• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • JTA
    realist14 skrev 2014-08-22 15:19:47 följande:
    Och om sverige kommer i krig....var har de lojaliteten då. Knappast hos oss, att de skulle strida för oss om de inte ens kan tänka sig att umgås med oss.
    Källa på det?
  • Jeaninne
    JTA skrev 2014-08-22 13:40:24 följande:
    Givetvis är det ett problem om svenskarna försvinner som folkslag/nation.

Om diskussionen handlar om politiska möjligheter för olika grupper av invandrare i Sverige (som till exempel islamisering), så är det naturligtvis relevant att antalet (för att inte säga andelen) etniska svenskar minskar. Flest röster vinner, vettu.
    Det är märkligt att vissa inte ens kan se att det är ett problem... Död
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    JTA skrev 2014-08-22 14:42:11 följande:
    Det är inte en konspiration i den meningen att en massa miljoner muslimer konspirerat att ta över Sverige och västvärlen genom att flytta hit och vägra integrera sig. Inte ens muslimska brödraskapets företrädare som flydde från Nassers förföljelser på 50/60-talen hade någon sådan idé. De flesta flyttar för att få ett bättre liv.

Numera har dock islamisterna förstått att muslimerna i västvärlden inte kommit för att stanna ett tag och sedan flytta tillbaka. Så numera har man en agenda som går ut på att bereda mark för islam i väst. Det är de också tämligen öppna med. Inte så att de någonsin skulle gå med på att de försöker islamisera våra samhällen eller skulle vara islamister, men hela deras verksamhet går ut på att göra det möjligt för muslimer att leva ett helt igenom islamiskt liv. Och det innebär islamisering. För det första för muslimerna själva, för det andra för samhället i övrigt i och med att islam först blir synligt i gatubilden (moskéer, slöjor, halalaffärer etc) och sedan att våra rättigheter efterhand inskränks för att inte förarga den muslimska befolkningens religiösa känslor.

Det är klart att de inte vill integreras. Vem vill göra sig av med sin identitet frivilligt?

Problemet är egentligen inte islam, problemet är att det knappast går att göra någonting åt de människor som flyttar hit och bara vill fortsätta leva sina liv.

Problemet är MASSINVANDRING.
    Mycket bra analys av läget. Redan idag skulle man i många förorter kunna tro att man befann sig i Bagdad... Det är slöjor och fotsida klädnader och arabiska affischer överallt.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Och om sverige kommer i krig....var har de lojaliteten då. Knappast hos oss, att de skulle strida för oss om de inte ens kan tänka sig att umgås med oss.
    Exakt. Experter förutspådde för länge sedan, att det tredje världskriget skulle starta i Mellanöstern, och vara ett religionskrig mellan muslimer och kristna. Jag har blivit förhånad många gånger genom åren, när jag dragit upp detta. Nu har vi ett krig i full gång i Mellanöstern - mellan muslimer och kristna. Värre: unga muslimer, som vuxit upp i Europa, åker dit ner och slåss för islam... och sedan kommer de tillbaka hit. Var, oh var, har de sina lojaliteter, som sagt..? Död
  • Jeaninne
    Exakt. Experter förutspådde för länge sedan, att det tredje världskriget skulle starta i Mellanöstern, och vara ett religionskrig mellan muslimer och kristna. Jag har blivit förhånad många gånger genom åren, när jag dragit upp detta. Nu har vi ett krig i full gång i Mellanöstern - mellan muslimer och kristna. Värre: unga muslimer, som vuxit upp i Europa, åker dit ner och slåss för islam... och sedan kommer de tillbaka hit. Var, oh var, har de sina lojaliteter, som sagt..? Död
  • realist14
    JTA skrev 2014-08-22 15:31:45 följande:
    Källa på det?
    På vad? Min hjärna var källan, det var en tanke.
  • Bejje
    Jeaninne skrev 2014-08-22 10:55:52 följande:
    Nej, egentligen inte - det tycker inte jag heller... Men just i detta fall sammanfaller den grupp vi inte vill ha i våra parlament med en religion, och i deras hemländer ÄR politik = religion. Så frågan är hur man annars ska utesluta dem..?

