• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-18 10:39:44 följande:
    Det HAR beräknats när de tar över, och det är skrämmande. Det är ju inte bara att vi fortsätter att ta in fler hela tiden, utan det är också det att de fortplantar sig i en helt annan takt än vad vi gör. Vi börjar vid 30 och skaffar mindre än två barn per kvinna, medan de börjar vid 16 och skaffar 6-7 barn per kvinna. Räkna ut hur många muslimer det blir på hundra år, av bara ETT par - om barnen inte integreras, utan också gifts bort vid 15, generation efter generation...

Det blir liksom som när du i en annan tråd påstår att det beräknats när muslimerna tar över Sverige - även om det i detta sammanhang kanske framstår som tydligare att det bara är toksekten som tränat matematik.

Varför skulle in en stor grupp i samhället kunna föra fram sina frågor menar du? Tror du inte de är kapabla till något ??
    Varför skulle de inte ha den drivkraften? Klart de vill ha de på sitt sätt precis som alla människor.
  • realist14

Dessutom kan man inte påstå att "muslim" är en etnicitet. Vi vet inte hur många av de som invandrar som är djupt troende muslimer inte heller hur religiositeten påverkas av svensk sekulär kultur.

Min inte alltför vågade gissning är att Sverige kommer att vara mer sekulärt om 25 år än vad det är idag.

Och min uppfattning är att beräkningarna om när muslimerna ska ta över är mer noja än något annat SD-sekten sysslar med.
    Finns massor av reportage om detta i England.

• Dorian Ertymexx
    realist14 skrev 2014-07-18 15:39:30 följande:
    Finns massor av reportage om detta i England.
    Och det finns reportage om chemtrails också. Och om UFOs som snor folk och ger dem anal probes. Och om en hel massa annat dumt. Att det finns reportage om något är inte en garant för att det är sant. Det borde ju SD-fantaster veta, som ju förnekar varenda reportage om partiet som dikt och förbannad lögn, eller hur?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    FDFMGA skrev 2014-07-18 10:14:18 följande:
    ? Jag tycker att Sverige inte bara säger vad som ska göras, utan också visar vad som kan göras.

Så uttalar sig Markku Aikomus från UNHCR i samband med att organisationen  vädjar till EU att göra mer för flyktingarna från Syrien.

Och det är inte SD-sekten han syftar på då - och det rätt avskyvärda kacklet om att man hjälper bäst på plats.

Själv får jag ofta bilden av ett bortskämt barn tillsammans med sina föräldrar på en strand när jag stöter på sverigedemokraterns joller om vem man ska hjälpa.

Jag tänker mig att de upptäcker en båt  som kapsejsat och föräldrarna bestämmer sig för att försöka rädda så många drunknande som möjligt - medan det bortskämda lilla barnet ropar "Mamma, pappa - ni kan inte rädda alla. Tänk på mig i stället. Nu vill jag ha glass och bli kliad på lilltån".

Men Sveriges ekonomi är stark, bland de starkaste i Europa. Vi har råd att ta emot flyktingar från Syrien utan att det inkräktar på sverigedemokratens glasspinne.

Länk till artikel där UNHCR vädjar till Europa att göra mer för Syriens flyktingar.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5912472
    Dalai Lama tillhör inte SD-sekten men han tycker också att det är bäst att hjälpa flyktingar på plats så de kan stanna i sina hem.

www.ansa.it/english/news/general_news/2014/06/12/dalai-lama-says-help-refugees-with-peace_1d34387a-150a-47db-8a75-a2ae389705d5.html

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn

Tänkvärt.

www.dagen.se/opinion/debatt/mer-an-en-myt-erik-ullenhag/

Jag är född och uppvuxen i Somalia, och var då muslim själv. När jag sedan kom till Sverige för 20 år sedan, var det naturligt för mig att då söka mig till en muslimsk församling, för att känna en tillhörighet och gemenskap. Det var först när jag kom till Sverige som islams rätta ansikte visades för mig. Inget av det jag upplevde här förekom i Somalia på den tiden. Ullenhag skriver: ?Islam och muslimer ses som ett hot. Rena myter sprids om hur muslimer har som plan att ta över Europa och skapa ett ?Eurabia?, bland annat genom att föda många barn.? Men det var just det som jag själv hörde imamerna predika i Göteborgs moskéer. Det är ingen myt, Erik Ullenhag! Imamerna talade om för oss att vi inte skulle beblanda oss med kaffersamhället (det vill säga det svenska), att vi skulle föda så många barn vi kunde och få så många släktingar som möjligt att flytta hit just med det uttalade målet att islamisera Sverige. Inte med vapen, utan genom barnafödande och invandring bli landets majoritet. Och samma uttalade strategi har man i samtliga västländer.

