• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-21 15:17:04 följande:
    Nja, jag har ingen koll på hur "diskussionen" om pk-folket går på rena rasistsajter som avpixlat - men här på FL så har ekonomiska diskussionen nästan uteslutande handlat om invandringen effekter på samhällsekonomin.

Jag såg att Nihka konstaterade att du inte har förmåga att känna igen Suffering-klonen - en annan av de mer frekventa SD-klonerna (Notariatetklonen) här på FL brukar iofs ta upp att arbetskraftsinvandringen är lönsam men att "asylmissbruket" är kostsamt.

Du får gärna visa mig inlägg där det har förnekats att de medel staten anslår till Migrationsverket innebär en kostnad och jag är helt säker på att du kommer att bli mig svaret skyldig.

Jag måste erkänna att jag tycker att den här diskussionen är hejdlöst underhållande - ur mitt perspektiv håller toksekten samfällt på att försöka sparka in vidöppna dörrar - ingen har förnekat att en kostnad är en kostnad.

Sen kan man iofs fundera på hur stor kostnaden är ett indirekt samhällsperspektiv är - detta då dels mot bakgrund av att delar av biståndsbudgeten kommer att användas för att finansiera Migrationsverkets  nya budget och dels för att verkets utgifter delvis går tillbaka till samhällsekonomin i form av t ex moms, skatter med mera, med mera.

Men det sista är ren överkurs och bara intressant i ett sammanhang där man kan fördjupa sig i ekonomiska bieffekter i stället för att diskutera om en kostnad är en kostnad.

Nu har du ju fel igen när du slänger ur dig anklagelser som "rasistsajt" om Avpixlat. Men som du kanske vet har Avpixlat nu en ansvarig utgivare och går under samma pressregler som alla andra tidningar. Kort därefter det skedde så kastade sig folk för att anmäla sidan för hets mot folkgrupp och tog som exempel upp ett par artiklar där man pekade på varför det skulle vara rasistiskt och främlingsfientligt, men domen kom och det konstaterades att Avpixlat inte bryter mot några lagar och regler som kan räknas som hets mot folkgrupp och därför blev det nedlagt.

Men har du något bra förslag på något aktuellt på sidan som skulle vara rasistiskt så länka gärna.

suffering-klonen vet jag däremot inte vad det är, kanske är ett yttryck ni använder här på familjeliv. Själv lessnade jag på sidan och har inte besökt den sedan förra året med undantag för några dagar sedan då jag kikade in igen så jag har inte koll på vad ni gör här i forumen.

När det gäller förnekande av att migrationsverket skulle innebära en kostnad så var det inte det jag talade om. Jag talade om var hur våra politiker hävdat att invandringen är lönsam trots att den inte är det. OBS att jag snackar om invandringen i stort och inte bara migrationsverket och flyktingmottagande.

• Bejje
    Digestive skrev 2014-08-21 15:41:26 följande:
    Du gör med andra ord ingen skillnad på lögner och förställningar som berör politik och dito som berör människor? Du är farligt dåligt uppfostrad, som så många gelikar i sverigedemokraternas kölvatten.

Om dina kvinliga bekanta blir förställda som horor framför dina ögon så förväntar jag mig att du tar det med samma lugn som när du får höra att Anders Borg förställer ett ekonomiskt uttal om Förbifart Stockholm - och så vidare ad absurdum.
    Nej, en lögn är en lögn, sen om du vill dela in det i underkategorier som "lögn om politik" och "lögn om människor" får stå för dig.

Oavsett är det fortfarande en lögn som man nu vågat erkänna. Anledningen till lögnen är ju att man varit otroligt rädd att tala om invandring och migration som en kostnad. Vissa har till och med kallat det hemsk och fasansfullt eller värre. Men hur ska man kunna hålla en budget utan att räkna på dessa enorma kostnader? Det går så klart inte, politikerna har självklart varit medvetna om kostnaden hela tiden. 

Däremot har inte den vanlige svensken det eftersom den vanlige svensken troligen inte sätter sig ner och gräver i dokument utan lyssnar på det som sägs i media och mot media har politikerna gett en helt annan bild, en bild där invandringen bara är positiv och berikar, aldrig någonsin förrän nu har man hört från en riksdagspolitiker att det kostar sjukt mycket pengar, så mycket att vi måste stoppa alla satsningar på allt annat inom välfärden och troligen höja skatterna.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-21 16:50:27 följande:
    Jomen exakt. "Flyktingmottagandet påverkar inte förlossningsvården. Det är en annan budget". Jo, tjena... Obestämd
    Är det inte så de resonerar  de som är med i lyxfällan.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-21 16:00:47 följande:

Vad är bevis i det fallet? Namnunderskrifter från samtliga inblandade?

Om du inte ens vet hur bevis för en omfattande och aktiv islamisering skulle kunna se ut så är det väl allt mer tydligt att ni borde sätta er ner och försöka finna några INNAN ni talar som om det vore sant?

Svara på frågan nu och argumentera för er sak - varför sanktionerar du Sverigedemokraternas förvanskningar och lögner OM människor (som privatpersoner) och eventuellt sysslar med sådant själv?

Det är som att ni nästan är oförmögna att förstå hur äcklade den övriga och bättre uppfostrade befolkningen blir utav sådant. Ni jobbar inte direkt på eran image ni..
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-21 16:36:37 följande:

En lögn är en lögn är en lögn. En politiker får ALDRIG fara med lögn, anser jag - hur "gott" han än anser att syftet är.

