• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • grind

Håller ni på här än. Att SD ogillas beror enbart på att de inte är norm.

• grind
    Runes skrev 2014-07-19 05:23:28 följande:
    Eller att de andra förlorar makten
    Det du nämner hänger ihop med mitt tidigare inlägg.
  • realist14
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-18 18:21:44 följande:
    Och det finns reportage om chemtrails också. Och om UFOs som snor folk och ger dem anal probes. Och om en hel massa annat dumt. Att det finns reportage om något är inte en garant för att det är sant. Det borde ju SD-fantaster veta, som ju förnekar varenda reportage om partiet som dikt och förbannad lögn, eller hur?
    Så därför är inga tv-reportage sanna menar du. Ja det lät ju logiskt. Not.
  • realist14
    Errol Flynn skrev 2014-07-18 19:01:18 följande:

Tänkvärt.

www.dagen.se/opinion/debatt/mer-an-en-myt-erik-ullenhag/

Jag är född och uppvuxen i Somalia, och var då muslim själv. När jag sedan kom till Sverige för 20 år sedan, var det naturligt för mig att då söka mig till en muslimsk församling, för att känna en tillhörighet och gemenskap. Det var först när jag kom till Sverige som islams rätta ansikte visades för mig. Inget av det jag upplevde här förekom i Somalia på den tiden. Ullenhag skriver: ?Islam och muslimer ses som ett hot. Rena myter sprids om hur muslimer har som plan att ta över Europa och skapa ett ?Eurabia?, bland annat genom att föda många barn.? Men det var just det som jag själv hörde imamerna predika i Göteborgs moskéer. Det är ingen myt, Erik Ullenhag! Imamerna talade om för oss att vi inte skulle beblanda oss med kaffersamhället (det vill säga det svenska), att vi skulle föda så många barn vi kunde och få så många släktingar som möjligt att flytta hit just med det uttalade målet att islamisera Sverige. Inte med vapen, utan genom barnafödande och invandring bli landets majoritet. Och samma uttalade strategi har man i samtliga västländer.

Törs folk läsa detta?
  • realist14
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-19 04:57:43 följande:
    Ehm, du vet att du just skriver till någon som lever i en sådan därn förort du snackar skit om va? Så många är det inte som är slöjbeklädda, ens här ute i förorten (och jag bor nära några av de som har värst rykte). Och det bor många svenskar här också. Flera pensionärspar, och de trivs finfint. De går ut med sin lilla jycke både väldigt tidigt och väldigt sent utan att vara rädda.

Men så är det ju alltid förstås, ni tror er veta bättre än vi som bor här hur det är. Folk har, på fullaste allvar, försökt intala mig att det brinner bilar varje dag här, att hälften av den kvinnliga befolkningen har burka och niqab, och andra hälften blir gruppvåldtagna på öppen gata mitt på da'n, varje dag. Totalt bull förstås - har senaste femton åren sett en bil brinna. Antalet burkaklädda går att räkna på ena handens fingrar, och några våldtäkter har jag inte heller sett. Inte ens på natten.

Du kanske själv borde åka till en större stad. Lära känna litet folk. Se att det är människor som du och jag. Eller, ja, nåja, som jag i alla fall.
    Har en bekant i storstan som med lite tur har fått en väg från och till arbetet som inte kantas av mer än tre fyra tiggare och inga sovplatser heller så hen har ju en annan bild av eländet än den som jobbar så att den måste sick-sacka mellan skiten och som ständigt får en pappmugg upptryckt i ansiktet .

Så går han hem efter jobbet och är inte ute så mycket, vilket gör att han inte ser så mycket av hur det ser ut, och frågar du han så får du svaret att neej sååå farligt kan det väl inte vara.

Så allt beror på ju på hur många man pratar med och hur mycket man själv rör sig ute och hur mycket man läser och tar in informationen...man kan få olika bilder då.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-19 01:06:34 följande:
    Så har det inte låtit förut.
    Jo, så har det låtit hela tiden.

