• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-12-04 12:07:58 följande:
    Man får kan göra vad som helst - bara slutmålet går under "sverigevänligt". Som sverigedemokraten själv uttryckte det; "Om Sd måste få över 50% för att få inflytande över invandringspolitiken, kommer Sd att få över 50%.". Att sälja ut mormor och morfar som billiga valpins? Inga problem. Att svepa en nästan landsmajoritets önskan om att få leva i röd politik? Inga problem.

Ändamålen berättigar målen - "- Vad spelar det för roll om pensionärerna inte får någonting nu på grund av det här? - vi älskar ju dem och har en jättegivmild budget redo för dem, vi ska bara slå oss fram till makten på deras bekostnad först." - och särskilt intressanta cirkelsargument.
    Men sluta nu. Det är ju Sd som har lyft frågan om pensionärerna och pensionsskatten. S och Alliansen är ju överens om jobbskatteavdragen. S har aldrig sagt att de ska avskaffas.

Demagog!
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-04 12:28:34 följande:
    Javisst... problemet är bara att SD och deras anhängare inte hade accepterat resultatet. För pro-invandringssidan skulle vinna, och SD skulle börja tjuta som en trött treåring om "PK-media" och "åsiktsförtryck" eller "vänsterhjärntvätt", precis som SD alltid gör när de inte får som de vill.
    Nej, precis som alla hippies och andra frivilligt arbetslösa latoxar gör, som knappt orkar masa sig iväg till socialkontoret, för att hämta ut pengar andra jobbar ihop åt dem!

Det enda ni barnsliga stackare är bra på, är att tycka en massa. Alltid emot allting som är ordning, reda kunskap. Alltid för allting som är droger, oansvar och okunskap.

T.ex. har ju dessa progressiva element alltid förfäktat "åsiktsskolan" istf "kunskapsskolan". Det tragiska är att de fick sånt inflytande i skoldebatten i slutet av 60-talet. All sakkunskap betraktas av de progressiva som "onödigt" men allt tyckande som "viktigt".

Konsekvenserna fullt ut av detta ser vi först nu. Nu har ju alla lärarna av den gamla stammen pensionerats. Nu är det bara flumlärare kvar, de som utbildades under 70-talet eller senare. Svensk skola är i fritt fall. Och inte förbättras situationen av en stor del av skolbarnen inte ens kan svenska!
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-12-04 11:05:20 följande:

Om Sd måste få över 50% för att få inflytande över invandringspolitiken, kommer Sd att få över 50%.

I Danmark och Norge insåg de andra partierna problematiken (för att rädda sitt eget skinn), och började förhandla. Så kommer det med högsta sannolikhet att bli här också.

Den senaste ttitydsundersökningen från SOM-institutet (www.svt.se/agenda/se-program/agenda-special-agenda-special) visar att 44% vill avskaffa den extrema invandringspolitik som Sverige har fört under lång tid. Och om man betänker att denna studie genomfördes 2013, alltså före den enorma flyktingström som råder nu, så lär dessa 44% vara över 50%% idag.

Det finns alltså en folkopinion mot den förda flyktingpolitiken, som inte har återspeglat sig i vårt parlament. Förrän 2010 då, och 2014...och det kommer visa sig i än hogre grad i mars 2015, är jag alldeles övertygad om.

Haha lycka till. Folkopinionen mot Sd är långt mycket starkare än den möjliga kritiken mot flyktingmottagandet.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-04 12:25:38 följande:
    Ja, det är ju så det funkar. Hur som helst, speciellt generöst mot pensionärerna är nu inte regeringens budget. I själva verket är det ju så att det är Sd som har fört upp frågan på dagordningen. Vore det inte för Sd, skulle inte S+Mp öht tagit med frågan i budgeten, så indirekt påverkar ju Sd redan mkt.
    ...tror du ja.

Inse faktum - SD har sågat grenen de sitter på. De är inte så slipade intrigörer som de tror, långtifrån.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-04 12:40:49 följande:
    Nej, precis som alla hippies och andra frivilligt arbetslösa latoxar gör, som knappt orkar masa sig iväg till socialkontoret, för att hämta ut pengar andra jobbar ihop åt dem!

Det enda ni barnsliga stackare är bra på, är att tycka en massa. Alltid emot allting som är ordning, reda kunskap. Alltid för allting som är droger, oansvar och okunskap.

