• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-02 15:42:34 följande:
    Visst är det en värderingsfråga. För pk-media är det inte "massinvandring" när 100 000 invandrar till Sverige, men däremot "massutvisning" när 50 personer inte får uppehållstillstånd i Sverige.
    Mm, jag har sett argumentet fler gånger än en SD-kramare kan räkna till.

Nu som då är den direkta motsatsen till invandring utvandring, inte utvisning som SD-kramarna av freudianska skäl kan tycks ha fått för sig.

Hursomhelst. Som vanligt en fråga om att SD-kramaren sällan behärskar ens den enklaste svenska.

Bara detta borde ju i sig vara ett skäl för sekten att överge den där pidginvarianten av svenska med pk, pk, pk och massinvandring som jag tror är orsak till alla språkliga olyckor sekten råkar ut för.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-02 16:05:17 följande:
    Mm, jag har sett argumentet fler gånger än en SD-kramare kan räkna till.

Nu som då är den direkta motsatsen till invandring utvandring, inte utvisning som SD-kramarna av freudianska skäl kan tycks ha fått för sig.

Hursomhelst. Som vanligt en fråga om att SD-kramaren sällan behärskar ens den enklaste svenska.

Bara detta borde ju i sig vara ett skäl för sekten att överge den där pidginvarianten av svenska med pk, pk, pk och massinvandring som jag tror är orsak till alla språkliga olyckor sekten råkar ut för.
    Nu var det iofs prefixet mass-,och inte antonymen till "invandring"som saken handlade om.

Oavsett det, "massutvandring" är ju pk-det också: www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Massutvandring-till-Amerika-slag-mot-befolkningen/.

Du borde f.ö. ta hjälp av psykolog för att bli av med ditt bildningskomplex.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-02 16:27:23 följande:
    Nu var det iofs prefixet mass-,och inte antonymen till "invandring"som saken handlade om.

Oavsett det, "massutvandring" är ju pk-det också: www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Massutvandring-till-Amerika-slag-mot-befolkningen/.

Du borde f.ö. ta hjälp av psykolog för att bli av med ditt bildningskomplex.
    Lite tröttsam är du allt när du kinkar som värst, lilla prinsen.

Du trodde att att motsatsen till invandring var utvisning och sen prålade du lite med att använda antonym i stället för motsats

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om var jag har påstått att SD inte borde vara välkomna i skolan till skillnad från övriga riksdagspartier.

Jag är helt övertygad om att du inte kan belägga mitt påstående, att det bara var strålning som tagit emot som viskade detta till dig.

Där har du förresten en märklig skillnad mellan SD-kramarna och oss svenskar. Vi svenskar står för vad vi säger och har vi fel erkänner vi detta medan den söndercurlade kramaren låtsas som ingenting.

Tänk som du gått an i den här tråden utan att våga stå för dina uttalanden.
    .
    Och dina diagnoser skiljer sig heller knappast från övriga sektens, lilla prinsen. Psykologer har jag för övrigt mer än tillräckligt av i släkten - vill du att jag ska be någon av dem att klicka på "visa endast Philipsson" och komma med ett försiktigt utlåtande. Min gissning är att ditt svassande om att detta är ditt sista inlägg i tråden skulle ses som av central betydelse. Vad tror du?

Annars kan du väl fundera lite över motsatsen till utvisning - jag lovar att det inte är invandring, som många inom toksekten tycks tro.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-02 15:16:10 följande:
    Inte alls.

Bostadsbristen är direkt avhängig politiska beslut där man inte förmått att skapa en bostadsmarknad som är anpassad dels till Sveriges befolkningsutveckling som helhet och dels till enskilda kommuners.

Dessutom har ju allmännyttan som du anger som exempel sålt ut en hel del fastigheter, inte minst i Stockholm där enskilda före detta hyresgäster kunnat tjäna avsevärda belopp genom att ta ett banklån och därefter sälja den nyinköpta bostadsrätten till ett pris skyhögt över det vrakpris de borgerliga partierna framförallt i Stockholm slumpade bort bostäderna för.
    Ja, och allt det där är jättehemskt och jättefel. Men då blir det ju ÄNNU mer viktigt, att inte skänka bort de få HR som finns till invandrare...
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-08-02 15:42:34 följande:
    Visst är det en värderingsfråga. För pk-media är det inte "massinvandring" när 100 000 invandrar till Sverige, men däremot "massutvisning" när 50 personer inte får uppehållstillstånd i Sverige.
  • Jeaninne
    Politisk härdsmälta skrev 2014-08-02 12:26:19 följande:
    Fantastiskt roligt. Väntar med spänning på att Jan Helin ska reda ut rasbegreppen på ledarplats. Känns som det är på tiden med ett rejält värdegrundsarbete på redaktionen under temat "Indianer är också människor!".
    "rasbegrepp" räcker inte. Enligt Aftonbladet tillhör inte indianerna ens samma ART som vi andra!
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-02 17:46:25 följande:
    Ja, och allt det där är jättehemskt och jättefel. Men då blir det ju ÄNNU mer viktigt, att inte skänka bort de få HR som finns till invandrare...
    Det är bara att du tycker det är jättehemskt och jättefel, en god början iallafall.

En bra fortsättning för fortsättningen är att du lär dig vad begreppet hyresrätt innebär, du är inte den första sverigedemokrat som jag sett skriva om hyresrätter i termer av skänka bort.

Man äger inte en hyresrätt, det är fastighetsägaren som äger lägenheten. Däremot äger man i viss mån en bostadsrätt eller en villa.

Man kan alltså inte skänka bort en hyresrätt.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-02 17:56:09 följande:
    Det är bara att du tycker det är jättehemskt och jättefel, en god början iallafall.

En bra fortsättning för fortsättningen är att du lär dig vad begreppet hyresrätt innebär, du är inte den första sverigedemokrat som jag sett skriva om hyresrätter i termer av skänka bort.

Man äger inte en hyresrätt, det är fastighetsägaren som äger lägenheten. Däremot äger man i viss mån en bostadsrätt eller en villa.

Man kan alltså inte skänka bort en hyresrätt.
    Du vet mycket väl vad jag menar. "Tilldela", då...
  • Oboy

De är hatiska mot oss som röstar på SD för att de är hjärntvättade av media. Journalister sympatiserar med vänstern och det påverkar deras rapportering. Hade media rapporterat mer objektivt om SD hade bilden av partiet varit väldigt annorlunda. Människor är lättmanipulerade helt enkelt.

• Gert
    Oboy skrev 2014-08-02 18:03:54 följande:

De är hatiska mot oss som röstar på SD för att de är hjärntvättade av media. Journalister sympatiserar med vänstern och det påverkar deras rapportering. Hade media rapporterat mer objektivt om SD hade bilden av partiet varit väldigt annorlunda. Människor är lättmanipulerade helt enkelt.

Amen!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?