• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    de Robespierre skrev 2014-12-04 19:59:29 följande:
    Oj! Nu börjar det låta som klassisk totalnationalistisk retorik. Den man har sett genom åren i totalitära regimer som Nazityskland, Sovjetunionen, DDR osv. Bevara folket. Rädda rasen. Uppmuntra unga rasrena kvinnor att skaffa barn tidigt och många så att nationen och rasens fortlevnad är säkrad.

Låt oss bryta ned du skriver:

"..en ökad mängd svenskar i vettiga familjer"

Den rena och korrekta familjen har för en del stater varit en våt dröm. Politiskt likatänkande, producerande, lydiga, inte ifrågasättande. En resurs som kan förbrukas i statens namn vid behov. Vem som inte uppfyller dessa krav avgörs av staten och dess verktyg. I DDR var det Stasi, I Sovjet var det KGB. En evig fruktan att få ett besök mitt i natten och bli bortförd. Hade man tur blev det bara ett par samtal som resulterade i att man förlorade jobbet, bostaden eller dagisplatsen. Angiveri frodades för genom att peka på någon annan så trodde man sig undkomma en egen granskning och kunde ses som mer lojal. Räddandet av rasen var dock mest framträdande i nazityskland då den byggde på en utopi om e

"Det gäller att få tvåbarnsmammorna att föda ett tredje barn, samt att få alla (fortfarande alla vettiga) svenska kvinnor att tänka igenom barnfrågan tidigare"

I nazityskland och sovjetunionen uppmuntrade man kvinnor att skaffa fler barn. Både tidigt i åldern för att garantera att hon hann med ett antal innan naturen själv satte stopp eller risken för defekta medborgare ökade, något som man inte ville ha. Man såg medborgarna som en resurs som kunde förbrukas och därmed behövdes det hela tiden ett ökat antal. i propagandan höjdes den goda modern till skyarna. I nazityskland fick hon medalj efter hur många barn hon födde och åtnjöt samma respekt för detta som en militär dekoration. De unga kvinnor som inte kunde hitta en partner uppmanades att blir gravida med en SS-soldat. Han fungerade som avelshingst eftersom kravet för att få vara med i SS (initialt) var bevis på ren ras minst 5 generationer tillbaka. Total avlades ca 60,000 barn på detta sätt innan programmet fick avbrytas. Liknande saker kunde ses i DDR, Sovjet mm.

"Detta är något som i förlängningen kommer att följa med sverigedemokratisk politik, eftersom denna kommer att avskaffa genustramset och upphöja moderskapet och andra normala feminina livsyttringar och intressen - i stället för att försöka uppfostra småflickor till antingen lastbilschaufförer eller karriärister."

Här skiljer sig nazityskland motsvarighet mot de kommunistiska länderna. I nazityskland skulle modern vara hemma och ta hand om familjen. Det var hennes plats i samhället. Det enda undantaget var det traditionella kvinnliga rollerna som skolfröken, sjuksköterska, servitris osv. Men dekretet var "bliv vid din spis" I de kommunistiska länderna sågs kvinnan som en jämlike till mannen men då som en arbetande medborgare som kunde förbrukas.
    Du hann före mig, men ja, precis så.

En liten passus bara - Sovjetunionen hade många fel, men detta var faktiskt inte ett av dem. Sovjet jobbade mer för i alla fall relativ jämställdhet, och kvinnors chanser till utbildning och karriär än många andra samtida samhällen. Det är reaktionen mot det vi ser idag i Ryssland.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 20:08:31 följande:

Det är viktigt eftersom det är SD huvudargument. Det är som att regeringen skulle säga röst på vårt förslag för att t.ex Förbifarten blir för dyr. Den självklara frågan blir då hur mycket kostar den? Om svaret då blir "Det vet vi inet eller "det är ointressant" så skulle det aldrig accepteras.

Men de 9 miljoner som du skriver för att hjälpa en person från "afrika" (Nigeria? Egypten? Sydafrika?) hur har de räknat då? Hur gammal är personen? Är det ett barn, ungdom, 30åring? Vad ingår i kostnaderna?

Det är ett snitt vare sig några jobbar, blir läkare eller är arbetslösa. Inte accepteras tillåt mig skratta. Vad lägger vi på, att hjälpa folk i Sverige ? 20, 40 100 200 miljarder per år. Vi för ingen statistik på det, antagligen ända landet i världen som inte har koll. Du vet godheten och sin egen karriär har inget pris. Vilka grupper tror du drabbas först när pengarna sinar, dig mig eller de i ytterområdena ?
  • Helhet
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-04 20:51:31 följande:

En liten passus bara - Sovjetunionen hade många fel, men detta var faktiskt inte ett av dem. Sovjet jobbade mer för i alla fall relativ jämställdhet, och kvinnors chanser till utbildning och karriär än många andra samtida samhällen. Det är reaktionen mot det vi ser idag i Ryssland.

