• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-15 10:30:50 följande:
    Någon här som tror att de män som håller med om detta, och befinner sig på vårt territorium - har någon respekt för svenska kvinnor som visar bröst och urringning och har sex före äktenskapet?
    Nej det skär sig så enormt mot det de tycker är ok...hur skulle de?
    Skulle vilja se en diskussionstråd av dem. om oss, på samma s'tt som vi pratar om slöjor kulturkrockar osv....
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-15 10:26:03 följande:

Att verkligen åka iväg och kriga är ju ett enormt stort steg, och man måste dessutom vara av rätt kön och ålder samt (antar jag) fullt frisk och stark. Kanske ställs det krav på tidigare vapen/terrorutbildning också.

De som kan och får åka är toppen av ett isberg. Resten av isberget består av en massa människor - familj, släkt, vänner, trosbröder i närmaste moskè/islamistiska center - som tycker att det är en bra idé... och som är beredda att göra sitt, efter förmåga, den dag då det är Sverige som ska tas över...

Det är nog du och Gudasänd som borde starta parti. Att gångra antalet med 500 gav MER än ett rimligt isberg - oavsett hur antalet berör kombatanterna eller deras släktingar och församlingsmedlemmar som skulle heja på. Vi kan gångra antalet med 1000 och ändå bara få en liten klick utav Sveriges muslimer, som passivt och aktivt skulle medverkande, (1,6% av muslimerna skulle det utgöra).

Men visst, jag får väl fråga vad du anser rimligt; att gångra antalet med 10 000?; 100 00?; eller vad?

Och exakt vad verifierar att antalet ens borde gångras med mer än 200, för att rymma HELA rörelsen i Sverige?

Det är du, gelikar samt Gudasänd - som har förmågan att bygga upp otroliga scenarion utan minsta lilla kliniska bevis. Ni är i en klass för sig..
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-15 10:36:32 följande:

Om Sd kommer till makten kan vi i alla fall sluta ta in FLER muslimer. Vi kan också ställa högre krav på att de ska försörja sig själva, eller delta i utbildning eller åtgärder med målet i sikte att de ska kunna försörja sig själva. Direkt kopplade till bidragen - går de inte dit där de ska vara så får individen, eller familjen om de bor hemma, inga bidrag. Då får dessa unga män mindre ork att gå ner sig i fantasier...

Men det finns ju exakt ingenting som verifierar storleken på dina/era farhågor. Att fenomenen existerar betyder inte att de automatiskt är omfattande, det förstår vanligtvis människor efter 10 års ålder.

Har du/ni inga bevis på att omfattningen är så stor som just du/ni vill ge sken av - så är du/ni inget mer än ett gäng foliehattar som hetsar upp varandra.

Är verklighetsföreställningar utan minsta stödjande bevisförning en slags svensk tradition hos dig/bland er? Du/ni får svenskar att se dumma ut, som att vuxna svenskar inte riktigt skulle förstå vikten av bevisförning överhuvudtaget..
  • Flash Gordon
    Digestive skrev 2014-08-14 20:48:00 följande:
    Artikeln visar upp en helt annan sanning. Hade människor velat fylla dessa stolar så hade det givetvis både märkts av och synts. Tror du förväxlar väljarstödet med det aktiva arbetet inom ett parti - det är inte en och samma parameter det där. Uppenbarligen saknar Sverigedemokraterna människor som vill arbeta för/inom partiet.

Fast så enkelt är det inte.

Om SD har en tom stol i en kommun så FÅR de inte fylla på den med något annat namn än det som stod på deras valsedel 2010.

Var det få namn på listan 2010 och dessa nu "är slut" eller (som i Sandviken) deras listad blir "kapad" av folk som skriver in sina egna namn på tomma SD-valsedlar så KAN de inte fylla stolarna.

På listorna 2014 finns det fler, och förmodligen mer kompeneta, namn än på listorna 2010 så problemet lär vara av övergående natur.
  • Jeaninne
    Quintus Zebra skrev 2014-08-15 10:39:00 följande:
    Är det detta SD vill? Kan du gå i god för det? Som aktiv i partiet. Finns det något dokument som skildrar dessa planer? Eller är det planer som görs upp bakom stängda dörrar?
    Det är väl ingen hemlighet att det är det vi strävar..? Det borde ALLA göra. Men NEJ något sådant dokument har jag inte tillgång till. Du får läsa partiprogrammet, som dock är lite PK-fierat!
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-15 14:04:54 följande:
    Det är nog du och Gudasänd som borde starta parti. Att gångra antalet med 500 gav MER än ett rimligt isberg - oavsett hur antalet berör kombatanterna eller deras släktingar och församlingsmedlemmar som skulle heja på. Vi kan gångra antalet med 1000 och ändå bara få en liten klick utav Sveriges muslimer, som passivt och aktivt skulle medverkande, (1,6% av muslimerna skulle det utgöra).

Men visst, jag får väl fråga vad du anser rimligt; att gångra antalet med 10 000?; 100 00?; eller vad?

Och exakt vad verifierar att antalet ens borde gångras med mer än 200, för att rymma HELA rörelsen i Sverige?

Det är du, gelikar samt Gudasänd - som har förmågan att bygga upp otroliga scenarion utan minsta lilla kliniska bevis. Ni är i en klass för sig..
    Fast nu räcker det faktiskt med att EN ENDA av dem kommer tillbaka hit med kunskaper om hur man smäller av bomber i folkmassor... för att det ska bli en katastrof. Och det är inget jag sitter och fantiserar ihop - det oroar SÄPO också. Har stått om det i flera dagstidningar de senaste dagarna.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2014-08-15 15:02:09 följande:

Fast så enkelt är det inte.

