• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    tobbe01 skrev 2014-06-23 18:30:45 följande:
    Befolka Mars? Hur mår du? Såja, ring en vän.
    Du har sannerligen lite att komma med du. Kan förstå om Samhällskunskap A kändes lite för klurigt, det är inte för alla, men att inte ens förstå skämtsamheten i det här fallet..
  • Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 19:17:16 följande:
    Lagom spännande...och inget hör man om hur landet ska ta hand om dessa.  Det är väl inte pk att ens antyda att det skulle vara en risk.
    I andra europeiska länder drar man tillbaka pass, medborgarskap och socialbidrag för dessa "återvändare". Sverige står med öppna famnen och undrar vad vi ska erbjuda dessa ynglingar härnäst.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-06-23 19:24:52 följande:
    Är det därför som flyktingsamordnaren Lars Stjernqvist (S) vill ha en ny lag som tvingar kommunerna att ha beredskap att ta emot flyktingar, "för att förhindra att situationen blir väldigt svår på vissa håll"?

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19103517.ab

Jag menar, om flyktingmottagandet vore en guldgruva skulle naturligtvis kommunerna slåss om att få ta emot dem.
    Vad har kommuner med nationalekonomi att göra? Se till att adressera vad som överhuvudtaget tas upp..

Har inte påstått att "flyktingmottagandet" är en guldgruva - utan har menat att folktillväxt gynnar den svenska marknaden. Har även skrivit att kommuner absolut kan lida ekonomiskt som följd av en hög immigration.

Fyra meningar står här ovan, låt dem sjunka in nu och svara därefter på vad som faktiskt står.

• realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 19:02:31 följande:
    Ja vi borde också rösta M egentligen då det gynnar oss som har företag. Men jag och sambon anser att dagens invandring är ett hot mot våra barn och barnbarns framtid. Vi kan bara rösta och hoppas att SD landar där Fremskrittspartiet och Dansk Folkeparti är idag.
    Min tråd heter : Jag sitter hellre och hugger mig i pannan med en gaffel resten av året. Det moderata länkurvalet där kan få dig på bättre tankar om du börjar tvivla
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-06-23 19:18:34 följande:
    Ja, alltså, att det på olika vis tär på befolkningen går inte att sticka under stolen med. Varför det sker och vad alternativen är, kan dock ses som analyser som bör prioriteras framför att enbart agera motstånd i en situation som uppenbarligen väldigt få har perspektiv över.

Sedan så är inte Sverigedemokraterna lösningen generellt, de står i praktiken och väljer mellan pest och kolera men förväntar sig guld och gröna ängar. De verkar knappt förstå det själva så som de diskuterar men man får väl hoppas på att den ekonomiska kölhalningen utav exempelvis Finland och Danmark, som stundar, får folk att vakna och se mer än enbart symtom och får dem att fäktas med mer än enbart dessa, för det håller inte.

Så länge ekonomiska system som används globalt försätter nationer som Sverige i dessa situation (Sverige som har ambitionen att ligga högt i Europa i allmänhet) så spelar det liksom ingen roll vad som görs helt utanför spelreglerna för att kunna behålla standarden här - för den globala ekonomin och systemet i sig, tänker inte visa någon slags barmhärtighet eller pardon i just fallet Sverige.

Vi klarar oss inte utan folktillväxt och den helt renodlade arbetsinvandringen räcker inte för att täcka vare sig ambitionerna som Sverige har eller för att bibehålla standarden som svensken är van vid.

Ja, världen är orättvis. Det är inte heller så konstigt i och med ett ekonomiskt system som har skapats för att just orsaka orättvisa. Systemet har för böveln skapats för att hålla slavar livegna - tror du att det går att göra som det behagar och ge efter bekvämligheter, när Sverige (och alla andra länder) i praktiken har en livegen slavstatus i det här ekonomiska systemet?

Snälla - vakna, gnugga ur ögonen och dra upp nävarna mot de egentliga motståndarna i fråga om mål i tillvaron här.

Just nu så finns det enbart ett parti - mig veterligen - som faktiskt adresserar det egentligaproblemet och kärnan till symtomen som ämnet handlar om här; Miljöpartiet som efterfrågar en ekonomi som inte kretsar kring ständig och blind tillväxt. Om fler partier, exempelvis Sverigedemokraterna, kunde bejaka det här så kanske saker kan ordna sig - på riktigt och utan att ta till metoder som skulle sänka Sverige precis som de idag sänker både Finland och Danmark.

Du har gått på en nitlott och det är hur simpelt Sverigedemokraterna beskriver tillvaron. Det går inte att spara till sig nödvändig tillväxt och utan den så kommer inte Sverige att "skära ner" i det offentliga, utan Sverige kommer inte att ha råd med det offentliga.
    Nja nu drar du för stora växlar. Jag tror inte SD är Jesus återuppstånden som skall frälsa oss alla. Däremot hoppas jag att ett visst mått av missnöje kommer ge eko i den politik som förs idag. En del människor vi tar in idag är tickande bomber. Jag skiter totalt i tillväxt och ekonomi då. Jag vill inte ha livsfarliga psykopater i närheten av människor jag älskar. Eller runt tant Asta nerför gatan heller för den delen. Jag vill inte heller att Islam ska få större fäste i Sverige än vad det redan har. Shia, sunni, extremist, moderat muslim, konvertit osv, nu drar jag alla över samma kam. Religion har inget i Sverige att göra 2014. Eller hedersbrott och könsstympningar. Det finns många negativa aspekter med invandring som inte enbart handlar om tillväxt.
    Miljöpartiet borde omyndigförklaras i mitt tycke. Att finansiera någon sorts "medborgarlön" nästan till alla som inte ids arbeta är så dumt att det liknar ingenting och kommer dessutom inte gå att finansiera. Tyvärr blir det väl så att man i slutändan får flytta från detta land. Mina barn förtjänar en trygg framtid.
  • Digestive
    Helhet skrev 2014-06-23 19:28:15 följande:

