• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • tobbe01
    Digestive skrev 2014-06-23 18:11:13 följande:
    Inte? Med den metoden kan man ju stoppa den globala uppvärmningen och befolka Mars! Ingenting är omöjligt så länge man drar ner på invandringen - det löser allt och mer! Våga inte påstå något annat..
    Befolka Mars? Hur mår du? Såja, ring en vän.
  • tobbe01
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

Gå in på Youtube och sök på "valstugerasism" och efter det så hoppas jag att du kan rösta på SD (när du blir "valmyndig") utan skrupler! Alla är lika goda kålsupare men vissa döljer det.
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-06-23 18:21:56 följande:

Vi har ca 25% högre export än Finland , menar du att det är pga vara fantastiska ytterområden vi har den ? Själv tippar jag på att vi har och länge har haft en bra industri. Lite skrämmande när en sk vuxen människa inte begriper skillnaden på arbetskraftsinvandring och socialbidragsinvandring.
    Nja, nu var det ju tobbe som envisades med att jämföra med Finland. Jag citerar:

"Jag undrade bara varför just vårt land behöver öka sin befolkning genom massiv invandring när t ex Finland klarar sig med en betydligt mindre? Vad jag förstår så har inte Finland någon särskilt större inhemsk befolkningsökning jmf med oss!?"

Mot den bakgrunden kan det vara på sin plats att hänvisa till att Finland är på väg in i en djup depression medan Sveriges ekonomi börjar ta fart och det största problemet är att omvärlden inte riktigt hänger med.

Det kan också vara på sin plats att påpeka att den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv i analys där Finland och Sverige jämförs kommer till slutsatsen att den svenska öppenheten och toleransen är en väsentlig del av framgångssagan Sverige, medan den finska slutenheten innebär att landet inte riktigt hänger med.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-06-23 17:32:56 följande:
    realist14 skrev 2014-06-23 16:26:14 följande:
    Vad är det vi spelar för låt de gånger nationalsången spelas då? Ettan på svensktoppen den veckan eller lite random vilken jäkla låt som helst?

Är inte så påläst om SD, ska de om jag hittar något i deras partiprogram som berättar om konst och konstnärer, lät spännande. :-/ 

Sverige har ingen officiell nationalsång, att sedan Du gamla du fria har funktionen av nationalsång är en helt annan sak
    Spelar ingen roll. Om folk envisas med att trycka upp detta faktum i ansiktet på folk hela tiden (det där med nationalsångens offieciella status behövdes liksom inte göras övertydligt för tio år sedn märkligt nog, undrar varför) , så retar det bara upp de som har en stark kärlek till fosterlandet.

Och- vill jag påstå, trycker in dem än mer bestämt i SD-beslutet, om vi nu ska vinkla det hela dit ett tag.

Så jäkla enkelt förstår du, för det blir liksom , ja vad ska jag jämföra det med....någon som är adopterad och älskar sina föräldrar, skulle du då envisas med att trycka upp i ansiktet på den personen att - ja men det där är ju inte dina föräldrar-egentligen!!

• realist14
    FDFMGA skrev 2014-06-23 17:32:56 följande:
    realist14 skrev 2014-06-23 16:26:14 följande:
    Vad är det vi spelar för låt de gånger nationalsången spelas då? Ettan på svensktoppen den veckan eller lite random vilken jäkla låt som helst?

Är inte så påläst om SD, ska de om jag hittar något i deras partiprogram som berättar om konst och konstnärer, lät spännande. :-/ 

Sverige har ingen officiell nationalsång, att sedan Du gamla du fria har funktionen av nationalsång är en helt annan sak
    Spelar ingen roll. Om folk envisas med att trycka upp detta faktum i ansiktet på folk hela tiden (det där med nationalsångens offieciella status behövdes liksom inte göras övertydligt för tio år sedn märkligt nog, undrar varför) , så retar det bara upp de som har en stark kärlek till fosterlandet.

