• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Runes
    Philipsson skrev 2014-06-10 22:46:16 följande:
    Född i Sverige och ändå talar du inte svenska? Verkligen konstigt.

Nog för att engländare i allmänhet är obegåvade när det gäller främmande språk - kolla bara Colin Nutley; 40 år i Sverige och ändå talar han inte svenska -, men de som är födda här brukar väl ändå fixa det hyfsat.
    Kan man skriva svenska kan man tala, det brukar vara tvärtom men det brukar finnas dialekt.

Svenskar är så bra på engelska att engelsktalande inte ids att lära sig svenska.

Och vem fan kan lära sig skånska fast många flyttar dit.

Jag hajar till när skåningar bor här då vi vill flytta dit.
  • Philipsson
    Runes skrev 2014-06-11 03:52:35 följande:
    Svenskar är så bra på engelska att engelsktalande inte ids att lära sig svenska.
    Kan vara så, men i så fall grundar sig ju deras hållning på inbilskhet.

Antingen tror de att de förstår den kultur de lever i här i Sverige, utan svenskan, och isf är de obildade.

Å andra sidan, om de helt enkelt struntar i att sträva efter att lära sig, så är de inte nödvändigtvis obildade, men iaf chauvinistiska och/eller stolta.
  • Loriyana
    Philipsson skrev 2014-06-10 22:46:16 följande:
    Född i Sverige och ändå talar du inte svenska? Verkligen konstigt.

Nog för att engländare i allmänhet är obegåvade när det gäller främmande språk - kolla bara Colin Nutley; 40 år i Sverige och ändå talar han inte svenska -, men de som är födda här brukar väl ändå fixa det hyfsat.
    Var har jag skrivit att jag inte talar svenska? Men du kanske själv är "engländare" med tanke på dina brister i svensk läsförståelse? ;)

Nu tar jag dock ditt inlägg med en nypa salt, uppenbarligen är du ironisk, för riktigt så dum är nog ingen.
  • nihka
    Runes skrev 2014-06-11 03:42:53 följande:
    Samma i FB att menlöshet och överlevnad hör ihop.
    Jag kan förstå att den som blir utkastad överallt väljer att se det så.
  • nihka
    Loriyana skrev 2014-06-11 20:31:23 följande:
    Var har jag skrivit att jag inte talar svenska? Men du kanske själv är "engländare" med tanke på dina brister i svensk läsförståelse? ;)

Nu tar jag dock ditt inlägg med en nypa salt, uppenbarligen är du ironisk, för riktigt så dum är nog ingen.
    Skulle tro att vederbörande på fullt allvar uppfattade det som att du inte talar svenska.

Det är ju en särskilt intressant observation med tanke på att du skrev ditt inlägg på felfri svenska. Hahahaha!
  • Velouria

Vad tycker ni om den här?

www.corren.se/nyheter/kinda-atvidaberg/den-demokratiska-processen-ar-helt-satt-ur-spel-7053047.aspx

Jag måste den här gången faktiskt säga att jag håller med honom. Visserligen får många människor hjälp ut ur misären, fast då är det på bekostnad av andra människors trygghet. Och jag stör mig en del på att flyktinganläggningar har slutat upp som vinstindustri. 
    Alliansen med dess sjukt överdrivna kapitalism som går ut på att enbart tjäna en massa pengar på folk på bekostnad av annat folk måste bort helt enkelt. Gjorde jag värsta tankevurpan nu?

Och nej, SD är fortfarande inte den rätta lösningen. De kör på helt annan nivå som jag inte står på. De är ju bara en bunt inskränkta rasister och islamofober som aldrig någonsin verkar ha något vettigt att komma med förutom "minska invandringen så ska Sverige må gott".

Nästan nolltolerans
  • Öfverman
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.
    Man har tanefel och hatar
Svar på tråden Varför hatar folk SD?