• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    JTA skrev 2014-08-21 22:52:54 följande:

Självklart pågår en islamisering av Sverige. Hur skall det kunna vara annorlunda när flera hundratusen muslimer på kort tid flyttar hit. De flesta eller samtliga företrädare för de muslimska organisationerna är islamister. Kontakterna med muslimska brödraskapet är välkända. I alla riksdagspartier (utom SD förstås) sitter islamister, flera av dem i riksdagen. Moskéer börjar göra sig synliga i gatubilden, minareter vill man ha, det första böneutropet har redan godkänts av myndigheterna. Så småningom lär vi få höra muezzin kalla till bön i de flesta städer. Islamisterna arbetar målmedvetet för att göra det möjligt för muslimer att leva ett helt igenom muslimskt liv i Sverige. Islamcertifierade skolor och vårdcentraler skall kunna ta en muslim från vaggan till graven.

Jag ser ingen konspiration i detta. Det är bara så här det blir när vi tillåter massiv invandring av en folkgrupp som vill följa sin tradition.

Exakt. Och PK-tanterna jamsar med. Sådana yttranden som: "Sverige ÄR ett mångkulturellt land nu..." är livsfarliga. Vi borde aldrig ha börjat ge efter  - inte infört separata tider för kvinnor i simhallen, inte gett några skadestånd till män som vägrar ta kvinnliga chefer i hand, inte tillåtit (aktiva) muslimer på valbar plats till våra parlament, inte slutat ta skolklasserna till kyrkan, inte slutat servera fläsk i skolan och på dagis, inte slutat med skinksmörgåsen på luciamorgonen eller luciatåget i sig, inte slutat utse blonda, ljushyllta svenska flickor till Lucia och Fröken Sverige och schlagerfestivalvinnare...

Jag väntar bara på de muslimska domstolarna. PK-tanterna kommer att kunna försvara det också: "Sverige ÄR ett mångkulturellt land nu, och det finns inget som säger att våra lagar är bättre än muslimernas... de måste ha rätt att sköta sina familjer efter sina egna lagar". Och steget efter det blir väl, att villkoret i grundlagen att de kungliga måste vara av den "rena, evangeliska läran" försvinner. Det kommer PK-tanterna snart anse vara diskriminerande. Muslimerna har lika stor rätt, de, att utse en sultan här...
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Bejje skrev 2014-08-22 00:44:51 följande:

Med det sagt så kan i alla fall jag konstatera att en islamisering pågår och precis som du skrev, så anpassar vårt land sig allt mer efter utlänningarna istället för att dom ska anpassa sig till oss. Visst, jag älskar influenser av utlandet i form av att vi har fått och får ny matkultur hit och kan dela med oss av andra saker inom våra kulturer, men det finns baksidor med andra kulturer som vi får på köper, som t.ex. hedersvåld, ökat våldtäkt, ökat antal rån och annan brottslighet, könsstympning, matrestriktioner i skolor och annan verksamhet, borttagning av våra högtider i skolor och andra kommunala verksamheter och landsting då det kan "uppröra" våra nyanlända som tycker annorlunda osv osv.

Ja. Först och främst är det helt olika saker, om en svensk familj beslutar sig för att gå och äta ute på t.ex. en libanesisk restaurang. Av eget val. Och att kommunen ska välja ÅT skolbarnen och -ungdomarna och personalen (vilket har hänt i bland annat Malmö), att de inte längre ska få något fläsk i skolmatsalen p.g.a. att det är förbjudet i Koranen... Jo, det är faktiskt sant om ni inte visste om det!  
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-22 05:09:28 följande:
    Exakt. Och PK-tanterna jamsar med. Sådana yttranden som: "Sverige ÄR ett mångkulturellt land nu..." är livsfarliga. Vi borde aldrig ha börjat ge efter  - inte infört separata tider för kvinnor i simhallen, inte gett några skadestånd till män som vägrar ta kvinnliga chefer i hand, inte tillåtit (aktiva) muslimer på valbar plats till våra parlament, inte slutat ta skolklasserna till kyrkan, inte slutat servera fläsk i skolan och på dagis, inte slutat med skinksmörgåsen på luciamorgonen eller luciatåget i sig, inte slutat utse blonda, ljushyllta svenska flickor till Lucia och Fröken Sverige och schlagerfestivalvinnare...

