• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Tauriel skrev 2014-07-16 21:10:02 följande:
    Det finns inga kvinnliga privilegier. Vad skulle det vara? Förklara gärna för mig.
    Skojar du med oss nu?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Solrosens skrev 2014-07-16 19:47:07 följande:

Det kommer över 2000 människor till Sverige i VECKAN. Vad gör vi?

Vi tillber Ullenhag och Expo. Eller så är vi rasister.
  • Jeaninne
    Tauriel skrev 2014-07-16 21:10:02 följande:
    Ja, det ska hon ha. Kvinnor är en förtryckt grupp i samhället. Googla patriarkat.

Det finns inga kvinnliga privilegier. Vad skulle det vara? Förklara gärna för mig.

Anledningen till att en misshandlad kvinna får mer stöd är för att samhället ser henne som "den svage" i ett heterosexuellt förhållande. Det är klart att män ska få lika mycket hjälp som kvinnor, men det är pga könsrollerna som råder i samhället som de inte får det. Feminister kämpar emot könsroller, att kvinnor ska vara svaga (t.ex. inte kunna slå tillbaka), snälla, sympatiska och förstående medan män ska vara starka (kunna försvara sig själv och sin familj), handlingskraftiga och känslokalla. En svag man ses fortfarande som "fel". Så om män ska få samma hjälp som kvinnor när det gäller misshandels- och våldtäktsfrågor måste vi eliminera könsrollerna.

Nej, feminister står inte för att kvinnor ska ha det bättre än män. Vi fokuserar på kvinnofrågor för att vi är just förtryckta, vi har sämre villkor i samhället än män. Men det är klart, har man aldrig varit kvinna så kan man nog inte förstå varför feminister fokuserar på de förtryckta och inte de priviligerade.

Om vi nu skulle sträva mot ett matriarkat, varför är du då så rädd för det?
    Fast du och jag verkar inte vara på samma sida heller. Om du menar att kvinnor måste förändra sig och bli manhaftiga och börja slå tillbaka, för att slippa stryk..? Spöke Om det är så du menar, är det ÄNNU värre än AH:s yttrande (som var jävligt korkat mitt i en valrörelse, och det säger jag fast jag tillhör samma parti som hon).

För det första är männen starkare av naturen. De har ett helt annat skelett (kraftigare, tyngre) och en helt annan typ av muskulatur. Vi kan ALDRIG bli lika starka som de, och vi ska inte behöva vara det heller. Just för att vi ÄR svagare, så måste vi kunna vara säkra på att männen inte utnyttjar sina överlägsna styrka till att misshandla oss eller tvinga sig på oss sexuellt. Sker det ändå, så ska det straffas mycket hårdare än idag (och detta är också Sd:s kriminalpolitiska linje).

Vi måste tillbaka till en uppfostran, där pojkarna får lära sig att det är fult att slå flickor! En uppfostran som säger att det inte är någon skillnad på pojkar och flickor = dagens genustrams, gör det bara värre för flickorna - eftersom pojkarna då inte behöver känna någon skam för att de slår dem...
  • Jeaninne
    Solrosens skrev 2014-07-16 19:47:07 följande:

Det kommer över 2000 människor till Sverige i VECKAN. Vad gör vi?

Det är val om mindre än två månader nu - fokusera på det! Vi måste vinna så många röster som möjligt åt Sd. Sedan kan vi börja påverka på allvar, och minska galenskaperna! (Även om det redan kan vara för sent.)
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-16 13:28:41 följande:
    Jag talar utifrån erfarenhet nu. Jag är tillräckligt gammal för att ha hunnit stöta på ett ganska stort antal fall, där kvinnor jag känner/känt råkat illa ut. Vad är DIN erfarenhet då? De kvinnor du har känt som blivit misshandlade, har samtliga gift sig med charmiga, allmänt omtyckta och i samhället väletablerade män med perfekt fasad - men som förvandlats till monster I hemmet när de två var ensamma..? Var de frikyrkopastorer också..?