T.ex. har ju dessa progressiva element alltid förfäktat "åsiktsskolan" istf "kunskapsskolan". Det tragiska är att de fick sånt inflytande i skoldebatten i slutet av 60-talet. All sakkunskap betraktas av de progressiva som "onödigt" men allt tyckande som "viktigt".

Konsekvenserna fullt ut av detta ser vi först nu. Nu har ju alla lärarna av den gamla stammen pensionerats. Nu är det bara flumlärare kvar, de som utbildades under 70-talet eller senare. Svensk skola är i fritt fall. Och inte förbättras situationen av en stor del av skolbarnen inte ens kan svenska!
    Naaaw, tog argumenten slut? Bara personangreppen kvar? Förstår det, efter SDs fadäs.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-04 12:55:37 följande:
    Naaaw, tog argumenten slut? Bara personangreppen kvar? Förstår det, efter SDs fadäs.
    Hen är ordentligt i gasen just nu.

I natt var det batikhäxor och haschpipor och nu är det lata socialbidragstagare och drogmissbruk.

Mycket tyder på att det kan ha blivit överslag i mottagningen för FL:s värsta strålkärring. 

Men hen lugnar nog ner sig så småningomSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-04 12:29:14 följande:

Men sluta nu. Det är ju Sd som har lyft frågan om pensionärerna och pensionsskatten. S och Alliansen är ju överens om jobbskatteavdragen. S har aldrig sagt att de ska avskaffas.

Demagog!

Haha, ja - innan Sverigedemokraterna låg området helt orört och oförändrat. Jobbskatteavdrag? Används verkligen samma floskler som vänsterblocket försökte svärta Sverigedemokraterna med, att klyftorna mellan löntagare och pensionär har ökat i och med dessa jobbskatteavdrag?

De skiter ju uppenbarligen i vilket. Hur många voteringar som helst har följt praxis tidigare, trots bittra förlorare till höger och vänster. Sverigedemokraterna provade inte ens vingarna som en särskilt stark vågmästarroll innan de gav sig på folket, eller ja, i rättvisans namn sprang över folket som stod ivägen. De synade budgeten som hade folkets förtroende och tyckte "- Nej, det här ska ingen ha." eller då mer ordagrant förklarade den mest olämpligt för Sverige = 2/3 utav 13% mästrade omkring 45% av folket med egna intressen i siktet och hotade dessutom även den andra delen med samma mynt.

Får väl se hur folket svarar på detta mästeri åt alla håll och kanter.

Det hela liknar faktiskt tiden strax efter valet och hur Sverigedemokratens toppar gick runt och mästrade gatorna i Stockholm i sitt högmod. Sverigedemokraterna hanterar helt enkelt inte framgång särskilt väl utan får något slags Alexander den Store komplex. Samma visa för den tilltalade sverigedemokraten här, som efter beskedet om extravalet dyker upp i denna tråden och börjar raljera om haschpipor, sverigehat och fan vet allt i sitt lilla storhetsvansinne. Och nu åker offerkoftan på igen.. back to standard mode - som om man inte har förstått överhuvudtaget, att offerkoftan brändes upp den 3:dje december och numera återfinns i folkets hörna att använda efter behag.

Demonolog!
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-04 12:55:37 följande:

Kan de inte använda våld när argumenten tar slut så tar de till personangrepp. Som vanligt alltså.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-12-04 12:46:29 följande:
    Haha lycka till. Folkopinionen mot Sd är långt mycket starkare än den möjliga kritiken mot flyktingmottagandet.
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-04 12:28:34 följande:
    Javisst... problemet är bara att SD och deras anhängare inte hade accepterat resultatet. För pro-invandringssidan skulle vinna, och SD skulle börja tjuta som en trött treåring om "PK-media" och "åsiktsförtryck" eller "vänsterhjärntvätt", precis som SD alltid gör när de inte får som de vill.
    Ni har nog inte lika goda känningar i folkdjupen som jag har. Jag gissar att ni endast umgås med ert eget skrot och korn, d.v.s. vänsterflummare..? Jag kan tala om, att nästan vem man än talar med ute i landet, i mellanstora städer, småstäder och på landsbygden särskilt - alltså verklighetens folk. Så finns det en oerhörd, jäsande vrede emot invandringen, den tillhörande förändringen, försämringen och förslumningen av samhället, samt känslan av hjälplöshet över att det inte går att få slut på det. Att man inte har någon röst, inte har något inflytande. Att ingen LYSSNAR.

Samtidigt som många är rädda för repressalier ifall de yttrar den åsikten. Men bakom en valskärm skulle de göra det!

Svar på tråden Varför hatar folk SD?