• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kofot
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-08 07:47:14 följande:
    Ett par av huvudingredienserna i fascism. Tillsammans med den illa dolda våldsromantiken, elitismen, avskyn för intellektuella och bildade, den konstanta önskan att skikta människor... Det är fascism rakt av.
    Klokt talat.
  • Kofot
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-08 11:32:13 följande:
    Nej, då vet vi att en betydande del av spaniens invånare skulle känna igen SD som fascister. Dina "tappra" försök att skyla över faktumet har liksom ingen bäring på verkligheten. Acceptera faktum!
  • Kofot

SD:s retorik och människosyn är fascistisk. Det stod så tydligt och klart efter Karlssons tal. Inga tvivel det var klara besked om hur dom ser på världen, vilka frågor som är intressanta för dom och bekräftade deras tragiska människosyn.

• Philipsson

Vad tycker ni Sd-hatare om etablissemangets avveckling av välfärdssamhället, som började på 1980-talet?

Vad tycker ni om nerdragningarna i exempelvis äldreomsorgen?

Det finns ett begränsat utrymme i budget. Det man lägger på flyktingboenden, lägger man inte på äldreboenden t.ex. Det är ju så det är.

Vad Reinfeldt menade med att "öppna våra hjärtan" handlade ju om det, att svenskarna ska acceptera en total avveckling för välfärdsstaten, för att pengarna ska gå till flyktingmottagande. Vi får ju inte glömma att M aldrig har stått för utjämnande av klassklyftor. Tvärtom har ju M alltid stått för en politik som gynnar de redan rika, och missgynnar de fattiga. Oavsett ursprung.

Borgarna använder massinvandringen som en pretext för att avveckla välfärdsstaten, och detta inser inte vänstern. Så behåller man hög efterfrågan på arbetsmarknaden, och håller lönerna nere. Detta gynnar blott kapitalet.

Betänk att under 50-, 60- och 70-talen, så bedrevs svensk invandringspolitik alltid utifrån utgångspunkten att förutsättningen för att Sverige skulle ha möjlighet att ta emot exempelvis krigsflyktingar, var att Sverige fungerade som välfärdsstat. Ett land som inte har nån välfärd, har ju heller ingenting att erbjuda.

När Sverige tid som välfärdsstat är helt slut, kommer heller inga invandrare/flyktingar att söka sig hit. Hur mycket hjälp får en flykting i t.ex. Grekland, Italien, Spanien? Nej just det, i princip ingen alls, vilket heller inte den övriga befolkningen får!

• de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-12-08 00:47:48 följande:
    Men den elakaste i den filmen var väl Lennart Jähkel i den filmen. Är han finne?

Du använder den där typiska metoden för dem som har snötat in på s.k. intersektionalitet, d.v.s. att bara använda sig av exempel som styrker en redan fastställd uppfattning. Dessa exempel bevisar ju absolut ingenting. Vad det handlar om är att man ska leta efter exempel som visar på motsatsen till det som anförs. Det är ju bara då man kan visa på att en tes är falsk! Om nån påstår: "I Hollywood finns det bara svarta skurkar", och man plockar fram en vit skurk, så har man ju bevisat att påståendet är falskt!

Upplysningsvis så kallas en person som har finskt ursprung men lever i t.ex. Sverige, för "finne", medan en "finländare" är en person av finsk nationalitet. Jag känner flera finnar, men inga finländare. Att tala om "finnar" i t.ex. Finnkampen, vilket en del sportkommentatorer gör, visar på grav okunskap. De är ju nämligen "finländare".
    Det finns inga absoluta motpoler. Att man klankar ner på båda grupper tar inte ut varandra. Problemet ligger i behovet att öht göra det. Och när vi ändå pratar om "finnar"
    sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=13594&artikel=4846912

Vi klarar oss inte undan heller.
    sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=19689&artikel=5722310
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-12-08 11:55:04 följande:
    Vad tycker ni Sd-hatare om etablissemangets avveckling av välfärdssamhället, som började på 1980-talet?

