• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 16:52:50 följande:
    Lika litet som jag har förståelse för desperata människor som är hårt drabbade och spöar fru och barn under alkoholpåverkan. Vreden riktas åt fel håll. SD har dessutom bidragit till att skapa det hårda samhällsklimatet.
    Viss skillnad ändå, om du jämför med en vanlig svensson som aldrig skulle slå någon men som bara vill att hens land ska ge trygghet igen.

Vilket är rätt håll då? Rösta på SD?

• Jeaninne
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 16:52:50 följande:
    Lika litet som jag har förståelse för desperata människor som är hårt drabbade och spöar fru och barn under alkoholpåverkan. Vreden riktas åt fel håll. SD har dessutom bidragit till att skapa det hårda samhällsklimatet.
    I så fall skulle jag snarare jämföra det med en man, som i ekonomisk desperation till slut spöar upp den 22-årige fostersonen, som inte vill jobba eller flytta hemifrån, utan kräver försörjning, uppassning, anpassning och hänsyn 24/7...
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-24 17:38:46 följande:
    I så fall skulle jag snarare jämföra det med en man, som i ekonomisk desperation till slut spöar upp den 22-årige fostersonen, som inte vill jobba eller flytta hemifrån, utan kräver försörjning, uppassning, anpassning och hänsyn 24/7...
  • Dorian Ertymexx
    Jeaninne skrev 2014-07-24 17:38:46 följande:
    Precis, när man spöar den arbetslösa 22-åriga fostersonen, istället för brukspatronen som suger ut dig och får dig att göra tre mans jobb, istället för att ge forstersonen jobb och därmed inte stressa sönder dig.

Som sagt, vreden riktas åt fel håll.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    StackarsMia skrev 2014-07-24 17:00:12 följande:
    Jag håller med. Därför anser SÄPO att vänsterextrema är väldigt farliga och ligger högt upp på listan, medans högerextrema inte utgör något vidare hot.
    Autonoma vänsteraktivister utgör det största hotet mot demokratin i Sverige.
    Japp. Vänstern är det största hotet, trots att de står för noll dödsfall, medan extremhögern står för 16. Säger en del att Säpo erkänner dessa siffror FAST de lider av sådan vänsterskräck.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 18:29:27 följande:
    Japp. Vänstern är det största hotet, trots att de står för noll dödsfall, medan extremhögern står för 16. Säger en del att Säpo erkänner dessa siffror FAST de lider av sådan vänsterskräck.
    Jag litar mer på Säpo än vad på dig och andra vänsterliberaler.
  • realist14
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 18:28:17 följande:
    Precis, när man spöar den arbetslösa 22-åriga fostersonen, istället för brukspatronen som suger ut dig och får dig att göra tre mans jobb, istället för att ge forstersonen jobb och därmed inte stressa sönder dig.

Som sagt, vreden riktas åt fel håll.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-24 15:00:19 följande:
    Men när det nu gäller invandringsfrågan, så är det ju inte invandrarna som Sd klandrar, utan invandringspolitiken. Tänk att du inte vill begripa det. När du inte ens begriper det, så blir det ju väldigt svårt att kunna föra ett konstruktivt samtal.
    Hårklyveri, i så fall angriper sverigedemokraterna invandringspolitiken genom att angripa invandrarna.

Jag har bara skummat de senaste inläggen i tråden - men där finns dels invandrarhatet förpackat i en metafor om en lat 22-årig son som bara kräver utan att bidra och som till slut spöas upp av pappan -  och dels i ett påhittat exempel om en mamma till handikappade barn som inte får någon hjälp av kommunen för att resurserna slukas av en somalisk åttabarnsfamilj.

Skulle rekommendera att du tar dig i kragen och skärper till läsförståelse och tankeförmåga en smula.
     Fråga dig gärna om sonen symboliserar invandringspolitiken eller invandrarna: Vad pappan står som metafor för och vem det du skulle kalla "den folkliga vreden" riktas mot.

För övrigt kan ingen kan likt en sverigedemokrat känna sån empati för de exempelpersoner de konstruerar med den explicita funktionen att taktfast trumma fram sektens invandrarhat.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-07-24 18:39:59 följande:
    Jag litar mer på Säpo än vad på dig och andra vänsterliberaler.
    Skönt att höra!
  • Dorian Ertymexx
    realist14 skrev 2014-07-24 18:56:46 följande:
    Nej, att rösta på SD är helt fel håll att gå.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?