• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-15 17:55:54 följande:
    Tja, som jag redan skrivit så hade du en diskussion med din meningsfrände SD-damen om SFI-undervisningen utifrån hennes exempel där hon påstod att ett studieförbund hon namngav hade könssegregerat undervisningen.

Inläggen togs bort, liksom några av mina - enligt modereringen på grund av att jag citerat dessa inlägg. Jag lär väl ha dina inlägg som hängde med i meddelandet från moderatorn kvar i inboxen, liksom du själv. Jag föreslår att du studerar era generaliseringssaltomortaler i din inbox.
    Nej, jag har inte skrivit nåt om det.

Hade du haft stoff att styrka ditt påstående med skulle du ha presenterat det rean. Inse att du yrar i nattmössan.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-15 14:50:13 följande:
    Jo jo men skollagen bryr sig inte om hur man möblerar i klassrum.
    Jodå. Det finns pedagogisk möblering och sådan som är pedagogiskt kontraproduktiv och även kontraproduktiv på andra sätt och som motverkar skollagens andemening.
  • Speakers Corner
    Philipsson skrev 2014-07-15 16:15:42 följande:

Sd och S har samma syn på arbetskraftsinvandring men ändå utesluts Sd-sympatisörer från förtroendeuppdrag i fackföreningarna.

Absurt? Ja, naturligtvis. Mobbning? Ja, naturligtvis.

www.svd.se/opinion/ledarsidan/s-och-sd-ar-lika-som-bar-vad-galler-reglerna-for-arbetskraftsinvandring_3747852.svd

Inte alls absurt.
    Helt rätt.
    Sålänge sd har en människosyn och värderingar som går stick i stäv med vad fackföreningarna har, så har dom inget där att göra.
    Man kan liksom inte gå med i Ku Klux Klan och samtidigt stödja dom svartas rättigheter.
    Det är på den nivån det ligger.
    Dessutom så är ju inte sd ett arbetarvänligt parti, dom har ju röstat mot arbetares rättigheter i många frågor nu.
    Så det är rätt hycklande att dom skulle vilja jobba med förtroendeuppdrag inom fackföreningsrörelsen.

Som att sätta räven att vakta hönsen ungefär.

Nej tack.
  • Rataxes
    Speakers Corner skrev 2014-07-15 18:34:32 följande:
    Inte alls absurt.
    Helt rätt.
    Sålänge sd har en människosyn och värderingar som går stick i stäv med vad fackföreningarna har, så har dom inget där att göra.
    Man kan liksom inte gå med i Ku Klux Klan och samtidigt stödja dom svartas rättigheter.
    Det är på den nivån det ligger.
    Dessutom så är ju inte sd ett arbetarvänligt parti, dom har ju röstat mot arbetares rättigheter i många frågor nu.
    Så det är rätt hycklande att dom skulle vilja jobba med förtroendeuppdrag inom fackföreningsrörelsen.

Som att sätta räven att vakta hönsen ungefär.

Nej tack.
    Nehe? Är det OK att representera ett borgerligt parti och vara fackligt aktiv då?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Speakers Corner
    Rataxes skrev 2014-07-15 18:57:50 följande:
    Nehe? Är det OK att representera ett borgerligt parti och vara fackligt aktiv då?
    Tveksamt men det får du fråga dom fackliga partierna om.
    För mig är det viktigaste att människor som står för en rasistisk syn på människor inte representerar andra, i synnerhet som det finns såna som dom vill diskriminera och sprider rasistisk hatpropaganda om,  bland dom som dom ska representera.
    Det blir inte trovärdigt nånstans.
  • Rataxes
    Speakers Corner skrev 2014-07-15 19:06:52 följande:
    Tveksamt men det får du fråga dom fackliga partierna om.
    För mig är det viktigaste att människor som står för en rasistisk syn på människor inte representerar andra, i synnerhet som det finns såna som dom vill diskriminera och sprider rasistisk hatpropaganda om,  bland dom som dom ska representera.
    Det blir inte trovärdigt nånstans.
    Ok, enda chansen att få jobba fackligt (inom LO i alla fall) är alltså att bekänna sig som dumvänster...

Tur man tillhör ett SACO-förbund.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-15 18:26:16 följande:
    Nej, jag har inte skrivit nåt om det.

Hade du haft stoff att styrka ditt påstående med skulle du ha presenterat det rean. Inse att du yrar i nattmössan.
    Inte alls.

Detta blir mitt absolut sista inlägg om när SD-damen bjöd upp dig till vals om könssegregerad SFI-undervisning. Någon panelhöna var du definitivt inte, PhilipssonFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-07-15 19:13:51 följande:
    Ok, enda chansen att få jobba fackligt (inom LO i alla fall) är alltså att bekänna sig som dumvänster...

Tror jag inte. Jag har jobbat fackligt inom både LO och SACO - och nog fanns det en och annan dumhögerrepresentant även inom LO. Även om det var lite väl stark S-dominans bland fackligt aktiva LO-medlemmar.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-07-15 19:13:51 följande:

Fackförbunden har stadgar som reglerar deras verksamhet. Om man som representant inte kan representera sitt förbund och dess avsikter ska man naturligtvis inte ha uppdraget oavsett vilket riksdagsparti man sympatiserar med.
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-07-15 19:19:56 följande:
    Tror jag inte. Jag har jobbat fackligt inom både LO och SACO - och nog fanns det en och annan dumhögerrepresentant även inom LO. Även om det var lite väl stark S-dominans bland fackligt aktiva LO-medlemmar.
    Väldigt OT men kan du bjuda in mig på din sida? Måste inboxa dig.
    Nästan nolltolerans
Svar på tråden Varför hatar folk SD?