-20 05:38:20 följande:
    Somliga har ett Familjeliv än att sitta 17/7 om samma ämne, så inom 7 timmar på natten får man inga svar.

Professor Banks som nu är 86 och tidigare verksam i UU, var först på 42(?) miljarder och senare har jag läst 100 som även en annan grupp där med en kvinna räknat fram.
    Ekberg 55
    Docent Tullberg 100-250
    Lektorn i matematik Lars Jansson är bestridd till lägre än de 300 han angav senast.
    Jag känner inte till att de är med i en sekt om 600.000 personer, då man undviker sakfrågor som var vi ska ta pengar ifrån till sjukvård mm.

Fast ingen undviker den frågan, ni bara blankvägrar att lyssna på svaret: sluta sänka skatter för rika, banker och storföretag! Var tror du de pengarna kommer ifrån som bekostar detta? Jo, just från skola, vård och omsorg. Men märkligt nog sjunker det aldrig in i era medvetanden, utan det är alltid invandringen ni stirrar er blinda på.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-20 14:28:10 följande:

Fast ingen undviker den frågan, ni bara blankvägrar att lyssna på svaret: sluta sänka skatter för rika, banker och storföretag! Var tror du de pengarna kommer ifrån som bekostar detta? Jo, just från skola, vård och omsorg. Men märkligt nog sjunker det aldrig in i era medvetanden, utan det är alltid invandringen ni stirrar er blinda på.

Visa har inte märkt att regeringen bytte färg 2006 och än mindre tänker de uppmärksamma konsekvenserna och uttrycken av en sådan politik.
  • Snillet
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-20 14:28:10 följande:
    De rika är inte så många och är flyttbara till andra länder. Banker och storföretag ägs till stor del av folket via fonder. När det gäller att omfördela så är en stor del av asylinvandringen olaglig men kostar oerhört anmärkningsvärda belopp.
    Digestive skrev 2014-06-20 16:11:31 följande:
    Visa har inte märkt att regeringen bytte färg 2006 och än mindre tänker de uppmärksamma konsekvenserna och uttrycken av en sådan politik.
    Är det 130 eller 140 miljarder i sänkningar, samma som asylpolitiken kostar ungefär och vi får som budgetunderskott, när vi redan har 1500 miljarder i skulder?

• FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-20 05:38:20 följande:

Ekberg 55
    Docent Tullberg 100-250

Jo, jag har noterat att du har ett versalt Familjeliv om nätterna, medan vi andra sover som bäst för att få kraft till familjeliv och arbetsliv.

Det är en observation som säkert så gott som alla som läser regelbundet på Familjelivs politiska avdelning gjort. Det är liksom bara att räkna efter för att man ska kunna konstatera att du står för fler trådstarter än resten av avdelningens deltagare tillsammans, samt att du skriver flertalet av dessa mellan 22.00 och 06.00.

Så att du idkar Familjeliv nattetid är helt korrekt.

Ditt påstående om att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljarder var däremot inte korrekt. Åtminstone har du hittills inte kunnat ge några källhänvisningar, bara en trasig länk samt en tom länk till gamla Familjeliv.

Herregud. Du kommer ju att ruinera stackars Nihka, som lovat att bjuda på kaffe tills du förmått belägga ditt påstående.

Det blir mycket kaffe detDrömmer
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Errol Flynn

Fantastisk tråd. Den verkar odödlig.

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-06-19 12:04:41 följande:

Hon gav uttryck för sin personliga åsikt: "Med tanke på den översexualisering som råder, anser jag personligen att man med all rätta bör sitta i fängelse för sexuellt ofredande av minderåriga om konstnären målar vaginor på väggarna i skolan?.

Inget kontroversiellt alls i det uttalandet. Många tycker nog att det vore ett brott (sexuellt ofredande) att belamra våra skolors väggar med porr, och var gränsen mellan porr och konst går är ju i en del fall mycket oklar.

Tycker du att det vore okej att en skolledning dekorerar skolans väggar med porr? Om inte, varför inte då?

Riksdagens talarstol - verkligen en plats för att vädra helt personliga åsikter! Hon kanske borde blogga, twittra och diskutera på nätforum som alla andra, istället?
  • Digestive
    Snillet skrev 2014-06-20 19:00:05 följande:

De rika är inte så många och är flyttbara till andra länder. Banker och storföretag ägs till stor del av folket via fonder. När det gäller att omfördela så är en stor del av asylinvandringen olaglig men kostar oerhört anmärkningsvärda belopp.Är det 130 eller 140 miljarder i sänkningar, samma som asylpolitiken kostar ungefär och vi får som budgetunderskott, när vi redan har 1500 miljarder i skulder?

Hittar varken tänkt struktur i meningen eller någon röd tråd. Förklara gärna närmare, vad du menar. Hur som helst så har Sverige, till skillnad ifrån flertalat länder i Europa, kunnat betala på sin statsskuld, i bromsspåren av finanskrisen 2008.

Det råder ingen ekonomisk kris i Sverige, utan pengar fördelas som de gör i blå politik - med företags- och börsintressen i första, andra och tredje rum. Självklart upplever folk det som att deras offentliga bit utav kakan har krympt avsevärt, det senaste, när den biten av kakan HAR BLIVIT MINDRE via politiskt färgskifte i regering.

Sverige har aldrig varit mer förmöget än idag. Att Kreti och Pleti inte får smaka på kakan, har extremt lite med immigrationen att göra.
  • sverker11
    nihka skrev 2014-06-18 22:26:44 följande:
    Så du tror att de flesta läkare som kommer till Sverige kommer från fattiga länder?

Det är lustigt med invandringsfientligas argument. Vi ska tydligen inte ta in outbildat folk för de har vi ingen nytta av och de utbildade ska stanna i sina hemländer av "humanitära" skäl.

Det verkar inte vara bättre än att det hela går ut på att man inte vill ha hit någon och tar tiill vilka argument som helst för att dölja det faktum att man bara inte vill ha hit någon.
    Det fungerar så här: När ett land väljer att leta läkare i andra länder för att täcka upp sin egen läkarbrist så uppstår det en brist i de länder vars läkare väljer att flytta. De länderna måste då i sin tur vända sig utomlands och erbjuda bättre villkor för att locka till sig andra läkare. Längst ned i näringskedjan hamnar då de fattigaste länderna som inte kan erbjuda tillräckligt attraktiva villkor. I vissa delar av Afrika är problemet så stort att det pratats om att förbjuda de som utbildat sig till läkare att flytta utomlands under ett antal år efter sin utbildning. Det har bland annat varit uppe vid några tillfällen i SR:s P1.

Oftast är det nog Sydafrika som brukar pekas ut som den stora boven men Sverige är definitivt en del av problemet genom att vi, så länge som vi inte kan lösa läkarfrågan inom våra egna gränser, hjälper till att skapa en dominoeffekt. Därför är det djupt beklagligt att vissa försöker utmåla importen av utländska läkare som något gott. Ett visst utbyte är, som jag tidigare skrivit, önskvärt men när läkare och högutbildade dras upp i invandringsdebatten så handlar det i majoriteten av fallen om en kunskapsflytt där de fattigaste i vanlig ordning blir sittande med svartepetter.

Att du, och många med dig, tycks se utsugning av fattigare länder som något positivt är beklagligt och visar på ett stort mått av förakt och brist på empati för de som är mest utsatta.
  • tobbe01

Jag ska rösta SD i höst!! och vi är många!

Svar på tråden Varför hatar folk SD?