• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive

Alltså - förstår ni VERKLIGEN inte graden äckel som sådan propaganda är?

Hoppas innerligt att varanda läsare förstår, att det sitter aktiva sverigedemokrater här och försöker prata bort och ignorera allvaret i sådant här.

• Digestive
    realist14 skrev 2014-08-21 19:24:19 följande:

Har inte en aning då det inte är mitt arbetsområde, hur många privatpersoner har koll på det. Har du?

Precis - det är misstankar för underättelsetjänt och dylika samhällsorgan att överhuvudtaget ta reda på. Vad tycker då väluppfostrade svenskar om aktiva politiker som basunerar ut egna påhitt om människor, helt utan bevis, och som presenterar påhitten som sanning - eller frågar jag kanske fel människa?
  • kenneth768768

Ja, jag skulle också gärna se stöd för den s.k "omfattande islamiseringen" nu, och beskriv gärna även vad "omfattande" betyder i sammanhanget.

• Rataxes
    kenneth768768 skrev 2014-08-21 20:05:50 följande:
    Ja, jag skulle också gärna se stöd för den s.k "omfattande islamiseringen" nu, och beskriv gärna även vad "omfattande" betyder i sammanhanget.
    Det pågår knappast någon "islamisering" däremot är undfallenheten mot avarter av denna dårsekt inte helt ovanlig.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-21 20:02:36 följande:
    Precis - det är misstankar för underättelsetjänt och dylika samhällsorgan att överhuvudtaget ta reda på. Vad tycker då väluppfostrade svenskar om aktiva politiker som basunerar ut egna påhitt om människor, helt utan bevis, och som presenterar påhitten som sanning - eller frågar jag kanske fel människa?

Är jag aktiv politiker?
     Cool

• FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-08-21 20:07:39 följande:
    Det pågår knappast någon "islamisering" däremot är undfallenheten mot avarter av denna dårsekt inte helt ovanlig.
    Kulturrelativismens förbannelse.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-08-21 20:01:36 följande:

Är dödligt less på både ditt och SD-klanens trams. Lika små tomhylsor allihopa. Men du förväntar dig uppenbarligen någon form av "Stora Analkist Priset" för ditt avslöjande om SD kontra nassepropaganda.

Hint -

Du var inte först, samma tugg har jag kunnat läsa från självutnämnda godhetsapostlar ända sedan jag blev medlem här för 8 år sedan.

Det är ju samma typ av propagand eller hur skulle propagandaformen skilja sig? Du vet, man brukar kalla skitsnack för tugg, trams och tomhylsor - inte riktigt när en sanning tas upp igen..

Aja, vem är du butter på egentligen? Blir du såhär påflugen för att man av misstag tog dig för Sverigedemokrat så är det ju bara sorgligt.. då får du nog mogna till lite, analkisten. Klarar du inte av att saker råkas ta upp en gång till, i en tråd på 1660 sidor eller i en näst intill rikstäckande diskussion, utan att "gå banan" så föreslår jag engagemang någon annanstans eller i ett annat ämne. Du kan säkert ta avstånd ifrån hela den här diskussionen, med motivationen att du helt enkelt var för bra för alla andra..
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-21 20:08:53 följande:

Är jag aktiv politiker? 

Nej? Ämnet är Sverigedemokraterna, inte du och dig.

Så, för att få svar någon gång - varför sanktionerar du och eventuellt använder dig av samma propaganda som nazityskland gjorde (ja Ratexes, liknelsen var ämnad åt dig och din mentala hälsa) och som tidsaktuella IS också använder sig utav?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2014-08-21 20:10:33 följande:

Kulturrelativismens förbannelse.

Eller helt enkelt ogenomtänkta beslut eller rena intressebeslut (som att badhus X har tider som passar muslimer, för att locka fler besökare, som exempel på det senare). Det finns en hel del perspektiv och vi vet nog båda att Sverigedemokraterna nog är sist ut med att kolla upp vad som stämmer - när de istället får tillfället att använda propaganda som matchar nazitysklands (ja, Rataxes, ja).
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-21 20:25:44 följande:
    Nej? Ämnet är Sverigedemokraterna, inte du och dig.

Så, för att få svar någon gång - varför sanktionerar du och eventuellt använder dig av samma propaganda som nazityskland gjorde (ja Ratexes, liknelsen var ämnad åt dig och din mentala hälsa) och som tidsaktuella IS också använder sig utav?
    Hm, låter som du blandar ihop olika nick nu...........
Svar på tråden Varför hatar folk SD?