• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA

Tydligen är någon igång och anmäler mina svar till Suffering som tas bort.

Jag avvaktar lite, vill inte gärna motamäla eftersom min tes är att relativt få sverigedemokrater klarar av att debattera utan personangrepp och strålkärringsbeteende.

Ett litet svar borde ju vara tillåtet efter att jag kallats sinnessjuk, homosexuell, autist, långtidsarbetslös med mera.

Jag förstår inte varför en del sverigedemokrater är så fixerade vid homosex och kan inte komma på någon annan förklaring än att det måste handla om undertryckta drifter.

• Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-28 23:54:11 följande:

Tydligen är någon igång och anmäler mina svar till Suffering som tas bort.

Jag avvaktar lite, vill inte gärna motamäla eftersom min tes är att relativt få sverigedemokrater klarar av att debattera utan personangrepp och strålkärringsbeteende.

Ett litet svar borde ju vara tillåtet efter att jag kallats sinnessjuk, homosexuell, autist, långtidsarbetslös med mera.

Jag förstår inte varför en del sverigedemokrater är så fixerade vid homosex och kan inte komma på någon annan förklaring än att det måste handla om undertryckta drifter.

...men om du inte tycker att det är något fel att vara homosexuell, så borde du väl inte ta åt dig av det, eller..?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-07-28 23:47:44 följande:
    Har du upptäckt den först nu. Den var uppe för diskussion i våras här i tråden då den var aktuell.

Förödande statistik för SD-sekten tycker jag mig minnas att jag skrev då då.
    Det är just det jag vill diskutera. Hur kan någon påstå att det är förödande statistik för SD? 

Poängstatistik från samtliga frågor:

SD = 97 poäng
    MP = 102 poäng
    KD = 52 poäng
    C = 67 poäng
    FP = 100 poäng

Nå? Erkänn nu att det inte alls är förödande statistik för SD.

www.novus.se/media/31730/novus_partiernas_b_sta_fr_ga_mars_2014_publik.pdf
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-23 18:26:38 följande:
    Dom behöver bara leva med den svenska medborgaren i två år, sedan kan dom lämna om dom vill och få PUT i egen rätt. Och då utgår alla bidrag som en svensk får, som arbetat här i hela sitt liv, plus att dom kan leva på CSN och utnyttja våra fria utbildningsmöjligheter... Många, många utnyttjar ju först sin kärlekstörstande svenska partner, och sedan det svenska samhället, på det sättet.

Tycker att det borde ta minst sju års sammanlevande innan dom får stanna här...
    Jaså du, "många många". Och du har förstås i vanlig ordning inte den minsta tillstymmelse till belägg för dina främlingsfientliga slutsatser. Din misstro mot mänsklighheten sträcker sig ju förstås också till "många, många" svenska medborgare som tydligen inte har förstånd att inte låta sig "luras" av PUT-sökande sol-och vårare. Finns det någon -  i ditt eget tycker då - "vettig" person mer än du själv?
  • nihka
    nihka skrev 2014-07-29 01:32:08 följande:
    Jaså du, "många många". Och du har förstås i vanlig ordning inte den minsta tillstymmelse till belägg för dina främlingsfientliga slutsatser. Din misstro mot mänsklighheten sträcker sig ju förstås också till "många, många" svenska medborgare som tydligen inte har förstånd att inte låta sig "luras" av PUT-sökande sol-och vårare. Finns det någon -  i ditt eget tycker då - "vettig" person mer än du själv?
    Inga kommentarer på detta inlägg? Verkar vara helt ekande tomt här just nu.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-23 19:17:58 följande:
    När menar du att media har tagit upp denna pinsamma undersökning?
    Det har de inte. Det är "nertystat". *ASG*
    StackarsMia skrev 2014-07-23 19:20:19 följande:
    Varför inte? Köttskatt är ju på tapeten, pinsamt nog.
    Vad är det för pinsamt med att vilja beskatta produktion som leder till merutgifter för samhället?

