• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2014-08-21 14:57:23 följande:

Du kanske också har missat det men jag har många gånger om förklarat att jag är alliansen-väljare. Jag är inte SD:are. Men nu vet du.

Nu vet jag.
  • Digestive
    Bejje skrev 2014-08-21 14:34:57 följande:

Lögner? Du menar som Moderaterna med Miljöpartiet har hållit på med under åren? D.v.s ljuga om att invandringen är lönsam när den faktiskt inte är det?

Faktum är att det skulle vara svårt för att inte säga omöjligt att hitta ett parti som inte har ljugit om saker om och om igen.

SD är troligen det parti som håller sig bäst till sanningen av de som sitter i riksdagen. Men så är det tyvärr med politikerna. Dom antingen ljuger eller lovar saker som de inte håller allt för att dra till sig väljare och få sitt parti att låta så mycket bättre än de andra.

Du gör med andra ord ingen skillnad på lögner och förställningar som berör politik och dito som berör människor? Du är farligt dåligt uppfostrad, som så många gelikar i sverigedemokraternas kölvatten.

Om dina kvinliga bekanta blir förställda som horor framför dina ögon så förväntar jag mig att du tar det med samma lugn som när du får höra att Anders Borg förställer ett ekonomiskt uttal om Förbifart Stockholm - och så vidare ad absurdum.
  • goodasgold
    Rataxes skrev 2014-08-21 14:11:18 följande:
    Ber vänligt men bestämt analkisten att hålla reda på vilka som är sverigedemokrater. Kanske hen betraktar alla med avvikande åsikter som sverigedemokrater? Ärligast om hen skriver det rent ut isåfall.

Själv tillhör jag inte detta parti och kommer aldrig att göra det heller. Kanske kan herr/fru/fröken analkist lägga detta på minnet en gång för alla?
    Vad är analkist? Är det nån ny pervers böjelse?

• Digestive
    realist14 skrev 2014-08-21 15:25:48 följande:

Hur menar du här egentligen?  Vi tar ett ruskigt enkelt exempel för att förtydliga.

Om man åker ner till området runt älvdalen och ser invasionen av mygg där och sedan skriver ett reportage om det. Då håller inte det såvida man inte vet exakt hur många mygg som surrar runt där alltså? Är det så du menar?

Vad menar du själv - att blott förekomsten av muslimer är en aktiv och unifierad aktion mot länderna de förekommer i?

Givetvis ska proportionen farhågor motsvara proportionen verklighet som går att bevisa, annars bör man nog läggas in omgående - precis som alla övriga som inte klarar av hantera verkligheten via bevis om den, men som likväl tänker agera, resonera och uppträda därefter. Det är lika självklart som att jag inte skulle försöka radera dig för att jag misstänker och anar att du bara är ett störande program i mitt personliga matrix, så länge som jag då har förståndet kvar..
  • Digestive
    goodasgold skrev 2014-08-21 15:42:11 följande:

Vad är analkist? Är det nån ny pervers böjelse?

Rätt typiskt ett oförstånd att göra sig lustig över anarkism, utan att ens ta reda på hur anarkism uttrycker sig hos just den tilltalade.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-21 15:54:03 följande:
    Vad menar du själv - att blott förekomsten av muslimer är en aktiv och unifierad aktion mot länderna de förekommer i?

Givetvis ska proportionen farhågor motsvara proportionen verklighet som går att bevisa, annars bör man nog läggas in omgående - precis som alla övriga som inte klarar av hantera verkligheten via bevis om den, men som likväl tänker agera, resonera och uppträda därefter. Det är lika självklart som att jag inte skulle försöka radera dig för att jag misstänker och anar att du bara är ett störande program i mitt personliga matrix, så länge som jag då har förståndet kvar..
    Vad är bevis i det fallet? Namnunderskrifter från samtliga inblandade?
  • Jeaninne

www.aftonbladet.se/nyheter/article19400846.ab

Har ni sett det här då? 15 000 av våra gamla - som byggt det här landet och den välfärd vi hade ett tag - kan dö av svält, p.g.a. att så mycket resurser tagits från äldrevården. Men det är säkert viktigare att rädda syrianer..? Obestämd

As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-21 15:27:29 följande:
    Du skjuter fortfarande utanför målet. Ingen har någonsin varit omedveten om ovanstående.
    Nej, jag skulle snarare vilja påstå att du är alldeles för upptagen med att se din egen inställning till invandring och då framförallt integration som en tredje ståndpunkt som förmår att se klarare än de politiskt korrekta och SD-sekten.

Vad är det som har hänt egentligen mer än att Sverige tar emot ett väsentligt större antal flyktingar på grund av vansinnet i Syrien och Irak, och att detta innebär att Migrationsverket får större kostnader än man budgeterat för flyktingmottagandet, något som Reinfeldt förklarat vid en presskonferens.

Och reaktionerna här på FL från toksekten har nästintill nått extatiska höjder - där Reinfeldt ibland betecknats som en landsförrädare som måste ställas inför domstol eller att nu visar det sig att pk-lögnen om invandringens lönsamhet är en lögn.

Du vill så gärna se SD som ett uttryck för ett visserligen felriktat men ändå berättigat folkligt missnöje med en illa skött invandrings/integrationspolitik att du väljer att bortse från det uppenbara.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Jeaninne
    Bejje skrev 2014-08-21 13:06:42 följande:
    Det är du käre FDFMGA som inte kan läsa och förstå, så därför vänder du på steken och låtsas som att det är dina meningsmotståndare som inte kan det. 

Som nu har sagts många gånger i den här tråden, men som du gång på gång misslyckats att läsa så är det vi som tror på SD's politik som hela tiden vetat om att invandringen totalt, men specifikt flyktingmottagningen är en stor förlustaffär. Jag ska inte säga vi, men åtminstone jag har läst budgetar och uträkningar och visste redan för länge sedan att det inte gick ihop, så kom inte och låtsas som att SD-folk inte kan läsa och ta till sig information. Snarare är det de extrema sekterna som jag förr skulle inkludera MP och V i, men som åtminstone Fi också får ingå i nu som inte kan läsa och ta till sig information. Kan också vara så enkelt att de kan ta till sig informationen, men vägrar tala om det öppet då de riskerar att riva sin fasad av lögner som gått hem i så många år.
    Ja, jag har också haft tillgång till den informationen mycket längre. I många år faktiskt.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • FrauCasio
    Jeaninne skrev 2014-08-21 16:14:26 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article19400846.ab

Har ni sett det här då? 15 000 av våra gamla - som byggt det här landet och den välfärd vi hade ett tag - kan dö av svält, p.g.a. att så mycket resurser tagits från äldrevården. Men det är säkert viktigare att rädda syrianer..? 

Den siffran är i underkant! Det är mycket värre. Jag ser SVENSKA pensionärer gå och samla pantburkar nu på Malmöfestivalen och runt stan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?