• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    StackarsMia skrev 2014-07-24 15:25:34 följande:
    Vänta lite nu. Har du möjligen förväxlat SD med Ung Vänster? Det är ju trots allt RF och UV som står för hatet och hoten, samt de kriminella handlingarna.
    Exakt...
  • sjuttiofemman
    StackarsMia skrev 2014-07-24 15:25:34 följande:
    Vänta lite nu. Har du möjligen förväxlat SD med Ung Vänster? Det är ju trots allt RF och UV som står för hatet och hoten, samt de kriminella handlingarna.
    Jaså? De senaste 20 åren är det högern som stått för politiska mord (16 tror jag) i Sverige. Vänstern har noll mord bakom sig. Och nej de är inte oskyldiga men försök för sjutton inte vinkla till det till något felaktigt.
  • StackarsMia
    sjuttiofemman skrev 2014-07-24 15:34:28 följande:
    Jaså? De senaste 20 åren är det högern som stått för politiska mord (16 tror jag) i Sverige. Vänstern har noll mord bakom sig. Och nej de är inte oskyldiga men försök för sjutton inte vinkla till det till något felaktigt.
    Nja, det är ju en sanning med stor modifikation. En vandringsmyt. Här kan man läsa mer: www.flashback.org/t2282954p4

Samtidigt så utför rödingar knivhugg, drogrån, misshandel och förskingring i stor skala. Det sitter just nu långt många fler rödingar på anstalt än högerextrema. Precis som det ska vara.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-24 15:21:52 följande:
    Ja, det är ju inte speciellt konstigt att en handikappmorsa som går på knäna för att kommunen inte längre har råd med korttidshem och stödfamiljer, börjar att räkna på vad den somaliska grannfamiljen med åtta barn får kosta för samma kommun... Utan att någon får säga något om det. Tror Moder Theresa hade börjat fundera i den situationen...
    Inte alls konstigt. Utan att vara rasistisk gör hon sannolikt det eftersom hon vill leva kanske, och inte bara överleva. Men det har hon ingen förståelse för, samma människor som pratar sig varma för förståelse inkulderar nämligen inte henne i den, av något skäl.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-24 16:17:06 följande:
    Inte alls konstigt. Utan att vara rasistisk gör hon sannolikt det eftersom hon vill leva kanske, och inte bara överleva. Men det har hon ingen förståelse för, samma människor som pratar sig varma för förståelse inkulderar nämligen inte henne i den, av något skäl.
    Exakt. De empaaaaaaatiska människorna är alltid bara empatiska mot de grupper som för ögonblicket är inne. Alla andra glömmer man bort. 
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-24 16:23:54 följande:
    Exakt. De empaaaaaaatiska människorna är alltid bara empatiska mot de grupper som för ögonblicket är inne. Alla andra glömmer man bort. 
    När försvann möjligheten för de människorna att få en dos förståelse.
    Den försvann för att de inte vill sluta leva i trygghet, vilket merparten av de som kritiserar dem fortfarande gör.
  • Dorian Ertymexx
    realist14 skrev 2014-07-24 14:46:40 följande:
    Men vad anser  du då om sd-väljarna, om deras agerande kommer sig av att de är ur den grupp som är hårdast drabbade av det nya och hårda samhället, en oro snarare än fientlighet, har du ingen förståelse för det då?
    Lika litet som jag har förståelse för desperata människor som är hårt drabbade och spöar fru och barn under alkoholpåverkan. Vreden riktas åt fel håll. SD har dessutom bidragit till att skapa det hårda samhällsklimatet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    StackarsMia skrev 2014-07-24 15:43:36 följande:
    Nja, det är ju en sanning med stor modifikation. En vandringsmyt. Här kan man läsa mer: www.flashback.org/t2282954p4

Samtidigt så utför rödingar knivhugg, drogrån, misshandel och förskingring i stor skala. Det sitter just nu långt många fler rödingar på anstalt än högerextrema. Precis som det ska vara.
    Säpo är en NÅGOT mer trovärdig källa än Flashback.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • StackarsMia
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 16:54:36 följande:
    Säpo är en NÅGOT mer trovärdig källa än Flashback.
    Jag håller med. Därför anser SÄPO att vänsterextrema är väldigt farliga och ligger högt upp på listan, medans högerextrema inte utgör något vidare hot.
    Autonoma vänsteraktivister utgör det största hotet mot demokratin i Sverige.
  • StackarsMia
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 16:52:50 följande:
    Lika litet som jag har förståelse för desperata människor som är hårt drabbade och spöar fru och barn under alkoholpåverkan. Vreden riktas åt fel håll. SD har dessutom bidragit till att skapa det hårda samhällsklimatet.
    Hur då?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?