Jag väntar bara på de muslimska domstolarna. PK-tanterna kommer att kunna försvara det också: "Sverige ÄR ett mångkulturellt land nu, och det finns inget som säger att våra lagar är bättre än muslimernas... de måste ha rätt att sköta sina familjer efter sina egna lagar". Och steget efter det blir väl, att villkoret i grundlagen att de kungliga måste vara av den "rena, evangeliska läran" försvinner. Det kommer PK-tanterna snart anse vara diskriminerande. Muslimerna har lika stor rätt, de, att utse en sultan här...
    Inte tillåtit aktiva muslimer på valbar plats.

Ja, nog kan man säga att SD är de svenska fanatikernas svar på Isis - även om jag antar att folk från SD-klanen skulle påpeka att de minsann fanns före Isis.

Inte kommer vi att få muslimska domstolar här - det är ju bara som SD-klanen mässar.

Hursomhelst. Ingen kan som du ta fram liksom själva essensen i SD bara på några få rader. Det ska du ha beröm för - vissa andra är ju så pk att de låtsas som sverigedemokrater är som alla andra.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • JTA
    FDFMGA skrev 2014-08-22 08:12:04 följande:

Ja, nog kan man säga att SD är de svenska fanatikernas svar på Isis - även om jag antar att folk från SD-klanen skulle påpeka att de minsann fanns före Isis.

Inte kommer vi att få muslimska domstolar här - det är ju bara som SD-klanen mässar.

Hursomhelst. Ingen kan som du ta fram liksom själva essensen i SD bara på några få rader. Det ska du ha beröm för - vissa andra är ju så pk att de låtsas som sverigedemokrater är som alla andra.
    Hur säker kan du vara på detta (det understrykna)?

Tänk dig en utveckling där invandring och nativitet gör att muslimer kommer att utgöra en stor del av någon del av Sverige i en framtid. Så stor del att de får inflytande i det politiska livet. Kanske finns det redan då informella men av muslimerna erkända institutioner att gå till för till exempel par som behöver mäkla fred i äktenskapet enligt gammal etablerad muslimsk tradition. Kanske vill man då få kontroll över dessa så man föreslår att de kommunaliseras och det tillsätts en kommunalt avlönad imam/qadi.

Voilà, islamiska familjedomstolar som beslutar i enlighet med sharia.

• Vitrysk hockeyhjälte
    JTA skrev 2014-08-22 08:35:14 följande:
    Hur säker kan du vara på detta (det understrykna)?

Tänk dig en utveckling där invandring och nativitet gör att muslimer kommer att utgöra en stor del av någon del av Sverige i en framtid. Så stor del att de får inflytande i det politiska livet. Kanske finns det redan då informella men av muslimerna erkända institutioner att gå till för till exempel par som behöver mäkla fred i äktenskapet enligt gammal etablerad muslimsk tradition. Kanske vill man då få kontroll över dessa så man föreslår att de kommunaliseras och det tillsätts en kommunalt avlönad imam/qadi.

Voilà, islamiska familjedomstolar som beslutar i enlighet med sharia.
    Förstår inte heller hur FMGA:arna kan vara så jävla säkra. Att man inte vet, att man inte tror, att man inte bedömer faran på samma sätt som någon annan - allt det må vara hänt. Men helt orimligt låter det absolut inte.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • JTA
    Bejje skrev 2014-08-22 00:44:51 följande:

Ja helt klart är det så. Något som också är skrämmande är att antalet barn som föds i Sverige som har svenska föräldrar är 3 gånger så få som antalet barn som har utländska föräldrar. Alltså för varje "helsvenskt barn" som föds så föds det 3 barn av invandrare vilket i princip innebär till största delen muslimer.

Med det sagt så kan i alla fall jag konstatera att en islamisering pågår och precis som du skrev, så anpassar vårt land sig allt mer efter utlänningarna istället för att dom ska anpassa sig till oss. Visst, jag älskar influenser av utlandet i form av att vi har fått och får ny matkultur hit och kan dela med oss av andra saker inom våra kulturer, men det finns baksidor med andra kulturer som vi får på köper, som t.ex. hedersvåld, ökat våldtäkt, ökat antal rån och annan brottslighet, könsstympning, matrestriktioner i skolor och annan verksamhet, borttagning av våra högtider i skolor och andra kommunala verksamheter och landsting då det kan "uppröra" våra nyanlända som tycker annorlunda osv osv.

