• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    Velouria skrev 2014-07-22 14:26:59 följande:
    Vilka?
    Ja, inte är det svenskarna i alla fall...
  • nihka

Gert skrev 2014-07-23 13:03:10 följande:

I morgon torsdag, 24/7, kommer migrationsverket min sin prognos. Enligt källor inifrån verket är budgetunderskottet så stort att det kommer skicka chockvågor till finansdepartementet.

Det är vad SD har sagt hela tiden, men då har de blivit kallade för rasister.

Ja, vi får väl se vad som står på löpen imorgon.

Fruntimmersveckan och värmeböljan kanske?

• Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-23 18:05:18 följande:
    Nej, det utgår jag ifrån att det inte var eftersom du också tog upp saker jag aldrig uttalat mig om. Men du tog upp saker som du och jag har pratat om tillsammans fast i din "utredning" ställdes detta som jag sagt mot något jag aldrig sagt som om det var inkonsekvent att påstå först det ena och sedan det andra. Två (eller fler) olika personer som uttalar sig om flera olika saker blir inte inkonsekventa för att du inte gillar saker du hittar att folk säger när du "skramlar".

SÄG inte bara att du kan skilja på flyktingmottagning och invandring utan VISA det när du skriver om flyktingmottagning och invandring. Som en service kan jag använda mig av samma vokabulär som den jag pratar med, men när det kommer till att bena ut vad som är vad när folk säger att vi har en massa invandrare som bara drar resurser blir jag irriterad. För den som invandrar exempelvis för att leva i Sverige med sin partner utgår INGA bidrag.
    Dom behöver bara leva med den svenska medborgaren i två år, sedan kan dom lämna om dom vill och få PUT i egen rätt. Och då utgår alla bidrag som en svensk får, som arbetat här i hela sitt liv, plus att dom kan leva på CSN och utnyttja våra fria utbildningsmöjligheter... Många, många utnyttjar ju först sin kärlekstörstande svenska partner, och sedan det svenska samhället, på det sättet.

Tycker att det borde ta minst sju års sammanlevande innan dom får stanna här...
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-07-23 13:27:39 följande:

Tänk på det, hur pk-media ständigt tystar ner opinionsundersäkningar som ger Sd höga siffror, men blåser på ordentligt när det visar sig att undersökningen antyder en nedgång för Sd. En del av indoktrineringen.

Ja, här har vi ett sådant "nertystat" resultat. SD 52%. Hahahahahahaha!

http://www.väljarbarometern.se/
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-07-23 18:18:11 följande:
    Hahahahaha! Vad inbillningssjuk. Mansskatt. Hahahahahaha!
    Antar att du såg att att hen såväl inledde som avslutade mansskatteuppenbarelsen med "pk"

Fast hen kanske menade manxkatt i stället för mansskatt - ja, alltså att batikhäxorna har manxkatter med sig på kvasten till feministkulla där de smider ondskefulla planer.

Skämt åsido. Hen hade ju en svastika som avatar under en tid, tills den blev borttagen - så det är inget anmärkningsvärt med att hen åkallar Metapedia i kampen mot batikhäxorna.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • StackarsMia
    Digestive skrev 2014-07-23 04:32:21 följande:
    Svenska banker lånar i genomsnitt ut 22 gånger mer i krediter än vad de har tillgång till i faktiskt kapital - men det ordnar såklart en reglerad invandring upp! Precis som att Riksbanken, som har slagit fel i sina prognoser om aktuell inflation sedan regeringsskiftet, har gått ut med aktiva direktiv om att stimulera upp arbetslösheten - också kan ordna upp sig med en reglerad invandring!

Sakerna har så mycket med varandra att göra!! Avtal bankkarteller sinsemellan och Riksbankens prognoser - allt bara vänder till det bättre, bara Sverige reglerar invandringen. Det är absolut där skon klämmer och som hårdast. Ingenting annat har med någonting annat att göra.
    Jag förstår inte ritigt vart du vill komma, men med en reglerad invandring skulle saker väna till det bättre ja.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-23 18:37:47 följande:

När menar du att media har tagit upp denna pinsamma undersökning?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-23 18:18:11 följande:
    Hahahahaha! Vad inbillningssjuk. Mansskatt. Hahahahahaha!
    Varför inte? Köttskatt är ju på tapeten, pinsamt nog.
  • StackarsMia
    Gert skrev 2014-07-23 13:03:10 följande:

I morgon torsdag, 24/7, kommer migrationsverket min sin prognos. Enligt källor inifrån verket är budgetunderskottet så stort att det kommer skicka chockvågor till finansdepartementet.

Det är vad SD har sagt hela tiden, men då har de blivit kallade för rasister.

Vem skulle vara förvånad?
  • realist14
    nihka skrev 2014-07-23 18:37:47 följande:

FDFMGA skrev 2014-07-23 18:54:12 följande:
    Antar att du såg att att hen såväl inledde som avslutade mansskatteuppenbarelsen med "pk"

Fast hen kanske menade manxkatt i stället för mansskatt - ja, alltså att batikhäxorna har manxkatter med sig på kvasten till feministkulla där de smider ondskefulla planer.

Skämt åsido. Hen hade ju en svastika som avatar under en tid, tills den blev borttagen - så det är inget anmärkningsvärt med att hen åkallar Metapedia i kampen mot batikhäxorna.
    Ni två är bra exempel på vad jag kallar totalförsvarare, dvs allt ska försvaras utan pardon. Så, lite nyfiken hur ni förklarar det.
    Antag nu att vi tjafsar i oänndlighet om kejsaren som inga kläder har.
    Ni påstår att han har det, motståndarlaget påstår att han inga har, eller tvärtom.
    Vad jag är nyfiken på är en sak, HUR kan ni vara så tvärsäkra på er sak. Förklara. Nyfiken.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?