• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 20:01:52 följande:
    Vi får se vad som händer. Det är spännande tider. Skiter det sig flyttar jag till Mallis och lägger mig under en palm.
    Kan jag hänga på? Jag kan vara er nanny ( om ni har små barn) ;)
    Skämt åsido, men det känns inte kul att behöva vara rädd för sådant.

Undra hur stort svinn politikerna räknar med. Men de fordrar ju inte ens hälsoundersökning på de som kommer så det är väl lite av samma idiot-tänk det.
    Lite får svensson tåla, annars är hen rasist.

• realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 19:59:21 följande:
    Jag tvivlar icke.

Bra men du kanske har en omgivning som gör det.:)Vi måste börja valarbetet nu.

• Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 20:09:22 följande:

Bra men du kanske har en omgivning som gör det.:)Vi måste börja valarbetet nu.

Jag har värvat en del nya röster. Man måste ligga i.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 20:01:52 följande:
    Vi får se vad som händer. Det är spännande tider. Skiter det sig flyttar jag till Mallis och lägger mig under en palm.
    "Projekt Sverige." Men jo, sannerligen spännande men jag tror att det kommer ordna sig. Eventuellt regeringsskifte kan ju blanda om korten till en behagligare giv i allmänhet.. med betoning på "kan" och "i allmänhet". Röd politik har i alla fall en tendens att göra livet mer drägligt för fler.. och de blå har ju skapat ett finanshjul som kan smaka riktigt gott i en röd politik.
  • Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 20:07:58 följande:
    Kan jag hänga på? Jag kan vara er nanny ( om ni har små barn) ;)
    Skämt åsido, men det känns inte kul att behöva vara rädd för sådant.

Undra hur stort svinn politikerna räknar med. Men de fordrar ju inte ens hälsoundersökning på de som kommer så det är väl lite av samma idiot-tänk det.
    Lite får svensson tåla, annars är hen rasist.
    Äsch. Sjukdomar som varit utrotade i Sverige i århundraden är väl bara trevligt att få tillbaks. TBC ex.

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

www.dn.se/sthlm/ytterligare-tva-barn-tbc-smittade-i-bromma/

Men det skapar ju jobb....

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5813824

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-06-23 20:16:29 följande:
    "Projekt Sverige." Men jo, sannerligen spännande men jag tror att det kommer ordna sig. Eventuellt regeringsskifte kan ju blanda om korten till en behagligare giv i allmänhet.. med betoning på "kan" och "i allmänhet". Röd politik har i alla fall en tendens att göra livet mer drägligt för fler.. och de blå har ju skapat ett finanshjul som kan smaka riktigt gott i en röd politik.
    Jag avskyr ju dock MP. På riktigt. Och FI ska vi inte prata om. Herregud. Jag skäms varje gång någon av virrpannorna får komma till tals.
  • realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 20:18:16 följande:
    Äsch. Sjukdomar som varit utrotade i Sverige i århundraden är väl bara trevligt att få tillbaks. TBC ex.

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

www.dn.se/sthlm/ytterligare-tva-barn-tbc-smittade-i-bromma/

Men det skapar ju jobb....

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5813824
    Enda möjligheten att moderaterna klarar sig, trots att det är så lätt att samla ihop massor av pinsamheter i den stilen, måste ju vara att vi inte kan tala om problemen högt.
    Det utnyttjar de nog till max. Jag har provat ibland på tex fb,lite länkar som borde vara nog så provocerande, folk kommenterar inte sånt öht, vill inte se det, men lägger jag in en kul grej så är alla på och trycker gilla och kommenterar. Har funderat över hur illa det är när man inte ens vill/vågar ta upp självklarheter. Kejsaren är fasen så naken- men ingen vågar säga något. :-/
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 20:19:25 följande:
    Jag avskyr ju dock MP. På riktigt. Och FI ska vi inte prata om. Herregud. Jag skäms varje gång någon av virrpannorna får komma till tals.
    Har också svårt för "nya" Miljöpartiet. Har ingen koll på F! eller hur de nu vill förkortas. Blev dock positivt överraskad i den senaste partiledardebatten i Riksdagen, den 18 juni, och då det kom fram att Miljöpartiet faktiskt kritiserar och vill se över det ekonomiska systemet i sig - för det är verkligen fader bov, i mångt och mycket.

Skulle vilja ha en vilde till regering, med lite Sverigedemokrater, lite Socialdemokrater, lite Miljöpartiser och lite Moderater (något sådant, typ). Så kan de leka politik ihop, i ett helt tokigt samarbete. But no, det här viktiga med "ideologier" står i vägen för sådant samarbete.

Tror dock inte på den hela den här skiten överhuvudtaget - tror på samarbete mot gemensamma mål, långt bort ifrån ideologier och annat löjligt påhitt.

• Philipsson
    Digestive skrev 2014-06-23 19:34:55 följande:
    Vad har kommuner med nationalekonomi att göra? Se till att adressera vad som överhuvudtaget tas upp..

Har inte påstått att "flyktingmottagandet" är en guldgruva - utan har menat att folktillväxt gynnar den svenska marknaden. Har även skrivit att kommuner absolut kan lida ekonomiskt som följd av en hög immigration.

Fyra meningar står här ovan, låt dem sjunka in nu och svara därefter på vad som faktiskt står.
    Kommunerna har definitivt med nationalekonomi att göra. Hade du läst en bok om nationalekononomi skulle du ha vetat det.

Befolkningstillväxt kan under vissa omständigheter gynna tillväxten, men den behöver inte göra det. Befolkningsökning ger alltså inte automatiskt bättre ekonomi, vilket en del obildade imbeciller tycks tro.

Stjernqvists mål om en ny lag belyser vad det handlar om. T.o.m. politikerna från S och M (ja, Ullenhag håller med LS), har insett att den höga den invandringen håller på att slita sönder det svenska samhället. Det insåg många av oss för länge länge sen.

Exempelvis har ju Polisen inget att sätta emot när det gäller gangstergrupper i i synnerhet Göteborg. Dessa personer har levt hela sina liv i förorten, där det i princip saknas etniska svenskar, de lever utanför lagen, och har ingen respekt för, eller koppling till, det svenska samhället. Para-samhällen. Det är politikerna och PK-ismen som har skapat dessa ghetton, som inte gynnar någon alls. Allra minst dem som bor där.
  • realist14
    Philipsson skrev 2014-06-23 20:44:59 följande:
    Kommunerna har definitivt med nationalekonomi att göra. Hade du läst en bok om nationalekononomi skulle du ha vetat det.

Befolkningstillväxt kan under vissa omständigheter gynna tillväxten, men den behöver inte göra det. Befolkningsökning ger alltså inte automatiskt bättre ekonomi, vilket en del obildade imbeciller tycks tro.

Stjernqvists mål om en ny lag belyser vad det handlar om. T.o.m. politikerna från S och M (ja, Ullenhag håller med LS), har insett att den höga den invandringen håller på att slita sönder det svenska samhället. Det insåg många av oss för länge länge sen.

Exempelvis har ju Polisen inget att sätta emot när det gäller gangstergrupper i i synnerhet Göteborg. Dessa personer har levt hela sina liv i förorten, där det i princip saknas etniska svenskar, de lever utanför lagen, och har ingen respekt för, eller koppling till, det svenska samhället. Para-samhällen. Det är politikerna och PK-ismen som har skapat dessa ghetton, som inte gynnar någon alls. Allra minst dem som bor där.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?