Jag kan säga detta tusen gånger, men det blir aldrig för mycket. Vårt land ska vi vara stolt över och våra traditioner, högtider och värderingar ska stå fast. Vi ska inte sälja ut oss och låta invandrare ändra på det. Vi ska dela kunskap och kultur, inte ta bort vår kultur och ersätta det med annan kultur för att det ska passa andra.

Dela men inte ersätta.

Fast nu blandar du ihop islamisering med kaoz. Islamisterna vill ha ordning. De menar att när islam får råda (som samhällsskick) inträder fred. Denna ordning är förstås totalitär.

En invändning är förstås att inte ens islamisterna verkar kunna få ordning på muslimerna.

En annan invändning är att islam innebär en stratifiering av samhället baserat på religiös tillhörighet plus att själva idén om att vissa medmänniskor är värda tortyr i evighet för att de tror annorlunda (får en osökt att tänka på klyschan "allas lika värde"). Detta kan inte utgöra grund för ett harmoniskt samhälle. Det är väl därför som islamisterna också söker segregering från det svenska samhället.

• Bejje
    JTA skrev 2014-08-22 08:56:42 följande:
    Fast nu blandar du ihop islamisering med kaoz. Islamisterna vill ha ordning. De menar att när islam får råda (som samhällsskick) inträder fred. Denna ordning är förstås totalitär.

En invändning är förstås att inte ens islamisterna verkar kunna få ordning på muslimerna.

En annan invändning är att islam innebär en stratifiering av samhället baserat på religiös tillhörighet plus att själva idén om att vissa medmänniskor är värda tortyr i evighet för att de tror annorlunda (får en osökt att tänka på klyschan "allas lika värde"). Detta kan inte utgöra grund för ett harmoniskt samhälle. Det är väl därför som islamisterna också söker segregering från det svenska samhället.
    Muslimer kommer aldrig kunna leva helt fredligt då deras syn människan och lag och rätt skiljer sig enormt mycket från andra kulturer. Även om nästan alla i ett land är troende muslimer så kommer det alltid finns folk som tycker sharia är fel, könsstympning, hedersvåld, restriktioner för kvinnors rättigheter och mycket mer. De inbitna fanatiska islamisterna verkar inte kunna acceptera oliktänkande och misshandlar och mördar, så så länge andra tycker annorlunda än dom så kommer oroligheter och krig pågå.
  • JTA
    Bejje skrev 2014-08-22 09:21:05 följande:
    Muslimer kommer aldrig kunna leva helt fredligt då deras syn människan och lag och rätt skiljer sig enormt mycket från andra kulturer. Även om nästan alla i ett land är troende muslimer så kommer det alltid finns folk som tycker sharia är fel, könsstympning, hedersvåld, restriktioner för kvinnors rättigheter och mycket mer. De inbitna fanatiska islamisterna verkar inte kunna acceptera oliktänkande och misshandlar och mördar, så så länge andra tycker annorlunda än dom så kommer oroligheter och krig pågå.
    Du tycks mena islamist = terrorist. Det är alldeles för snävt. Personer som Abdirisak Waberi och Omar Mustafa är inbitna islamister men knappast våldsamma. De är i det långa loppet farligare eftersom de använder de demokratiska institutionerna för att begränsa desamma.

• JTA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-22 08:54:57 följande:
    Förstår inte heller hur FMGA:arna kan vara så jävla säkra. Att man inte vet, att man inte tror, att man inte bedömer faran på samma sätt som någon annan - allt det må vara hänt. Men helt orimligt låter det absolut inte.
    Ja det är rätt mysko. FMGA brukar iofs vara resonabel och rationell när man kommer till tals med henom men det finns definitivt en stor strömning där man verkar negligera att en massiv invandring från länder långt bort geografiskt och kulturellt bara måste ha påverkan på vårt samhälle. Det är ju fanimig givet. De som påstår motsatsen har definitivt bevisbördan.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-22 08:12:04 följande:

De muslimska domstolarna finns ju redan i andra länder, t.ex. Storbritannien. Så SÅ långt borta är det inte.

Vi har redan (än så länge...) i grundlagen villkoret att monarken måste vara av den rena, evangeliska läran. Vi skulle mycket väl kunna lägga till, att våra parlamentariker också måste vara det. Det skulle kunna bespara oss mycket elände senare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?