• FDFMGA
    Errol Flynn skrev 2014-07-18 18:55:06 följande:
    Dalai Lama tillhör inte SD-sekten men han tycker också att det är bäst att hjälpa flyktingar på plats så de kan stanna i sina hem.

www.ansa.it/english/news/general_news/2014/06/12/dalai-lama-says-help-refugees-with-peace_1d34387a-150a-47db-8a75-a2ae389705d5.html
    Åh, fan!

Så du har blivit buddhist - och även inom den religionen anser den andlige ledaren att det är bäst att hjälpa på plats.

Jag har inte läst länken. Hur menar han att man bäst hjälper på plats i Syrien? Militär intervention eller något annat innovativt?

Skämt åsido. Det går inte alltid att hjälpa på plats. Syrien är ett åskådligt exempel på detta och de kringliggande länderna har redan tagit emot miljontals flyktingar och har svårt att klara fler.

Det handlar inte om människor som- efter vad någon här i tråden påstod - låtsas utan i allra högsta grad om folk som behöver hjälp.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Errol Flynn
    FDFMGA skrev 2014-07-18 19:16:42 följande:
    Åh, fan!

Så du har blivit buddhist - och även inom den religionen anser den andlige ledaren att det är bäst att hjälpa på plats.

Jag har inte läst länken. Hur menar han att man bäst hjälper på plats i Syrien? Militär intervention eller något annat innovativt?

Skämt åsido. Det går inte alltid att hjälpa på plats. Syrien är ett åskådligt exempel på detta och de kringliggande länderna har redan tagit emot miljontals flyktingar och har svårt att klara fler.

Det handlar inte om människor som- efter vad någon här i tråden påstod - låtsas utan i allra högsta grad om folk som behöver hjälp.
    Skulle jag bli någonting alls så är det buddist. Det verkar fredligt och så tror jag redan på karma.
    Man kanske inte kan hjälpa alla på plats men vi kan inte hjälpa alla i Sverige heller. 2500 flyktingar/asylsökande i veckan och snart får vi väl irakier, ukrainare och palestinier också. Var ska vi dra gränsen? 4000/vecka? 8000/vecka? Eller finns det ingen gräns?
    Sverige förändras för alltid och det kommer inte gå att ta tillbaka. Jag är absolut inte för ett mångkulturellt samhälle. Jag tycker att i Schweiz ska det bo schweizare, i Turkiet turkar, i Norge norrmän osv. Den sörjan med ghetton och skrotad välfärd vi går mot nu har jag inget intresse av och jag undrar hur mina barn och barnbarn kommer få det.
    Ska vi hjälpa flyktingar i så hög utsträckning ska det vara till en lägre kostnad och absolut inga PUT.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-07-18 19:16:42 följande:
    Åh, fan!

Lustigt att SD aldrig försöker få hem Szilág Érik/Erik Almqvist eller någon av de andra "politiska flyktingarna" från sitt parti... om det är bäst att hjälpa på plats alltså...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-18 20:01:22 följande:
    Lustigt att SD aldrig försöker få hem Szilág Érik/Erik Almqvist eller någon av de andra "politiska flyktingarna" från sitt parti... om det är bäst att hjälpa på plats alltså...
    Suck igen......
    Tror du det är ett problem om EN tysk flyttar hit och försörjer sig själv? Det kan inte jämföras med 2500 människor i VECKAN som ska ha sjukvård, psykvård, tandvård, skola, förskola, SFI, tolkar, mödravård, bostäder, mat, husgeråd och kläder och mycket annat.
  • FDFMGA
    Errol Flynn skrev 2014-07-18 19:26:18 följande:
    Skulle jag bli någonting alls så är det buddist. Det verkar fredligt och så tror jag redan på karma.
    Man kanske inte kan hjälpa alla på plats men vi kan inte hjälpa alla i Sverige heller. 2500 flyktingar/asylsökande i veckan och snart får vi väl irakier, ukrainare och palestinier också. Var ska vi dra gränsen? 4000/vecka? 8000/vecka? Eller finns det ingen gräns?
    Sverige förändras för alltid och det kommer inte gå att ta tillbaka. Jag är absolut inte för ett mångkulturellt samhälle. Jag tycker att i Schweiz ska det bo schweizare, i Turkiet turkar, i Norge norrmän osv. Den sörjan med ghetton och skrotad välfärd vi går mot nu har jag inget intresse av och jag undrar hur mina barn och barnbarn kommer få det.
    Ska vi hjälpa flyktingar i så hög utsträckning ska det vara till en lägre kostnad och absolut inga PUT.
    Skulle nog jag också - bli buddhist alltså.

Problemet är att jag tillhör dem som inte anser att det är invandringens fel att välfärden krackelerar ibland, men självklart måste det finnas en gräns för hur många flyktingar  Sverige som enskilt land kan ta emot.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?