• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 18:02:15 följande:

Jag hoppas att jag aldrig får anledning att säga: "I told you so"...

Du tror inte alls att dessa misstankar och aningar har följts upp och eventuellt beivrats långt innan dess? Det kanske kommer som en nyhet men rikets säkerhet drivs inte av vem som helst som har misstankar och aningar i det här avlånga landet, tack och lov..
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 18:11:42 följande:

Det är DU som använder ordet "sekt". Jag har aldrig sagt att armén som nästan lyckades med att invadera Wien år 1683 var en sekt. Tvärtom var det en stark muslimsk armé under den turkiske sultanen, helt enkelt. Den drog till sig muslimska krigare från många länder.

Begreppet "sekt" anbelangade knappast armeer för drygt 300 år sedan.. utan berörde dagens situation. Det här blir bara värre och värre, vilken cirkus
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-08-19 17:59:06 följande:
    Så länge som ni menar allvar med att intim och folkkänslig politik ska byggas upp på aningar och misstankar - så kommer jag alltid att föreslå slagrutor framför eran praktiska existens inom Sveriges politik. Misstankar och aningar FÖLJS UPP - man agerar inte efter dem hej vilt i politisk storskalighet, som en blind dåre med för stort svärd.

Se ovan. Era farhågor är totalt ointressanta utan legitimerande bevis och ska inte ha med politik att göra. Det är ämnen för organen inom rikssäkerheten att följa upp, ingenting annat.
    Man måste alltså kunna se in i framtiden för att få yttra sig. Det är uppfattat.

Det är klart jag kan ha fel. Jag hoppas jag har fel. Men jag kan inte veta det. Och undfallenheten mot islam i det här landet är rent löjeväckande.
  • goodasgold

De flesta SDare kanske inte är rasister men har en empatistörd inställning mot sina medmänniskor.
    När miljoner folk är på flykt från besinningslöst mördande så väljer SD parollen "hjälp folk på plats", hur då?, läget är akut nu.

• Sverigedemokraterna 2014
    goodasgold skrev 2014-08-19 18:34:55 följande:

De flesta SDare kanske inte är rasister men har en empatistörd inställning mot sina medmänniskor.
    När miljoner folk är på flykt från besinningslöst mördande så väljer SD parollen "hjälp folk på plats", hur då?, läget är akut nu.

Att du inte förstår detta beror på att du sannolikt besitter en politisk tillhörighet som kanske inte kännetecknas av intelligens i första hand, utan väldigt yviga känslor utan kontakt med det mänskliga förnuftet.

Begreppet "på plats" har jag märkt att väldigt många känslostinna miljöpartister och kommunister har svårt att rationellt ta till sig, dom yviga känslorna tar ofta över och den vänstertroende "känner" ofta att SD vill skicka mörkhyade barn exakt på den plats där bomber faller - "på plats" liksom.

Att förklara det här pedagogiskt nog för en vänstertroende sektmedlem tar tid, väldigt lång tid och det är något av en bristvara här hos mig.

Men på plats innebär kortfattat att hjälpen sker i krishärdarnas närliggande länder i helt trygga tältläger, eller ja, i många fall helt nya städer med skolor, sjukvård och näringsrik mat.

Detta förutsatt att UNHCR får tillräckligt med resurser för att bedriva den här extremt viktiga verksamheten som räddar miljoner och åter igen miljoner liv.

Av någon outgrundlig anledning vill den vänstertroende sektmedlemmen att dessa resurser ska begränsas på ett sätt som skapar ett ohyggligt lidande för de enskilda som tvingats fly från sitt hemland.

Jag tror det handlar om okunskap främst, en okunskap som dessvärre blir större då dom starka känslorna tar vid. Ibland blir den vänstertroendes känslor så starka att dom river ner en valaffisch. Vid några tillfällen blir den besinningslösa ilskan så okontrollerbar att den vänstertroende vänder ryggen mot Jimmie Åkesson.

Oss emellan "goodasgold" Det är ju inte riktigt humanitet och räddar inga liv. kunskap är makt.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 18:27:47 följande:

Man måste alltså kunna se in i framtiden för att få yttra sig. Det är uppfattat.

Det är klart jag kan ha fel. Jag hoppas jag har fel. Men jag kan inte veta det. Och undfallenheten mot islam i det här landet är rent löjeväckande.

Nej, utan det handlar om den där, ehm, esoteriska kriminologimetoden "följa upp ett spår" och hur det borde gå före ett politiska stordrag med blott motivationen "jag anar och misstänkerett spår". Om du inte förstår så omformulerar jag mig gärna.

Sverige ger utrymme för islam - om du menar att folket och politikerna kuvar sig för islam så får du ge talande exempel på detta. Jag kan komma på ett exempel, dock bara ett, som kan beskrivas på det senare viset; när det betalas ut skadestånd för kränkta muslimer angående handslag. Det kan dock diskuteras jämtemot underlaget hur mycket skit muslimen just fick på grund av en sådan sak. Vägen därifrån och till era farhågor är iallafall hyfsat långdragen.. och domstolsbeslut KAN vara allt ifrån dumma och dåligt genomtänkta till misstag och för situationsberoende - UTAN att det finns någon djupare anledning än just så.

Det här var ett exempel som kan ses som ett misstag, som något ogenomtänkt och dumt - eller då som ett exempel på att islamister tar över Sverige eller alternativt att Sverige kuvar sig för islamister. Saker kan ses ur flera perspektiv, tänka sig. Vad talar då för att JUST DU har rätt perspektiv - eller du kanske bara anar och misstänker detta, som de flesta andra här?
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-19 19:50:25 följande:

Inga problem på den svenska himlen- absolut inga. :-/

www.etc.se/utrikes/svenske-18-aringen-ser-fram-emot-att-do

Det är nog rätt få som INTE skulle beskriva sekten Islamska Staten som ett stort problem. Sverige har dock en relativt molnfri himmel i fråga, vart och hur man än kollar på den - eller har du uppgifter om något annat måntro?

Finns det priser att dela ut för "bästa spark mot vidöppna dörrar"? Skulle vilja nominera det här..
  • Sverigedemokraterna 2014
    Digestive skrev 2014-08-19 21:41:56 följande:
    Knappast, vilket fabulöst skitsnack. Kan du inte bättre än att komma med sådana här banala påståenden? Retoriken ligger på gränsen till Islamska Statens egna om oliktänkande, något att vara RIKTIGT stolt över - du är en stjärna!

Det kan såklart få skärpas. Ser inget större problem med Sverigedrmokraternas invandringspolitik - det är som allt annat inom politiken, en kompromiss med annat - utan ser problem med sverigedemokrater per se, deras retorik, deras utdaterade syn på svensk gemenskap och vad de anser att den borde bestå utav, deras ovettiga och hysteriska hantering av saker vid blott misstankar eller enskilda fall och så vidare. Dessa saker får mer än gärna skrapas av från partiet i ren allmänhet.

Folkströmningen omkring partiet orkar jag inte gå in på och det är nog inte nödvändigt heller.

Givetvis - fenomenet är universellt bland större grupper människor (alltså ration rötägg och idioter) och är den bärande anledningen till varför rättsystem överhuvudtaget behövs och just överallt där större grupper människor återfinns. Inget nytt under solen..
    Ok? Du är uppenbarare naivare än Åsa Romson och Annie Lööf tillsammans så tänker inte ödsla någon tid på dig.

Du är nog en sådan som vaknar först då något händer dig själv eller dina nära. På något sjukt sätt avundas jag dig, tänk vad skönt det vore att inte leva i den hårda verkligheten.

Lycka till med livet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?