• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Speakers Corner
    nihka skrev 2014-07-15 19:36:48 följande:
    Fackförbunden har stadgar som reglerar deras verksamhet. Om man som representant inte kan representera sitt förbund och dess avsikter ska man naturligtvis inte ha uppdraget oavsett vilket riksdagsparti man sympatiserar med.
    Du sa det så mycket bättre än mig och du har helt rätt förstås. Glad
  • Jeaninne

Nu gör ni sådär igen. Väljer bara det som passar er. Partiet har ju gått ut och fördömt hennes uttalande, men DET säger ni inget om!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-tar-avstand-fran-uttalande/

Men visst var det ett dumt yttrande - jag undrar om hon kan ha fått solsting..? Det ligger dock NÅGONTING i det hon säger, för jag har måååååånga gånger kunnat se att en man är "bad news". Men när jag har försökt att varna, så har kvinnan inte lyssnat.

De där charmiga psykopaterna som är som svärmorsdrömmar först, men sedan förändras, FINNS ju... men de är sällsynta. De är inte typfallet. Typfallet av en kvinnomisshandlare är en kille som varit en bad boy ifrån början, som missbrukar eller i alla fall har hög alkoholkonsumtion, som ofta haft med rättvisan att göra förut, som har barn från tidigare förhållanden som han inte tar ansvar för, som har ett stort antal konstiga kompisar eller kumpaner - men ingen riktig vän, som saknar fast jobb, som saknar utbildning utöver grundskola eller möjligen en praktisk gymnasielinje, som har skulder och ekonomiska problem...

MEN det jag skrev nu ska inte ha något med samhällets insatser att göra. En misshandlad kvinna ska ha hjälp hur dum och naiv hon än varit, såklart, och gnälla har hon all rätt att göra också...

• nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-15 23:16:36 följande:

Nu gör ni sådär igen. Väljer bara det som passar er. Partiet har ju gått ut och fördömt hennes uttalande, men DET säger ni inget om!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-tar-avstand-fran-uttalande/

Men visst var det ett dumt yttrande - jag undrar om hon kan ha fått solsting..? Det ligger dock NÅGONTING i det hon säger, för jag har måååååånga gånger kunnat se att en man är "bad news". Men när jag har försökt att varna, så har kvinnan inte lyssnat.

De där charmiga psykopaterna som är som svärmorsdrömmar först, men sedan förändras, FINNS ju... men de är sällsynta. De är inte typfallet. Typfallet av en kvinnomisshandlare är en kille som varit en bad boy ifrån början, som missbrukar eller i alla fall har hög alkoholkonsumtion, som ofta haft med rättvisan att göra förut, som har barn från tidigare förhållanden som han inte tar ansvar för, som har ett stort antal konstiga kompisar eller kumpaner - men ingen riktig vän, som saknar fast jobb, som saknar utbildning utöver grundskola eller möjligen en praktisk gymnasielinje, som har skulder och ekonomiska problem...

MEN det jag skrev nu ska inte ha något med samhällets insatser att göra. En misshandlad kvinna ska ha hjälp hur dum och naiv hon än varit, såklart, och gnälla har hon all rätt att göra också...

Ytterligare ett exempel på när en person som är okunnig borde ha lagt sig för att kolla på en till disneyfilm isf att uttala sina fördomar, denna gång om hur "typfallet av en kvinnomisshandlare" ser ut.

Du borde bli representant för SD. Du kvalar in fint där.
  • Gert

Folk hatar SD för att deras fördomar mot SD inte stämmer med verkligheten.

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-15 19:14:14 följande:
    Inte alls.

Detta blir mitt absolut sista inlägg om när SD-damen bjöd upp dig till vals om könssegregerad SFI-undervisning. Någon panelhöna var du definitivt inte, PhilipssonFlört
    Jag har aldrig skrivit nåt inlägg om könssegregerad SFI-undervisning.

Du påstår motsatsen, men du har inget citat att styrka det med, och ändå framhärdar du med ditt påstående. Otroligt. Erkänn istället att du har blandat ihop mig med nån annan (för det måste väl vara det som har hänt, eller så hittar du helt enkelt på).

Annars är du ohederlig in absurdum.
  • Philipsson
    Gert skrev 2014-07-16 11:02:33 följande:

Folk hatar SD för att deras fördomar mot SD inte stämmer med verkligheten.

Mycket klokt skrivet!
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-16 10:10:33 följande:
    Ytterligare ett exempel på när en person som är okunnig borde ha lagt sig för att kolla på en till disneyfilm isf att uttala sina fördomar, denna gång om hur "typfallet av en kvinnomisshandlare" ser ut.

Du borde bli representant för SD. Du kvalar in fint där.
    Jag talar utifrån erfarenhet nu. Jag är tillräckligt gammal för att ha hunnit stöta på ett ganska stort antal fall, där kvinnor jag känner/känt råkat illa ut. Vad är DIN erfarenhet då? De kvinnor du har känt som blivit misshandlade, har samtliga gift sig med charmiga, allmänt omtyckta och i samhället väletablerade män med perfekt fasad - men som förvandlats till monster I hemmet när de två var ensamma..? Var de frikyrkopastorer också..?

Kan lägga till ännu en faktor som jag har observerat: de kvinnor som blir misshandlade går oftast in i förhållanden väldigt fort. Typ följer med killen hem från krogen första kvällen, har sex och blir kvar där... De saknar normal självbevarelsedrift. Träffar inte killen ute på allmän plats de första träffarna, kollar inte upp om han har några domar på sig, barn eller skulder hos KF, träffar inte hans familj och vänner innan de bestämmer sig, lämnar sin lägenhet på en gång så att de inte har någonting att gå tillbaka till... ofta blir de också gravida mycket snart.

Och sedan som sagt det där att de inte LYSSNAR. Fast alla väninnor säger: "han är dåliga nyheter, vi känner igen typen" - så lallar de iväg ändå...
  • Philipsson
    Speakers Corner skrev 2014-07-15 21:14:40 följande:

En fantastisk uppvisning i arrogans och okunskap, återigen visar sd sitt
    rätta ansikte.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/man-ska-inte-lata-det-ga-sa-langt-att-man-blir-mordad/

Slagna kvinnor ska sluta gnälla.
    Och dom säger sig vara för jämställdhet.
    Vilket skämt.

Anna Hagwall har ju helt rätt. Kvinnor måste själva ta sitt ansvar när det gäller vilka män de väljer att hålla ihop med. Sunt förnuft.

Motsatsen vore däremot konstig, att kvinnorna själva inte måste ta sitt ansvar genom att välja bort våldsamma män.

Som vanligt en storm i ett vattenglas. Media attackerar Sd för att kvinnor inte ska rösta på Sd i valet i september. Vad folk i media inte fattar är att folk genomskådar deras taktik, och att Sd i slutänden tjänar på fultaktiken.

Skulle inte förvåna mig ett ögonblick om Sd finge närmare 15% i valet.

Tänk om S kunde inse vad som håller på att ske, och istället för att satsa på V, Mp och Fp, valde Sd.

S och Sd skulle kanske då kunna bilda en majoritetsregering. Det vore det bästa för Sverige.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?