• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-21 20:34:11 följande:

Hm, låter som du blandar ihop olika nick nu...........

realist14 skrev 2014-08-21 20:34:11 följande:

Hm, låter som du blandar ihop olika nick nu...........

Nej, den här deldiskussionen utgick från det senaste klippet på Jimmie Åkesson här i tråden samt Jeaninnes utsagor. Men jag kanske gjorde det rörigt..

Du svarade i allmänhet när frågan ställdes och ämnet togs upp första gången (av mig Rataxes, första gången av mig) och därmed utgick jag från att du var en av de tilltalade som borde svara på frågan, men som slingrade med faktiskt svar.
  • goodasgold
    Digestive skrev 2014-08-21 15:59:29 följande:
    Rätt typiskt ett oförstånd att göra sig lustig över anarkism, utan att ens ta reda på hur anarkism uttrycker sig hos just den tilltalade.
    Blev inte klok av det svaret. Någon som kan utveckla?
  • Digestive
    kenneth768768 skrev 2014-08-21 20:05:50 följande:

Ja, jag skulle också gärna se stöd för den s.k "omfattande islamiseringen" nu, och beskriv gärna även vad "omfattande" betyder i sammanhanget.

Jag med!

Omfattande som i tillräckligt vanligt för att beskriva det hela som någonting muslimer gör, utan behov att specifisera vilka muslimer det handlar om, utan kort och gott muslimer.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-21 20:44:44 följande:
    Nu vet jag inte ens om det du skriver om olika nick och deras trådar är sant. Men OM det nu är det - ser du ändå inte det knasiga i att du, som påstår dig vara en man i din bästa ålder, inte har något vettigare att göra med din tid än att bevaka ett forum för unga mammor o gravida kvinnor 24/7..?
    Nej, jag anser att FL är ett forum för både män och kvinnor och särskilt på samhällsavdelningarna är nog könsfördelningen rätt jämn.

Är det för övrigt SD-klanens förslag att lösa arbetslöshetsproblematiken - att 100.000-tals kontrollanter anställs som övervakar vad folk sysslar med på sin fritid och/eller arbetstid.

Jag antar att du i så fall inte anser att sverigedemokrater ska anställas som ju då måste de ju lära sig addition  - fast det ger ju ytterligare arbetstillfällen förstås.

Har du talat med sektledaren och förklarat att du har lösningen på arbetslöshetsdilemmatSkrattande

För övrigt har jag svårt att tänka mig att jag påstått att jag är i min bästa ålder.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    goodasgold skrev 2014-08-21 21:00:28 följande:

Blev inte klok av det svaret. Någon som kan utveckla?

Det finns tiotals anarkistiska manifest och än fler undervarianter samt helt fristående anarkismer i tusentals när man sedan kommer ner på individnivå. Det gör det hela lustigt, när då folk skapar sig en bild av en anarkist utan vidare information om just anarkisten i fråga. Fördomar och folket med dem är helt enkelt lustiga med sin obildning..

Aja, hoppades på lite insiderraljerande (antog att du var en påläst anarkist och förstod) men det träffade tydligen fel.
  • goodasgold
    Digestive skrev 2014-08-21 21:28:28 följande:
    Det finns tiotals anarkistiska manifest och än fler undervarianter samt helt fristående anarkismer i tusentals när man sedan kommer ner på individnivå. Det gör det hela lustigt, när då folk skapar sig en bild av en anarkist utan vidare information om just anarkisten i fråga. Fördomar och folket med dem är helt enkelt lustiga med sin obildning..

Aja, hoppades på lite insiderraljerande (antog att du var en påläst anarkist och förstod) men det träffade tydligen fel.
    Är rätt påläst men analkismen gick mej förbi.
    Men tack för svaret, jag blev genast klokare.
  • Digestive
    goodasgold skrev 2014-08-21 21:54:26 följande:

Är rätt påläst men analkismen gick mej förbi.

Men tack för svaret, jag blev genast klokare.

Ah, det var en olycklig formulering jag lyckades med - menade påläst om just anarkism ovan. Hehe, de flesta har nog gått miste om analkismen.. det handlar nog om esoterika bara särskilt folk förunnade.
  • JTA

Självklart pågår en islamisering av Sverige. Hur skall det kunna vara annorlunda när flera hundratusen muslimer på kort tid flyttar hit. De flesta eller samtliga företrädare för de muslimska organisationerna är islamister. Kontakterna med muslimska brödraskapet är välkända. I alla riksdagspartier (utom SD förstås) sitter islamister, flera av dem i riksdagen. Moskéer börjar göra sig synliga i gatubilden, minareter vill man ha, det första böneutropet har redan godkänts av myndigheterna. Så småningom lär vi få höra muezzin kalla till bön i de flesta städer. Islamisterna arbetar målmedvetet för att göra det möjligt för muslimer att leva ett helt igenom muslimskt liv i Sverige. Islamcertifierade skolor och vårdcentraler skall kunna ta en muslim från vaggan till graven.

Jag ser ingen konspiration i detta. Det är bara så här det blir när vi tillåter massiv invandring av en folkgrupp som vill följa sin tradition.

• Bejje
    JTA skrev 2014-08-21 22:52:54 följande:

Självklart pågår en islamisering av Sverige. Hur skall det kunna vara annorlunda när flera hundratusen muslimer på kort tid flyttar hit. De flesta eller samtliga företrädare för de muslimska organisationerna är islamister. Kontakterna med muslimska brödraskapet är välkända. I alla riksdagspartier (utom SD förstås) sitter islamister, flera av dem i riksdagen. Moskéer börjar göra sig synliga i gatubilden, minareter vill man ha, det första böneutropet har redan godkänts av myndigheterna. Så småningom lär vi få höra muezzin kalla till bön i de flesta städer. Islamisterna arbetar målmedvetet för att göra det möjligt för muslimer att leva ett helt igenom muslimskt liv i Sverige. Islamcertifierade skolor och vårdcentraler skall kunna ta en muslim från vaggan till graven.

Jag ser ingen konspiration i detta. Det är bara så här det blir när vi tillåter massiv invandring av en folkgrupp som vill följa sin tradition.

Ja helt klart är det så. Något som också är skrämmande är att antalet barn som föds i Sverige som har svenska föräldrar är 3 gånger så få som antalet barn som har utländska föräldrar. Alltså för varje "helsvenskt barn" som föds så föds det 3 barn av invandrare vilket i princip innebär till största delen muslimer.

Med det sagt så kan i alla fall jag konstatera att en islamisering pågår och precis som du skrev, så anpassar vårt land sig allt mer efter utlänningarna istället för att dom ska anpassa sig till oss. Visst, jag älskar influenser av utlandet i form av att vi har fått och får ny matkultur hit och kan dela med oss av andra saker inom våra kulturer, men det finns baksidor med andra kulturer som vi får på köper, som t.ex. hedersvåld, ökat våldtäkt, ökat antal rån och annan brottslighet, könsstympning, matrestriktioner i skolor och annan verksamhet, borttagning av våra högtider i skolor och andra kommunala verksamheter och landsting då det kan "uppröra" våra nyanlända som tycker annorlunda osv osv.

Jag kan säga detta tusen gånger, men det blir aldrig för mycket. Vårt land ska vi vara stolt över och våra traditioner, högtider och värderingar ska stå fast. Vi ska inte sälja ut oss och låta invandrare ändra på det. Vi ska dela kunskap och kultur, inte ta bort vår kultur och ersätta det med annan kultur för att det ska passa andra.

Dela men inte ersätta.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?