Lite synd att globalisterna sänkte Gorbatjov fullständigt.Tror mera att Putin reagerar mot globalisterna som försökte plundra landet, iof pest eller kolera.
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 21:01:35 följande:
    Det är ett snitt vare sig några jobbar, blir läkare eller är arbetslösa. Inte accepteras tillåt mig skratta. Vad lägger vi på, att hjälpa folk i Sverige ? 20, 40 100 200 miljarder per år. Vi för ingen statistik på det, antagligen ända landet i världen som inte har koll. Du vet godheten och sin egen karriär har inget pris. Vilka grupper tror du drabbas först när pengarna sinar, dig mig eller de i ytterområdena ?
    Har du en länk till källan? För även om det är ett snitt så måste det finns presenterat någonstans?

Och det där du skrattar åt? Jag antar du menar invandringens kostnad som finns dokumenterad. Men då den faktiska kostnad som finns i budgeten. Den var 2013 9,9 miljarder vilket kan jämföras med de allmänna bidragen till kommunerna som var 88,9 miljarder. Men till denna siffra tillkommer ekonomiska effekter som t.ex dessa som inte räknas in: www.migrationsinfo.se/ekonomi/

Man får dock ta informationen med en liten nypa salt då den absoluta effekten är svår att räkna på. Både när det gäller vinster eller andra kostnader. De 200 miljarder du nämner är därför bara ren spekulation. Om du däremot kan presentera belägg för detta så har du mitt öra och öga.
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 21:12:23 följande:
    Lite synd att globalisterna sänkte Gorbatjov fullständigt.Tror mera att Putin reagerar mot globalisterna som försökte plundra landet, iof pest eller kolera.
    Det som sänkte Gorbatjov var den kraft han utlöste som han inte räknade med. Samt de tre hökar som försökte stoppa honom (han hamnade ju i husarrest) men senare fick lämna in. Sedan klev Jeltsin in för att hindra att landet skulle hamna i inbördeskrig. Resten är historia. Putin försöker nu återskapa ett Storryssland med någon kombination av gammal sovjetisk kontroll men samtidigt en hemsnickrad kapitalism.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-04 20:51:31 följande:

Ingen överraskning att du förfäktar stalinismen. Snacka om att diskvalificera sig själv.

F.ö. heter det Sovjetunionen. En "sovjet" var ett arbetar- eller soldatråd. Att tala om "Sovjet" när man avser Sovjetunionen, är om något att avslöja sin obildning.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-04 20:09:35 följande:
    Det var nog före dolkstöten i ryggen, ska du se.
    Philipsson skrev 2014-12-04 16:24:54 följande:
    Verkligt koherent att ta den Nissen i försvar, med argumentet "persongrepp", hen som fullkomligt vräker ur sig invektiv över alla i den här tråden, som inte vänsterflummare

Jasså? Vilka invektiv?
    "Fascist", "nazist", "rasist...dina favoritinvektiv.

Hur är det, är alla som inte förespråkar massinvandring, nazister?
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-12-04 21:49:21 följande:
    Ingen överraskning att du förfäktar stalinismen. Snacka om att diskvalificera sig själv.

F.ö. heter det Sovjetunionen. En "sovjet" var ett arbetar- eller soldatråd. Att tala om "Sovjet" när man avser Sovjetunionen, är om något att avslöja sin obildning.
    Sovjet har sedan länge använts som kortform för Sovjetunionen. Av bekvämlighetsskäl. Dock inte på långa vägar lika illa som att skriva England om Storbritannien eller Holland om Nederländerna.
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 21:42:53 följande:

Det som sänkte Gorbatjov var den kraft han utlöste som han inte räknade med. Samt de tre hökar som försökte stoppa honom (han hamnade ju i husarrest) men senare fick lämna in. Sedan klev Jeltsin in för att hindra att landet skulle hamna i inbördeskrig. Resten är historia. Putin försöker nu återskapa ett Storryssland med någon kombination av gammal sovjetisk kontroll men samtidigt en hemsnickrad kapitalism.

Nä, han vädjade om lån från väst, så väst sänkte honom fullständigt. Och lät globalisterna/ kapitalisterna svärma över landet. Lite synd ! Tror att han hade varit bra i det skedet för Ryssland.
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 21:42:53 följande:

Kraft? Är det dem som försöker plundra land efter land?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?