Åh att man ska behöva bryta ner allt till dagis-nivå. Tror du att det är lättare/bättre att med skatte-medel försörja 5000 eller 10000?
    Bättre för vad? - är den naturliga  följdfrågan. Om du faktiskt stannar upp och läser vad som står så handlar det i ditt - och i flera andras - fall om kunna skilja på kommun och nation. En god början för att kunna förstå någonting överhuvudtaget i det här ämnet.

Och snacka inte om dagisnivå när du uppenbarligen inte förstår ämnet överhuvudtaget.

Svar: Kommuner kan givetvis gå lidande ur en situationen där fler ska försörjas med offentliga resurser men nationen i sig lider knappast av att mer pengar kommer i omlopp i Sverige av reella orsaker och av att marknaden stärks.

Lever du enbart i en kommun eller vad är det frågan om egentligen? Du vet, det finns en nation utanför kommunen och hur väl det överhuvudtaget går för kommunen som verkar vara ditt enda och existerande allt, har fantastiskt mycket att göra med hur väl det går för nationen i sig.

Det är inte ett tvåbitarspussel det här.
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-06-23 19:24:52 följande:
    Är det därför som flyktingsamordnaren Lars Stjernqvist (S) vill ha en ny lag som tvingar kommunerna att ha beredskap att ta emot flyktingar, "för att förhindra att situationen blir väldigt svår på vissa håll"?

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19103517.ab

Jag menar, om flyktingmottagandet vore en guldgruva skulle naturligtvis kommunerna slåss om att få ta emot dem.
    Ja hela Europa/världen borde slåss om flyktingarna/de anhöriga eller vad det nu må vara.  Istället stänger de sina gränser och skickar ut signaler om att det inte är lönt att ta sig dit. Australien har lyckats ypperligt.

www.australiaforum.com/information/immigration/australia-has-not-seen-illegal-boat-arrivals-for-six-months.html

• Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 19:43:23 följande:
    Nja nu drar du för stora växlar. Jag tror inte SD är Jesus återuppstånden som skall frälsa oss alla. Däremot hoppas jag att ett visst mått av missnöje kommer ge eko i den politik som förs idag. En del människor vi tar in idag är tickande bomber. Jag skiter totalt i tillväxt och ekonomi då. Jag vill inte ha livsfarliga psykopater i närheten av människor jag älskar. Eller runt tant Asta nerför gatan heller för den delen. Jag vill inte heller att Islam ska få större fäste i Sverige än vad det redan har. Shia, sunni, extremist, moderat muslim, konvertit osv, nu drar jag alla över samma kam. Religion har inget i Sverige att göra 2014. Eller hedersbrott och könsstympningar. Det finns många negativa aspekter med invandring som inte enbart handlar om tillväxt.
    Miljöpartiet borde omyndigförklaras i mitt tycke. Att finansiera någon sorts "medborgarlön" nästan till alla som inte ids arbeta är så dumt att det liknar ingenting och kommer dessutom inte gå att finansiera. Tyvärr blir det väl så att man i slutändan får flytta från detta land. Mina barn förtjänar en trygg framtid.
    Det blir inte mindre tickande bomber när Sverige och befolkningen inte längre har råd med psykvård överhuvudtaget. Men visst förstår jag missnöjet, saker får dock mer än gärna hålla i mer än 10 år.

Jag tror inte på att laga en hamn med epoxylim efter en tsunamis framfart. Vi behöver se över ekonomin som system och hitta en väg ut på det viset, istället för att bara svänga av vid nästa vägfart och bete oss som att det inte skapar grava konsekvenser i sig. Tyvärr bidrar inte Sverigedemokraterna med ett sådant tillägg och perspektiv - vilket är väldigt synd - utan istället står de där med blott förbannat många tuber epoxylim.
  • Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 19:37:36 följande:
    Min tråd heter : Jag sitter hellre och hugger mig i pannan med en gaffel resten av året. Det moderata länkurvalet där kan få dig på bättre tankar om du börjar tvivla
    Jag tvivlar icke.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-06-23 19:58:26 följande:
    Det blir inte mindre tickande bomber när Sverige och befolkningen inte längre har råd med psykvård överhuvudtaget. Men visst förstår jag missnöjet, saker får dock mer än gärna hålla i mer än 10 år.

Jag tror inte på att laga en hamn med epoxylim efter en tsunamis framfart. Vi behöver se över ekonomin som system och hitta en väg ut på det viset, istället för att bara svänga av vid nästa vägfart och bete oss som att det inte skapar grava konsekvenser i sig. Tyvärr bidrar inte Sverigedemokraterna med ett sådant tillägg och perspektiv - vilket är väldigt synd - utan istället står de där med blott förbannat många tuber epoxylim.
    Vi får se vad som händer. Det är spännande tider. Skiter det sig flyttar jag till Mallis och lägger mig under en palm.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?