• FDFMGA
    Gert skrev 2014-07-29 00:04:09 följande:
    Det är just det jag vill diskutera. Hur kan någon påstå att det är förödande statistik för SD? 

Poängstatistik från samtliga frågor:

SD = 97 poäng
    MP = 102 poäng
    KD = 52 poäng
    C = 67 poäng
    FP = 100 poäng

Nå? Erkänn nu att det inte alls är förödande statistik för SD.

Är det inte bättre att du utför dina räkneövningar på den senaste av Novus mätningar av vilka frågor väljarna anser vara viktigast och vilket parti de anser är bäst på att driva frågan.

Undersökningen du länkar till tycks vara den från mars och den har redan diskuterats i minst tre trådar. Klart jag kan plocka fram det jag skrev då - men den här är av senare datum och den har nog inte tagits upp här på FL.

www.novus.se/media/32581/novus_partiernas_b_sta_fr_ga_juni_2014.pdf
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-23 20:50:18 följande:
    FDFMGA skrev 2014-07-23 18:54:12 följande:
    Antar att du såg att att hen såväl inledde som avslutade mansskatteuppenbarelsen med "pk"

Fast hen kanske menade manxkatt i stället för mansskatt - ja, alltså att batikhäxorna har manxkatter med sig på kvasten till feministkulla där de smider ondskefulla planer.

Skämt åsido. Hen hade ju en svastika som avatar under en tid, tills den blev borttagen - så det är inget anmärkningsvärt med att hen åkallar Metapedia i kampen mot batikhäxorna.
    Ni två är bra exempel på vad jag kallar totalförsvarare, dvs allt ska försvaras utan pardon. Så, lite nyfiken hur ni förklarar det.
    Antag nu att vi tjafsar i oänndlighet om kejsaren som inga kläder har.
    Ni påstår att han har det, motståndarlaget påstår att han inga har, eller tvärtom.
    Vad jag är nyfiken på är en sak, HUR kan ni vara så tvärsäkra på er sak. Förklara. Nyfiken.

Enkelt. Det pågår ingen konspiration. Hela SDs raison d'etre bygger på att större delen av befolkningen är förda bakom ljuset. Jag har mer tilltro till människor och mänskligheten än att tro så och jag räknar dessutom andra än svenskar till mänskligheten. Jag vet att jag har tvärsäkert rätt som påstår det.
  • MuppinCowboy
    Gert skrev 2014-07-28 23:19:35 följande:

Det bådar gott. Invandringsfrågan blir viktigare för väljarna och SD har störst förtroende i frågan. 

FP, KD, C, V har inte störst förtroende i någon fråga.

Eller som det även står:

"Socialdemokraterna anses vara bästa parti i 15 av 25 politiska områden, Moderaterna 8,
    Miljöpartiet2,
    Sverigedemokraterna 1."

Områden som sjukvården, skolan, jobben, landets ekonomi och äldreomsorgen anses alla vara viktigare än just invandringsfrågan som kommer på 6:e plats, och alltså är det enda område som SD har störst förtroende i.

Kanske något att tänka på inför valet för de som röstar.

Sjukvården, skolan, jobben, landets ekonomi och äldreomsorgen - det är frågor som intresserar mig

Dumhet diskriminerar inte
  • nihka

Jeaninne skrev 2014-07-24 14:10:12 följande:
    Jag håller helt med dig. Visst är det märkligt! Det är helt OK för UD att skriva i sina råd till utlandsresenärer, att "i X-landet förekommer mycket grov brottslighet. Vi varnar därför för att gå ut efter mörkrets inbrott, att öppna dörren till hotellrummet om någon knackar på, eller för att stanna bilen om någon försöker hejda den."

Men man får inte varna för att importera människor ifrån X-landet... Man ska låtsas att X-landets befolkning lämnar sin hänsynslöshet och samvetslöshet bakom sig, i samma stund som de färdas över svenska gränsen... 
    Ett rasistiskt resonemang förstås - det är inte situationen som gör att människor beter sig på ett visst sätt utan deras ursprung.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?