Oj! Från en anhängare av SD, pudelpartiet. Har du sett Jimmies insats i Hardtalk?
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-21 16:14:26 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article19400846.ab

Har ni sett det här då? 15 000 av våra gamla - som byggt det här landet och den välfärd vi hade ett tag - kan dö av svält, p.g.a. att så mycket resurser tagits från äldrevården. Men det är säkert viktigare att rädda syrianer..? 

Man kan byta färg på regeringen och göra både och med offentliga resurser eller föra fram ett mindre äckligt parti än Sverigedemokraterna i en reglerad invandringsfråga eller använda folkmakt via demostrationer för att nå förändring - som alternativ till att fösa in allt sämre uppfostrade människor (som exempelvis du och Jimmie Åkesson) i riksdagen, regeringen och kommunfullmäktige.

Vem fan vill EGENTLIGEN ha er sort någonstans i sociala konstellationer? Att ljuga och förställa människor är rikstäckande äckelbeteende i Sverige, flera grader värre än strikt politiskt dito.
  • Digestive
    Bejje skrev 2014-08-21 17:04:38 följande:

Nej, en lögn är en lögn, sen om du vill dela in det i underkategorier som "lögn om politik" och "lögn om människor" får stå för dig.

Oavsett är det fortfarande en lögn som man nu vågat erkänna. Anledningen till lögnen är ju att man varit otroligt rädd att tala om invandring och migration som en kostnad. Vissa har till och med kallat det hemsk och fasansfullt eller värre. Men hur ska man kunna hålla en budget utan att räkna på dessa enorma kostnader? Det går så klart inte, politikerna har självklart varit medvetna om kostnaden hela tiden. 

Däremot har inte den vanlige svensken det eftersom den vanlige svensken troligen inte sätter sig ner och gräver i dokument utan lyssnar på det som sägs i media och mot media har politikerna gett en helt annan bild, en bild där invandringen bara är positiv och berikar, aldrig någonsin förrän nu har man hört från en riksdagspolitiker att det kostar sjukt mycket pengar, så mycket att vi måste stoppa alla satsningar på allt annat inom välfärden och troligen höja skatterna.

Grader skillnad i helvetet står nog cirka 90% av vår befolkning bakom. Fortsätt med sådant äckel och se helt enkelt efter hur mycket värme ni får i slutändan. Det är Sverigedrmokraterna, IS, nazityskland med mera som för och har fört förställd och lögnaktig propaganda riktad MOT människor - samtliga är ytterst hatade i Sverige, det finns inte ett undantag av denna sort som inte hatas av den sunt uppfostrade svensken - men visst kan svensken tycka än mer illa om Sverigedemokraterna, så det är väl bara att fortsätta..
  • Digestive
    Kunigunda skrev 2014-08-21 19:02:05 följande:

Oj! Från en anhängare av SD, pudelpartiet. Har du sett Jimmies insats i Hardtalk?

Ah, partiledaren förställer bara människor, likt Joseph Goebbels i nazityskland - du kan väl som svensk och väluppfostrad människa, finna det i ditt hjärta att älska honom, partiet och gelikarna här ändå? *sarkasm*
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-21 16:47:21 följande:
    Om du ens vore hälften så klarsynt som du tror att du är så skulle nog mycket vara vunnet.

Att du inte inser det omvälvande i att Reinfeldt, som förste icke-SD-politiker, faktiskt erkänner att utgifterna för Migrationsverket (som alla redan innan visste om fanns) faktiskt innebär att man måste spara in på annat. Tidigare har det alltid pratats om "olika kassor" och antytts att "vi har så mycket pengar så även om MV kostar pengar är det inget som spelar någon roll i det stora hela" och Fan och hans moster, men det snacket lyser med sin frånvaro nu.

Ditt sista stycke är dock i åtminstone någon mån "spot on". SD:s framgångar är sprungna ur ett folkligt missnöje. Den som inte ser detta är blind. Är det berättigat? Varför/varför inte? Det borde man kunna svara på utan att idiotförklara var tionde svensk valdeltagare.
    Så du menar att du inte anser att du företräder en tredje ståndpunkt. Det anser iofs inte jag heller att du gör  - men jag trodde du gjorde det. Då hade jag alltså fel på den punkten.

Jag vet inte hur klarsynt du anser dig vara - men jag skulle för min del gärna sätta in Reinfeldts uttalande i det sammanhang där det är val om några veckor, jag gissar att våra politiker inte är omedvetna om detta. Förtroendet för Alliansen eller snarare dess centrala parti Moderaterna är lägre för M än för S på nästan alla politiska områden utom det ekonomiska, där det finns ett grundmurat förtroende för M eller egentligen Anders Borg. Samma Borg som för övrigt på nästa presskonferens förklarade att Sveriges ekonomi är en av de starkaste i Europa och att den kommer att förbli det - åtminstone om Alliansen får förnyat förtroende.

Det är egentligen en betydligt mer intressant diskussion än den som förs på FL - alltså vilket syfte Reinfeldt hade och vilken hans primära målgrupp kan tänkas vara.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-21 18:49:08 följande:
    Om du inte ens vet hur bevis för en omfattande och aktiv islamisering skulle kunna se ut så är det väl allt mer tydligt att ni borde sätta er ner och försöka finna några INNAN ni talar som om det vore sant?

Svara på frågan nu och argumentera för er sak - varför sanktionerar du Sverigedemokraternas förvanskningar och lögner OM människor (som privatpersoner) och eventuellt sysslar med sådant själv?

Det är som att ni nästan är oförmögna att förstå hur äcklade den övriga och bättre uppfostrade befolkningen blir utav sådant. Ni jobbar inte direkt på eran image ni..
    Har inte en aning då det inte är mitt arbetsområde, hur många privatpersoner har koll på det. Har du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?