• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-22 17:51:08 följande:
    Sorry.

Vi har aldrig haft en egen petriskål, det finns bara en stor sådan och den kallas jorden. Det kan säkert kännas försmädligt om man fått för sig att vårt folk var ämnat för något större än alla andra som delar plats i petriskålen.
    Håller inte med. Vi är - eller VAR, på den tiden då "all was right in the world" - en nationalstat. Med gemensam religion, gemensamt språk, gemensamma lagar, gemensamma värderingar, gemensamma gener... Och det var lätt att hålla det så, eftersom vi hade antingen vatten eller enorma skogsvidder mellan oss och våra grannar.

Det var aldrig tänkt att vi skulle börja FLYGA in horder av muslimer från Afrika och Mellanöstern. Ibland tänker jag, att man får hoppas att det inte finns något liv efter detta - för det skulle vara HEMSKT om Gustav Wasa, Gustav II Adolf eller Karl XII satt och tittade ner på oss, och såg vad vi gjort av deras arv till oss... 
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-22 17:55:28 följande:
    Ja, jag finner inget anmärkningsvärt med att en svensk med kurdiskt ursprung är mer engagerad i det faktum att "Kurdistan" är angripet av Isis än vad jag är.
    ...då finner du kanske inte heller något anmärkningsvärt i, att en "svensk" med somaliskt ursprung åker till Syrien för att ansluta sig till IS och kämpa för islams utbredning i världen..?
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-22 17:57:44 följande:
    Håller inte med. Vi är - eller VAR, på den tiden då "all was right in the world" - en nationalstat. Med gemensam religion, gemensamt språk, gemensamma lagar, gemensamma värderingar, gemensamma gener... Och det var lätt att hålla det så, eftersom vi hade antingen vatten eller enorma skogsvidder mellan oss och våra grannar.

Det var aldrig tänkt att vi skulle börja FLYGA in horder av muslimer från Afrika och Mellanöstern. Ibland tänker jag, att man får hoppas att det inte finns något liv efter detta - för det skulle vara HEMSKT om Gustav Wasa, Gustav II Adolf eller Karl XII satt och tittade ner på oss, och såg vad vi gjort av deras arv till oss... 
    De ser att vi protesterar :)
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-22 17:59:57 följande:
    De ser att vi protesterar :)
    Ja - kanske har vi dem med oss i kampen!  
  • JTA
    Jeaninne skrev 2014-08-22 18:07:45 följande:
    Ja - kanske har vi dem med oss i kampen! smile1.gif  
    Kalle dussin, var inte han också en sådan där makthavare som gjorde sitt allra bästa för att förstöra Sverige?

Såg till att förlora hur stor del av riket? 
  • Flash Gordon
    FDFMGA skrev 2014-08-22 17:55:28 följande:
    Ja, jag finner inget anmärkningsvärt med att en svensk med kurdiskt ursprung är mer engagerad i det faktum att "Kurdistan" är angripet av Isis än vad jag är.
    Inte jag heller.

Men så är det inte heller jag som anser att det är fel att (ibland) göra vissa bedömningar av folk utifrån etnicitet och kultur.
  • Flash Gordon

Länken passar i den här tråden också:
    http://www.expressen.se/nyheter/val2014/fortroendet-rasar-for-schyman-och-fi/

Tre intressanta resultat angående SD.

När folk anger sitt förtroende för partiledarna Får Jimmie lägst betyg med 1,99, strax bakom Annie Lööf på 2,10.

Jimmie är dock den partiledare som förtroendet ökar snabbast för. Både i reella tal och procentuellt.

På frågan vilket parti folket har störst förtroende för i en viss fråga så när det kommer till invandringen så är SD det parti som flest säger sig ha störst förtroende för. Etta i sin paradfråga alltså.

• Bejje
    realist14 skrev 2014-08-22 17:24:09 följande:
    Det är samhället som borde peka med hela handen och anvisa dem bostadsort, är det så du menar?
    Eftersom det är svenska folket som betalar för deras uppehälle så borde vi också kunna styra saker och ting till det bättre. Eftersom vi redan vet att när alla klumpar ihop sig i rosengård, husby och liknande förorter så blir det katastrof, så har vi ju valet att göra något åt det, eller hur? Dock väljer politikerna att fortsätta i samma spår som vi redan vet inte fungerar.

Då är det klart att man måste testa andra saker, som att sätta krav på var de ska bo förutsatt att de vill ha gratis bidrag. Vill de bo var de vill så kan de sköta försörjning på egen hand. Skulle vi göra det skulle vi kunna hindra påfyllning av redan enorma utanförskapsområden.
  • Bejje
    Fmu skrev 2014-08-22 17:42:02 följande:
    Något värre är att röstsedlar trycks på ett dussin språk, inte nog att man får medborgarskap utan att ens kunna läsa, skriva och tala men man får även vara med och bestämma i landet.
    Håller helt med. Om man inte bemödar sig med att lära sig ens det mest grundläggande - det svenska språket, då förtjänar man inte att rösta heller. Åtminstone borde inte valsedlar översättas utan att man får ta sina kunskaper i det svenska språket som man helt klart borde ha lärt sig om man får rösta och sedan rösta.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?