• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    nihka skrev 2014-06-09 17:55:47 följande:
    Ja, otaliga är de nicken bara i den här tråden.

Alla är förstås inte unika nick utan bakom åtskilliga finns en mindre skara som bara inte kan ge upp föreställningen att man kan bryta mot alla regler och ändå vara välkommen.
    Haha, någon borde ju räkna!
  • nihka
    Digestive skrev 2014-06-10 02:56:01 följande:
    Haha, någon borde ju räkna!
    Det gjorde jag för något år sedan i främst en annan tråd, men det tog bara någon månad för det att bli ett par hundra nick. - de flesta startade av en och samma person. Sjukt.
  • Loriyana

Jag gillar inte SD. Min familj är viktig för mig, min mor är från Irland och min far är svensk. De träffades på Irland typ 40 år sedan eftersom min far jobbade där.Sedan flyttade de till Sverige. Vi har bott här iöver 30 år, jag är född i Sverige. Ändå behandlas jag ofta illa pga att jag pratar engelska. Särskilt i den skånska landsbygden. Jag hade gärna bosatt mig ute i naturen men jag gör det inte pga att människor i den skånska landsbygden behandlar en som skit om man inte är "helsvensk". Jag minns fortfarande den gången då min familj semestrade i Sjöbo och min då 90-åriga mormor kom från Irland för att besöka oss....hon var så vänlig och omtänksam, men lolalbefolkningen gjorde narr av henne för att hon pratade engelska med dem. Då skämdes jag verkligen över att vara svensk! SD är stark i Sjöbo och i Skåne. De bidrar till hat och otrevligheter. Jag skulle ALDRIG rösta på dem.

• nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-06-10 07:22:45 följande:
    Och så lite rasism igen från Sd, den här gången från Sd i västerbotten:
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnyt...
    Det är människor med den här typen av åsikter som dras till SD och som SD och SDare hela tiden påstår är "enstaka rötägg", men de levererar dem i en strid ström.

Hur får SD fram alla dessa "enstaka rötägg". Har de någon slags rötäggskuvös uppställd någonstans som säkerställer att partiet blir så här självförsörjande?
  • nihka
    Loriyana skrev 2014-06-10 19:01:08 följande:
    Jag gillar inte SD. Min familj är viktig för mig, min mor är från Irland och min far är svensk. De träffades på Irland typ 40 år sedan eftersom min far jobbade där.Sedan flyttade de till Sverige. Vi har bott här iöver 30 år, jag är född i Sverige. Ändå behandlas jag ofta illa pga att jag pratar engelska. Särskilt i den skånska landsbygden. Jag hade gärna bosatt mig ute i naturen men jag gör det inte pga att människor i den skånska landsbygden behandlar en som skit om man inte är "helsvensk". Jag minns fortfarande den gången då min familj semestrade i Sjöbo och min då 90-åriga mormor kom från Irland för att besöka oss....hon var så vänlig och omtänksam, men lolalbefolkningen gjorde narr av henne för att hon pratade engelska med dem. Då skämdes jag verkligen över att vara svensk! SD är stark i Sjöbo och i Skåne. De bidrar till hat och otrevligheter. Jag skulle ALDRIG rösta på dem.
    Det uppförande du beskriver är inte svenskt och inte skånskt. Det är bara dålig hyfs. Drägg vet inte bättre.

Förutom att jag tycker synd om människor som utsätts för den här typen av behandling tycker jag synd om normala människor som bor där det är mer dräggtätt och som associeras.
  • Loriyana
    nihka skrev 2014-06-10 19:16:51 följande:
    Det uppförande du beskriver är inte svenskt och inte skånskt. Det är bara dålig hyfs. Drägg vet inte bättre.

Förutom att jag tycker synd om människor som utsätts för den här typen av behandling tycker jag synd om normala människor som bor där det är mer dräggtätt och som associeras.
    Ja du har rätt.
  • Philipsson
    Jag gillar inte SD. Min familj är viktig för mig, min mor är från Irland och min far är svensk. De träffades på Irland typ 40 år sedan eftersom min far jobbade där.Sedan flyttade de till Sverige. Vi har bott här iöver 30 år, jag är född i Sverige.
    Född i Sverige och ändå talar du inte svenska? Verkligen konstigt.

Nog för att engländare i allmänhet är obegåvade när det gäller främmande språk - kolla bara Colin Nutley; 40 år i Sverige och ändå talar han inte svenska -, men de som är födda här brukar väl ändå fixa det hyfsat.
  • Runes
    nihka skrev 2014-06-10 18:50:48 följande:

Jaså gör det det. Och jag som trodde det berodde på den gamla vanliga respektlösheten mot allt vad hyffs och regler heter. Det är ju liksom ingen slump att somliga har haft samma konto här på FL sedan 2007 och andra inte överlever en full kvart.
    Men du kanske tycker det hör till en politisk diskussion att kalla folk för dumma i huvudet och att de borde våldtas för sin dumhet baserat på att rösten inte läggs på SD - just en fin demokratisyn som tillämpats här i tråden.
    Samma i FB att menlöshet och överlevnad hör ihop.
  • Runes
    Sjöbo där "rasisterna" är gamla Centerpartister som Sven Olle Olsson

I Skåne är många främlingsfientliga emot svenskar också. Det har knappast med SD att göra som har många invandrare i partiet och många röstar på dem för att inte få hit fler att dela kakan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?