Sverigedemokrater vill gärna få det till att de kallas rasister för att de vill begränsa invandringen kraftigt - men jag har aldrig sett någon avfärda SD som rasister på dessa grunder.

Några tusen inlägg bakåt i den här tråden finns en helt obetalbart förvirrad monolog från Philipsson där han menar att alla måste vara rasister - eftersom alla partier i praktiken är för en reglerad invandring.

Att begränsad invandring skulle vara liktydigt mad rasism är väl bara söndagsversionen av offerkoftemunderingen.

Rasism handlar om att man tillskriver enskilda individer kollektiva egenskaper utifrån deras ursprung - tja, inte att en svart är svart - men exempelvis att en enskild person är mer brottsbenägen för att hen är svart.

Rasismen hos sverigedemokrater handlar alltså om att många anhängare bedömer folk utifrån deras ursprung och inte som enskilda individer.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-07-19 12:31:05 följande:
    Rasismen hos sverigedemokrater handlar alltså om att många anhängare bedömer folk utifrån deras ursprung och inte som enskilda individer.
    Men det lustiga är att de som säger så gärna bedömer hela sd-partiet efter  vad några enskild idioter gjort ( som fö är utrensade ur partiet till stor del)

Kan inte låta bli att le åt logiken.
  • Jeaninne
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-19 04:57:43 följande:
    Ehm, du vet att du just skriver till någon som lever i en sådan därn förort du snackar skit om va? Så många är det inte som är slöjbeklädda, ens här ute i förorten (och jag bor nära några av de som har värst rykte). Och det bor många svenskar här också. Flera pensionärspar, och de trivs finfint. De går ut med sin lilla jycke både väldigt tidigt och väldigt sent utan att vara rädda.

Men så är det ju alltid förstås, ni tror er veta bättre än vi som bor här hur det är. Folk har, på fullaste allvar, försökt intala mig att det brinner bilar varje dag här, att hälften av den kvinnliga befolkningen har burka och niqab, och andra hälften blir gruppvåldtagna på öppen gata mitt på da'n, varje dag. Totalt bull förstås - har senaste femton åren sett en bil brinna. Antalet burkaklädda går att räkna på ena handens fingrar, och några våldtäkter har jag inte heller sett. Inte ens på natten.

Du kanske själv borde åka till en större stad. Lära känna litet folk. Se att det är människor som du och jag. Eller, ja, nåja, som jag i alla fall.
    Jag bor också i ett sådant område. Här brinner bilarna och soprummen, ja, förråden blir uppbrutna, busskuren och glasrutorna på vårdcentralen och mataffären krossas, på den kommunala högstadieskolan har det skett både knivskärningar sexuella trakasserier och en fullbordad våldtäkt. Vid ett tillfälle hade jag skottlossning utanför mitt fönster... och närmaste grannarna, från Somalia, utökas med ett barn om året. Är det en flicka så börjar hon ha sjal och lång svart klänning så snart hon lärt sig gå omkring... skulle inte förvåna mig alls om hon omskärs också.

Min dotter och jag har ibland konstaterat att vi är de enda av honkön med bart hår på bussen in till stan, de första hållplatserna... Hon säger att hon börjar känna sig naken utan sjal.
  • Jeaninne
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-19 04:59:50 följande:
    Det var ju inte en total non sequitor - så om vi hittar jobb, ens enkla idiotjobb - då är det okey för flyktingarna att stanna här? Är det vad du säger? Jag trodde att "hjälpa på plats" handlade om ALLA som kommer därifrån, oavsett om de kan få jobb eller inte, eller? Och om så, vad spelar det för roll om Erik lever på bidrag eller inte, han är politisk flykting - enligt egen utsago! - och ska därmed skickas tillbaka för att få hjälp på hemmaplan. Jag är säker på att Ungern kan hjälpa honom via ungerska ambassaden i Stockholm till exempel.
    Var inte dum. 

De "idiotjobben" finns ju inte längre i Sverige. Erik arbetar dessutom inte i Ungern, utan han arbetar på distans för Sd, och får pengar på så sätt - som han betalar sitt uppehälle med, i Ungern. Han förstör inte för folket där.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?