Jag säger förstås som vanligt, att det allra bästa vore om det tog mycket längre tid att få medborgarskap här, och att det inte ska vara någon rättighet att få det överhuvudtaget under sin livstid här. Om man inte blivit "svensk" med allt vad det innebär. På så sätt kan man även hindra dem i parlamenten, eftersom man måste vara svensk medborgare för att få sitta där.
    Jag förstår inte ens hur invandrare som pratar knackig svenska ens kan hamna i riksdagen. I riksdagen fattar man viktiga beslut för hela Sverige och då ska man kunna förstå och prata riktig svenska till 100% anser jag. På samma sätt tycker jag att invandrare som är läkare också ska ha krav på sig att kunna bra svenska.Har tyvärr stött på allt för många läkare som har sådana problem att prata och/eller förstå att det kan skapa livsfarliga situationer för patienter. Sånt borde inte få ske.
  • realist14
    Bejje skrev 2014-08-22 17:02:44 följande:
    Jag förstår inte ens hur invandrare som pratar knackig svenska ens kan hamna i riksdagen. I riksdagen fattar man viktiga beslut för hela Sverige och då ska man kunna förstå och prata riktig svenska till 100% anser jag. På samma sätt tycker jag att invandrare som är läkare också ska ha krav på sig att kunna bra svenska.Har tyvärr stött på allt för många läkare som har sådana problem att prata och/eller förstå att det kan skapa livsfarliga situationer för patienter. Sånt borde inte få ske.
    Nej och det sker...men problemet som jag ser det är att samhället reagerar bara då det är tvärtom, dvs invandrare som besöker svenska läkare. Märkligt.

Då ställer samhället upp med tolkresurser oavsett om det efterfrågas eller inte, men omvänd situation- bara att leva med. Ok?
  • Bejje
    Velouria skrev 2014-08-22 12:16:35 följande:
    Islamisterna, de som är som Isis, Al-Qaida, Al-Shabab och sånt pack, kommer aldrig att kunna leva i ett samhälle om inte samhället är precis så som de vill. De kan inte ens leva i ett muslimskt land om inte landets lagar är precis så som de vill att det ska vara. Likt talibanerna i Afghanistan som vill tvinga sina egna muslimska tolkningar på redan existerande muslimer, varav de flesta ändå inte vill ha talibanerna där.

Men muslimer kan leva i vilka länder som helst, under de lagar som råder. De är som du och jag är i stort och har även rättigheter som du och jag.
    Ja visst kan många muslimer leva bland dig och mig, men man behöver inte vara extrem islamist för att glida in på fel spår.

De som inte är extrema när de kommer hit kan mycket enkelt bli det då vi hanterar invandrare katastrofalt, d.v.s. dom klumpar ihop sig med alla andra muslimer i förorterna och tar då efter eller tvingas in i andras sätt att leva och se på saker och ting. Skulle alla muslimer, islamister eller inte, sprida ut sig väldigt jämnt över landet utan att klumpa ihop sig i sina egna områden så tror jag vi hade haft ett helt annat land idag utan upplopp, bilbränder, hög kriminalitet, hat mot svenskar och mycket mycket annat som hör till utanförskapsområdena.

Men nu har vi hanterat det så dåligt som vi har och därför kommer det vara som det är för en lång tid framöver.
  • Staten sverige

Jag tycker det är rasistiskt om inte Sverige bekostar resorna för muslimerna som ska strida med IS. just nu är 80 muslimer med svenskt pass och strider för terroristerna, många fler bör få åka om genomföra sin tro, tycker ni inte som mig är ni rasister! Gratis terroristresor för muslimer nu!!

Svar på tråden Varför hatar folk SD?