Kan lägga till ännu en faktor som jag har observerat: de kvinnor som blir misshandlade går oftast in i förhållanden väldigt fort. Typ följer med killen hem från krogen första kvällen, har sex och blir kvar där... De saknar normal självbevarelsedrift. Träffar inte killen ute på allmän plats de första träffarna, kollar inte upp om han har några domar på sig, barn eller skulder hos KF, träffar inte hans familj och vänner innan de bestämmer sig, lämnar sin lägenhet på en gång så att de inte har någonting att gå tillbaka till... ofta blir de också gravida mycket snart.

Och sedan som sagt det där att de inte LYSSNAR. Fast alla väninnor säger: "han är dåliga nyheter, vi känner igen typen" - så lallar de iväg ändå...
    Min erfarenhet är att det forskningen säger stämmer och det är att en man som misshandlar sin partner kan vara precis vem som helst, att det som syns utåt är tippen på ett isberg och att mörkertalet är stort.

Det verkar vanligt att folk inte lyssnar på dig. Du berättar nämligen återigen om det. Har du funderat på varför?

Jag vill ge dig en utmärkelse för den som kommer med flest fördomar här. Sätt dig vid brevlådan och vänta så kommer snart ditt diplom.
  • Velouria
    Jeaninne skrev 2014-07-17 05:10:19 följande:
    Det är val om mindre än två månader nu - fokusera på det! Vi måste vinna så många röster som möjligt åt Sd. Sedan kan vi börja påverka på allvar, och minska galenskaperna! (Även om det redan kan vara för sent.)
    Galenskaperna är ju precis det som sverigedemokrater står för. Har du inte läst det ena sjuka efter det andra som har uttalats av diverse sverigedemokrater??

Vill du ha en politik i Sverige som faktiskt hetsar grupper mot varandra?

Du verkar skita i vad för politik det blir i Sverige så länge du får stopp på invandring från utomeuropeiska länder. Det är ju inte lite omoget. 
    Nästan nolltolerans
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-07-16 13:53:19 följande:
    Anna Hagwall har ju helt rätt. Kvinnor måste själva ta sitt ansvar när det gäller vilka män de väljer att hålla ihop med. Sunt förnuft.

Motsatsen vore däremot konstig, att kvinnorna själva inte måste ta sitt ansvar genom att välja bort våldsamma män.

Som vanligt en storm i ett vattenglas. Media attackerar Sd för att kvinnor inte ska rösta på Sd i valet i september. Vad folk i media inte fattar är att folk genomskådar deras taktik, och att Sd i slutänden tjänar på fultaktiken.

Skulle inte förvåna mig ett ögonblick om Sd finge närmare 15% i valet.

Tänk om S kunde inse vad som håller på att ske, och istället för att satsa på V, Mp och Fp, valde Sd.

S och Sd skulle kanske då kunna bilda en majoritetsregering. Det vore det bästa för Sverige.
    Har hon helt rätt? Men SD har ju tagit avstånd från hennes uttalanden i frågan. Menar du att SD har gjort fel?

Ja, SD värvar säkert en massa röster på att deras företrädare går ut med att det är de misshandlade kvinnornas eget fel att de misshandlas. En hel bunte misshandlade män kanske känner att de äntligen får upprättelse här och känner stor samhörighet med Anna Hagwall.

Det finns bara ett problem med ditt förslag och det är att ett samarbete med SD är helt otänkbart för socialdemokraterna och det gäller också samtliga övriga riksdagspartier.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Solrosens skrev 2014-07-17 15:09:35 följande:
    Ja och fortfarande är Sverige det ENDA landet som gått ut och lovat varenda en ett permanent uppehållstillstånd! Är det lösningen på all världens problem?
    Nej. Men godhet ska inte underskattas som narkotiskt preparat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?