Och- vill jag påstå, trycker in dem än mer bestämt i SD-beslutet, om vi nu ska vinkla det hela dit ett tag.

Så jäkla enkelt förstår du, för det blir liksom , ja vad ska jag jämföra det med....någon som är adopterad och älskar sina föräldrar, skulle du då envisas med att trycka upp i ansiktet på den personen att - ja men det där är ju inte dina föräldrar-egentligen!!

• tobbe01
    FDFMGA skrev 2014-06-23 18:39:47 följande:
    Nja, nu var det ju tobbe som envisades med att jämföra med Finland. Jag citerar:

"Jag undrade bara varför just vårt land behöver öka sin befolkning genom massiv invandring när t ex Finland klarar sig med en betydligt mindre? Vad jag förstår så har inte Finland någon särskilt större inhemsk befolkningsökning jmf med oss!?"

Mot den bakgrunden kan det vara på sin plats att hänvisa till att Finland är på väg in i en djup depression medan Sveriges ekonomi börjar ta fart och det största problemet är att omvärlden inte riktigt hänger med.

Det kan också vara på sin plats att påpeka att den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv i analys där Finland och Sverige jämförs kommer till slutsatsen att den svenska öppenheten och toleransen är en väsentlig del av framgångssagan Sverige, medan den finska slutenheten innebär att landet inte riktigt hänger med.
    Wow jag blir citerad!!!   (får försöka lägga band på min hybris)
  • Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 18:42:43 följande:

Jag fick i helgen reda på att mina svärföräldrar tänker rösta SD. Det var en glad överraskning. Jag trodde de skulle rösta på Moderaterna som vanligt. Båda är egenföretagare och absolut inga rasister. Men alla människor har sin gräns antar jag.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 18:28:53 följande:
    Jag tror att viss invandring är trevligt. Men inte i den takten vi har nu. Och inte de människorna vi får hit. Vi får inte hit arbetskraft utan krigsskadade människor som inte kommer stå till arbetsmarknadens förfogande på väldigt länge. Vi tar in 2000 asylsökande i veckan just nu och då har irakierna inte ens börjat komma. Jag läste att Danmark tänker ta emot 6000 asylsökande i år, dvs lika många som vi tar emot på 3 veckor. Det börjar bli farsartat nu. Någon gång måste taket vara nått. Migrationsverkets generaldirektör måste vara på gränsen till retard och har märkligt nog makten att förändra hela Sveriges framtid för alltid. Det var han som gick ut och lovade PUT till alla syrier som sätter sin fot här. Sen att vissa syrier bott i Egypten eller USA och passade på att söka asyl här spelade visst mindre roll. Gratis är ju gott. Vad jag önskar honom låter jag vara osagt.

??Vi kan känna oss stolta över att många söker sig till Sverige. Det är ett bra land vi lever i. Här blir man mottagen på ett bra sätt. FN:s flyktingorgan UNHCR säger att vi är bäst i världen och det betyder något, säger Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson.

www.dn.se/nyheter/sverige/prognosen-fel-tusentals-fler-behover-hjalp/

www.sydsvenskan.se/sverige/larm-om-psykvard-for-flyktingar/
    Arbetsmarknaden, men också vad lika tråkigt är men som glöms bort i diskussionen, är att vi har monterar ner vår psykvård, och dessa människor är lite av laddade granater..och ska gå omkring på stan. Jag är lite rädd.
  • tobbe01
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 18:45:38 följande:
    Jag fick i helgen reda på att mina svärföräldrar tänker rösta SD. Det var en glad överraskning. Jag trodde de skulle rösta på Moderaterna som vanligt. Båda är egenföretagare och absolut inga rasister. Men alla människor har sin gräns antar jag.
    Jo nog är det så. Att denna tråd verkar spränga alla gränser vad gäller intresse säger också en hel del!!!!
  • realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 18:45:38 följande:
    Hu, moderaterna. Skrev en egen tråd om mitt usla beslut att rösta blått. Kommer inte ske igen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?