• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:00:17 följande:
    Men ansvariga för statistiken har flera gånger pekat ut att de inte tror att våldtäkterna ökat utan endast anmälningsfrekvensen och att vi därmed har ett mindre mörkertal än många andra länder.
    Märk väl hur de tror och inte vet. 
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-01 23:50:31 följande:
    Jag vet inte - området är så sammansatt och komplext att det kanske är svårt att ge en beskrivning som inte är färgad av vad man har för åsikter om hur invandringen bör påverka Sverige och omvänt - och jag måste erkänna att jag skamligt nog inte läst mer än enstaka delar av de politiska partiernas invandringspolitiska programförklaringar.

När det kommer till valet i september kommer heller knappast invandringsfrågan att avgöra vad jag röstar på - för mig kommer fördelningspolitiken eller miljöpolitiken att vara avgörande.
    Godnatt yxskaft. De som röstar på miljön bör kanske tas med en nypa salt, eller ett badkar med det.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-02 00:49:11 följande:
    Godnatt yxskaft. De som röstar på miljön bör kanske tas med en nypa salt, eller ett badkar med det.
    Det kan jag hålla med om - att man kan skratta gott och rått åt den som tror att man röstar på miljön 

Men om sanningen ska fram så är det väl främst inom toksekten anhängarna tror att "man röstar på miljön". I själv verket har väl alla partier en miljöpolitik som man i egenskap av väljare tar ställning till.

"Röstar på miljön"Skrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-02 01:36:42 följande:
    Det kan jag hålla med om - att man kan skratta gott och rått åt den som tror att man röstar på miljön 

Men om sanningen ska fram så är det väl främst inom toksekten anhängarna tror att "man röstar på miljön". I själv verket har väl alla partier en miljöpolitik som man i egenskap av väljare tar ställning till.

"Röstar på miljön"Skrattande
    Mp är ju inget miljöparti. Det är ett migrationsparti. Sen om man tror att vi behöver förbättra miljön i världens mest miljövänliga land så får man stå i skamvrån.
  • realist14
    StackarsMia skrev 2014-08-02 00:46:35 följande:
    Det här är ju totalt PK-snömos. Media ska ju visa sanningen, inte mörka den. Därför kan man dagligen läsa om våldtäkter, rån och våld utfört av invällare i våra grannländers media. Medans här är det knäpptyst. Hade media inte mörkat, så hade ju Avpixlat aldrig funnits.
    Hör och ser ofta det lite lätt uppgivna trötta - inget signalement, då vet man.
    En klycha i dessa dagar nästan.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-02 02:00:48 följande:
    Mp är ju inget miljöparti. Det är ett migrationsparti. Sen om man tror att vi behöver förbättra miljön i världens mest miljövänliga land så får man stå i skamvrån.
    Jo, jag är medveten att en del förmågor i SD-sekten har den uppfattningen. Nu hade jag iofs inte nämnt MP utan att fördelningspolitik eller miljöpolitik kommer att vara avgörande för hur jag röstar i höst.

Jag skulle heller aldrig tänka i termer av "förbättra miljön" utan snarare den något mer genomtänkta utgångspunkten att människan är en del av och påverkar miljön på alla områden. Det vill säga hur ett miljöpolitiskt program är utformat mot den bakgrunden.

Mitt subjektiva intryck efter att ha läst tusentals inlägg från SD:s nätaktivister är att en gemensam nämnare för flertalet av dessa är att SD-aktivisten aldrig fått lära sig att ta ansvar för sig själv och andra - och då är det heller inte svårt att förstå att det måste te sig obegripligt för många SD-aktivister att svenskarna anser att miljöpolitiken hör till de allra viktigaste politiska frågorna.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Flash Gordon
    Philipsson skrev 2014-08-02 07:42:44 följande:

Nu börjar också sossar tala om "massinvandring" (vilket det ju är fråga om).
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5928094

Pekåisterna på SR går i taket...

Fungerande länk:
    länk

Och det är alltså inte vilken liten kommunalsosse som helst, invald från 23:e plats på listan och fungerande som ersättare i kulturnämnden eller nåt, som säger detta utan kommunalrådet i Lidköping. Högste ansvarige i kommunen:

"...ni Moderater öppnat kranarna för massinvandring".

"? Man kan inte ta in massa folk till Sverige om det inte finns bostäder".
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-02 08:16:56 följande:
    Hör och ser ofta det lite lätt uppgivna trötta - inget signalement, då vet man.
    En klycha i dessa dagar nästan.
    Ofta står det på sista raden att "han ska utvisas efter avtjänat straff". Men så långt läser inte alla... Dessutom känns det så fånigt, att man när man ÄNDÅ avslöjar att han är utlänning i och med detta, inte kan skriva dit VART han ska utvisas också... Det är sådant mörkande som gör, att svenskar, som inte medvetet söker sig till alternativa sajter, inte kan bygga upp en sann blid av verkligheten.

INGET annat land ägnar sig åt dessa mörkanden. Jag kommer ihåg när en alban med svenskt medborgarskap ströp sin chef i USA t.ex.. Då stod det i alla svenska tidningar att det var en "svensk" som gjort det. Man fick gå till amerikanska tidningar - och där stod det att det var en "alban som varit bosatt i Sverige".

Samma sak när en ung svenska knivdödades på ett vandrarhem i Malaga år 2011. Svenska tidningar nämnde inte mördarens etnicitet. Jag roade mig med att söka upp en spansk internettidning, och såg att Expressens reporter hade översatt den spanska artikeln rakt av! Förutom att han uteslutit upplysningen, att gärningsmannen var marockan...

Det här ÄR liksom ingen slump - det finns hur många exempel som helst.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?