• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-07-24 19:09:41 följande:
    Hårklyveri, i så fall angriper sverigedemokraterna invandringspolitiken genom att angripa invandrarna.

Jag har bara skummat de senaste inläggen i tråden - men där finns dels invandrarhatet förpackat i en metafor om en lat 22-årig son som bara kräver utan att bidra och som till slut spöas upp av pappan -  och dels i ett påhittat exempel om en mamma till handikappade barn som inte får någon hjälp av kommunen för att resurserna slukas av en somalisk åttabarnsfamilj.

Skulle rekommendera att du tar dig i kragen och skärper till läsförståelse och tankeförmåga en smula.
     Fråga dig gärna om sonen symboliserar invandringspolitiken eller invandrarna: Vad pappan står som metafor för och vem det du skulle kalla "den folkliga vreden" riktas mot.

För övrigt kan ingen kan likt en sverigedemokrat känna sån empati för de exempelpersoner de konstruerar med den explicita funktionen att taktfast trumma fram sektens invandrarhat.
    Mmm, precis.

Faktakollen duckar de med en smidighet som annars inte återfinns i SD-ares menten. För oavsett vad Alliansen, med SDs goda minne, gör så är det märkligt nog alltid vänsterns och invandrarnas fel. Märkligt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Jeaninne
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 20:13:46 följande:
    Mmm, precis.

Faktakollen duckar de med en smidighet som annars inte återfinns i SD-ares menten. För oavsett vad Alliansen, med SDs goda minne, gör så är det märkligt nog alltid vänsterns och invandrarnas fel. Märkligt.
    Du kan vara helt säker på, att vi Sd:are inte applåderar alliansen just nu i alla fall:

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19268812.ab

Dessutom kanske du har missat, att både Reinfeldt och Annie länge kritiserats mycket hårt av Sd och andra nationalistiska partier..?
  • Dorian Ertymexx
    Jeaninne skrev 2014-07-24 20:28:07 följande:
    Du kan vara helt säker på, att vi Sd:are inte applåderar alliansen just nu i alla fall:

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19268812.ab

Dessutom kanske du har missat, att både Reinfeldt och Annie länge kritiserats mycket hårt av Sd och andra nationalistiska partier..?
    Ni applåderar inte alliansen, men ni röstar på ett parti som röstar med alliansen oftare än inte. Smaaaart.
  • Jeaninne
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 21:36:50 följande:
    Ni applåderar inte alliansen, men ni röstar på ett parti som röstar med alliansen oftare än inte. Smaaaart.
    Inte i den frågan i alla fall... Moderaterna har ju helt och hållet gått bananas. Spöke
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 21:36:50 följande:
    Du vet att det där inte stämmer. SD har röstat med alliansen i 54%. Statistiken är missvisande eftersom alliansen lägger ner sina förslag när de inte kan få majoritet, eftersom SD röstar då mot alliansen. När alliansen lägger ner sina förslag går inte rösträkningen in i statistiken. Det vet alla politiker och seriösa journalister om, men de ljuger för att lura medborgare som inte förstår bättre.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Har varit utomlands några dagar men hörde att nåt vänsterpucko hade suttit och spytt galla i "Sommar i P1" häromdagen. Är det värt att lyssna på?

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 20:13:46 följande:
    Mmm, precis.

Så du har missat att Åkesson vid åtskilliga tillfällen har klandrat Reinfeldt och regeringen? Du valde kanske att stänga ögon och öron då, för att det inte stämde med din världsbild.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-24 19:09:41 följande:
    Hårklyveri, i så fall angriper sverigedemokraterna invandringspolitiken genom att angripa invandrarna.
    Inget hårklyveri alls.

Om man kritiserar den politik som leder till hög arbetslöshet, så klandrar man ju inte de arbetslösa. Eller det kanske du tycker? Hårklyveri?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-07-24 23:50:08 följande:
    Så du har missat att Åkesson vid åtskilliga tillfällen har klandrat Reinfeldt och regeringen? Du valde kanske att stänga ögon och öron då, för att det inte stämde med din världsbild.
    Klart han gjorde! Han vill ju inte avslöja att han är för en strikt högerpolitik, det lär skrämma bort vänsterväljarna inom SD. Men i praktiken för han en benhård högerpolitik.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?