• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2014-06-23 17:15:03 följande:
    Gott exempel - Finlands tillväxt har stått i det närmaste stilla sedan finanskrisen 2008 och det samma gäller även för Danmark (bara att kolla upp). Om en stillastående tillväxt är ett tecken på en nation som "klarar sig" så är det väl bara att börja rusta ner samhället, i Sverigedemokraternas och ditt namn.

Finland och Danmark kommer att få.det svårt inom snar framtid, om de inte hittar på något alldeles fantastiskt (utöver öka sin befolkning).
    Nja, Finland har haft en negativ tillväxt ett tag och är nu på väg in i en djup depression. Mirakelmetoden att begränsa invandringen fungerar inte där.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • tobbe01
    Digestive skrev 2014-06-23 17:20:47 följande:
    Varför uttrycker du dig så vagt varje gång du anmärker på mina något mitt språk? Precisera vad du faktiskt har problem med och finner ett problem i - var inte blyg nu utan ta för dig.
    Nej det blir för jobbigt att analysera ord för ord!! så fortsätt du med dina svador
  • tobbe01
    FDFMGA skrev 2014-06-23 17:37:24 följande:
    Nja, Finland har haft en negativ tillväxt ett tag och är nu på väg in i en djup depression. Mirakelmetoden att begränsa invandringen fungerar inte där.
    Hoppsan! Trist! Tänk om vi här i Sverige kunde visa oss solidariska och dela med oss av våra invandrare! Kanske är svårt att organisera men eftersom vi har flera kommuner i vårt land som säger att de inte kan ta emot fler så....................! 
  • Digestive
    tobbe01 skrev 2014-06-23 17:38:00 följande:

Nej det blir för jobbigt att analysera ord för ord!! så fortsätt du med dina svador

Föreslår att analyser görs innan uttalanden i fortsättningen - men begreppet "analys" kanske inte behärskas så väl därborta? Det skulle iallafall förklara en del..

Var det något mer angående detta?
  • Helhet
    Digestive skrev 2014-06-23 16:16:49 följande:
    Blå politik satsar inte på offentliga resurser överhuvudtaget, man önskar att välfärd betalas ur egen plånbok i en blå politik - varför det är självklart att offentliga resurser som når folket blir mindre vid ett skifte till blå politik ifrån röd. Dags för samhällskunskap A? Orkar inte svara på dumma frågor. Ser man inte kontentan utav blå politik trots att man lever i den och har levt igenom ett regeringsskifte så var nog inte skolan särskilt bra förr heller.

Ska fråga så att ett barn förstår dvs du. Kommer Sverige bli rikare med 100000 nya som är arbetslösa. ALL offentlig verksamhet är eg helt värdelös för staten, men nödvändig. Vilka är dom offentliga resurserna som vi behöver mera av, är det poliser fängelsen mera socialbidrag. Eller kan det kanske vara bättre med mer personal i skolan inom sjukvården eller varför inte högrelön för kvinnor. Det är bara små-barn som tror att man kan få allt.
  • Digestive

Inte? Med den metoden kan man ju stoppa den globala uppvärmningen och befolka Mars! Ingenting är omöjligt så länge man drar ner på invandringen - det löser allt och mer! Våga inte påstå något annat..
  • Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 13:57:42 följande:
    Vilken i-iot som helst vet vad vår nationalsång heter, om det saknas någon formell stämpel på den sedan hedenhös är väl inte intressant.

Fattar inte den där ivern att plåna ut allt svenskt. Minsann- vi haaaar ingen nationalsång, vi haaar inga traditioner....vi har visst inte ett j-a dugg helt pötsligt. Lite sjukt om du frågar mig.
    Ja det är märkligt. Men då vill jag inte heller höra nåt dravel från våra politiker om att bevara invandrarnas kulturer. Har inte vi någon kultur så kan dom rimligen inte ha någon heller. Hela världen är en stor grå massa där alla är historielösa helt plötsligt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Helhet
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Vi har ca 25% högre export än Finland , menar du att det är pga vara fantastiska ytterområden vi har den ? Själv tippar jag på att vi har och länge har haft en bra industri. Lite skrämmande när en sk vuxen människa inte begriper skillnaden på arbetskraftsinvandring och socialbidragsinvandring.
  • tobbe01
    Helhet skrev 2014-06-23 18:21:56 följande:

Vi har ca 25% högre export än Finland , menar du att det är pga vara fantastiska ytterområden vi har den ? Själv tippar jag på att vi har och länge har haft en bra industri. Lite skrämmande när en sk vuxen människa inte begriper skillnaden på arbetskraftsinvandring och socialbidragsinvandring.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-06-23 18:11:13 följande:
    Inte? Med den metoden kan man ju stoppa den globala uppvärmningen och befolka Mars! Ingenting är omöjligt så länge man drar ner på invandringen - det löser allt och mer! Våga inte påstå något annat..
    Jag tror att viss invandring är trevligt. Men inte i den takten vi har nu. Och inte de människorna vi får hit. Vi får inte hit arbetskraft utan krigsskadade människor som inte kommer stå till arbetsmarknadens förfogande på väldigt länge. Vi tar in 2000 asylsökande i veckan just nu och då har irakierna inte ens börjat komma. Jag läste att Danmark tänker ta emot 6000 asylsökande i år, dvs lika många som vi tar emot på 3 veckor. Det börjar bli farsartat nu. Någon gång måste taket vara nått. Migrationsverkets generaldirektör måste vara på gränsen till retard och har märkligt nog makten att förändra hela Sveriges framtid för alltid. Det var han som gick ut och lovade PUT till alla syrier som sätter sin fot här. Sen att vissa syrier bott i Egypten eller USA och passade på att söka asyl här spelade visst mindre roll. Gratis är ju gott. Vad jag önskar honom låter jag vara osagt.

??Vi kan känna oss stolta över att många söker sig till Sverige. Det är ett bra land vi lever i. Här blir man mottagen på ett bra sätt. FN:s flyktingorgan UNHCR säger att vi är bäst i världen och det betyder något, säger Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson.

www.dn.se/nyheter/sverige/prognosen-fel-tusentals-fler-behover-hjalp/

www.sydsvenskan.se/sverige/larm-om-psykvard-for-flyktingar/

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?