Om SD har en tom stol i en kommun så FÅR de inte fylla på den med något annat namn än det som stod på deras valsedel 2010.

Var det få namn på listan 2010 och dessa nu "är slut" eller (som i Sandviken) deras listad blir "kapad" av folk som skriver in sina egna namn på tomma SD-valsedlar så KAN de inte fylla stolarna.

På listorna 2014 finns det fler, och förmodligen mer kompeneta, namn än på listorna 2010 så problemet lär vara av övergående natur.

Och hade då de ursprungliga namnbärarna, velat fylla dessa stolar, så hade det just precis märkts av.. Nu ville de inte detta och därmed står stolarna tomma. Det finns inget diskussionsunderlag här. Jag tvivlar dock på att Sverigedemokraterna hittar bättre kompetens ju längre ner i säcken de gräver efter den - eller tog de väldigt lätt på förstahandsvalen kanske?

Jag tror att partiet kommer att flockas utav människor likt Jeainne, som vill att Sveriges politik ska formas efter farhågor och ideer som det inte finns minsta lilla stöd eller bevis för. Sverigedemokraterna kommer att styra Sverige på ren och skär känsla.. vilket är både dumt (som alla påståenden utan mi sta stöd) och farligt (då samma påståenden berör människor i Sverige).

Du förstår säkert att Sverigedemokraternas "kött på benen" i dessa frågor, inte skiljer sig ifrån kalibern "kött på benen" som nazisterna hade om judarna under propagandatiden, eller, du borde förstå det när det förklaras såhär enkelt. Nazisterna hade ingenting som verifierade deras bild av judarna samt farhågorna som gällde då och Sverigedemokraterna går i lika blida spår angående muslimer, utan någonting som bekräftar proportionen och omfattningen på deras farhågor.

Du får 1000 kronor om du pekar ut en KRITSK skillnad mellan nasisternas propaganda och Sverigedemokraternas. Båda säger/sa saker om andra grupper människor, utan större stöd än blott några få exempel - att då ÖVERDRIVA utifrån.

Kan man inte bättre så kan man inte bättre. Väldigt många svenskar kan iallafall bättre och det tackar man för..
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-15 15:52:06 följande:

Fast nu räcker det faktiskt med att EN ENDA av dem kommer tillbaka hit med kunskaper om hur man smäller av bomber i folkmassor... för att det ska bli en katastrof. Och det är inget jag sitter och fantiserar ihop - det oroar SÄPO också. Har stått om det i flera dagstidningar de senaste dagarna.

Med andra ord så fanns det inget kött på benen alls i förra sakfrågan, innan det vinklades bort i något annat att diskutera.

Frågan är huruvida vi bör straffa hela kollektivet muslimer på grund av dessa få och för att det med dessa få finns en islamistisk hotbil i Sverige. Vart du står i frågan står redan klart, huruvida du har belägg för dina egna tankar i frågan verkar dock ointressant - och vuxna svenskar får hemskt gärna ha en större kvalitetskontroll på sina tankar än så, speciellt om de arbetar politiskt som du gör.

Hur som helst så tror vare sig jag och majoriteten svenskar på kollektiv bestraffning. Misstron på sådan metoder sitter rätt djuptrotad i svensken, hade exempelvis inte låtit mina barn leka hos föräldrar som straffar kollektivt. Beteendet är ovärdigt det svenska folket.. sedan kan du och gelikar gasta om svensk stolthet bäst ni vill, ni verkar ändå inte förstå begreppet stolt som någonting man handlar efter (utan snarare verkar det handla om saker man inte ens kan påverka, bland er, som vart man föds och dylikt).

Jag blir bara mer och mer trött på det där konspirations- och kollektivt bedtraffande partiet som kallas för Sverigedemokraterna. Är inte det minsta stolt över svenskar som påstår saker om folkgrupper utan belägg och som vill straffa dem med metoder som är allt annat än hederligt och civiliserat. Men man kan tryggt konstatera att ni iallafall är relativt få..
  • Flash Gordon
    Digestive skrev 2014-08-15 15:54:35 följande:
    Och hade då de ursprungliga namnbärarna, velat fylla dessa stolar, så hade det just precis märkts av.. Nu ville de inte detta och därmed står stolarna tomma. Det finns inget diskussionsunderlag här. Jag tvivlar dock på att Sverigedemokraterna hittar bättre kompetens ju längre ner i säcken de gräver efter den - eller tog de väldigt lätt på förstahandsvalen kanske?

Fast du liksom jag, och alla andra, vet att SD:s framgångar i förra valet med råge överträffade vad till och med de själva trodde. De var inte beredda på framgången och hade, på en del listor, inte tillräckligt med namn. Därav att vissa stolor blir tomma när namn lämnat politiken av en eller annan anledning: man flyttar, man avlider, man hinner inte med, man blir hotad ...
    .
    .
    .
    Nu googlade jag och det kan vara så att de faktiskt har 50 namn färre detta val. Knappt 2000 kandidater mot lite drygt 2000 förra gången. Detta behöver dock inte vara ett problem eftersom många som inte kan/vill/törs är bortsorterade.

Dessa försvunna har alltså i princip 1 mot 1 ersatts av nya namn och det är fullt möjligt att tänka sig att kvaliteten på kandidaterna har ökat iom att SD blivit ett mer rumsrent parti. Men det får vi se.

SD har idag exakt 700 mandat i Riksdag, landsting och kommuner. Även om de skulle fördubbla på alla ställen i hela landet blir det bara 1400 mandat och 2000 kandidater bör räcka.

Nu kanske det inte är rimligt att tro på en ökning på alla platser så säg att de ökar lika mycket som i förra valet (ca 300 platser). Då skulle de hamna på runt 1000 mandat.

De borde ha kandidater så det räcker. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?