Det finns ett begränsat utrymme i budget. Det man lägger på flyktingboenden, lägger man inte på äldreboenden t.ex. Det är ju så det är.

Vad Reinfeldt menade med att "öppna våra hjärtan" handlade ju om det, att svenskarna ska acceptera en total avveckling för välfärdsstaten, för att pengarna ska gå till flyktingmottagande. Vi får ju inte glömma att M aldrig har stått för utjämnande av klassklyftor. Tvärtom har ju M alltid stått för en politik som gynnar de redan rika, och missgynnar de fattiga. Oavsett ursprung.

Borgarna använder massinvandringen som en pretext för att avveckla välfärdsstaten, och detta inser inte vänstern. Så behåller man hög efterfrågan på arbetsmarknaden, och håller lönerna nere. Detta gynnar blott kapitalet.

Betänk att under 50-, 60- och 70-talen, så bedrevs svensk invandringspolitik alltid utifrån utgångspunkten att förutsättningen för att Sverige skulle ha möjlighet att ta emot exempelvis krigsflyktingar, var att Sverige fungerade som välfärdsstat. Ett land som inte har nån välfärd, har ju heller ingenting att erbjuda.

När Sverige tid som välfärdsstat är helt slut, kommer heller inga invandrare/flyktingar att söka sig hit. Hur mycket hjälp får en flykting i t.ex. Grekland, Italien, Spanien? Nej just det, i princip ingen alls, vilket heller inte den övriga befolkningen får!
    Varför skall alla som ifrågasätter eller vill diskutera SD:s politik får stämpeln "hatare"?

Vad har neddragningen i äldreomsorgen för automatisk koppling till just invandringen som enda syndabock?

Vad har alla skattesänkningar som har skett de senaste åren finansierats ifrån?

Vem har pratat om eller kunnat påvisa en total avveckling av välfärdsstaten?  Varifrån kommer det beviset? Har både Sossarna och Alliansen totalt strukit dessa poster i statsbudgeten?

50,60 och 70-talet bestod den lejonparten av all invandring av arbetskraftsinvandring. Tills facken började protestera och villa få till en begränsning på den vilket de fick.

1989 skärptes kraven för tillfälligt uppehållstillstånd. Försörjningskravet infördes 2010 och 2011 kom strängare krav på id-handlingar,

Vad är det som säger att Sveriges tid som välfärdsstat är räknad? Var finns dessa bevis?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-08 11:55:04 följande:

Du menar den där avvecklingen som ditt kära SD röstat FÖR vid varje given möjlighet?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    de Robespierre skrev 2014-12-08 12:27:50 följande:
    Varför skall alla som ifrågasätter eller vill diskutera SD:s politik får stämpeln "hatare"?

Vad har neddragningen i äldreomsorgen för automatisk koppling till just invandringen som enda syndabock?

Vad har alla skattesänkningar som har skett de senaste åren finansierats ifrån?

Vem har pratat om eller kunnat påvisa en total avveckling av välfärdsstaten?  Varifrån kommer det beviset? Har både Sossarna och Alliansen totalt strukit dessa poster i statsbudgeten?

50,60 och 70-talet bestod den lejonparten av all invandring av arbetskraftsinvandring. Tills facken började protestera och villa få till en begränsning på den vilket de fick.

1989 skärptes kraven för tillfälligt uppehållstillstånd. Försörjningskravet infördes 2010 och 2011 kom strängare krav på id-handlingar,

Vad är det som säger att Sveriges tid som välfärdsstat är räknad? Var finns dessa bevis?
    Visst är det spännande? Det är aja-baja om man kallar SD-are för fascister eller rasister, men att kalla alla som inte håller med SD för "hatare", "extremvänster", "landsförrädare" och liknande, det är förstås heeelt okey.

Som sagt - quad licet Iovi, non licet bovi. Det borde vara SDs måtto. "Vi får men inte ni, så det så!!!"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-08 13:34:13 följande:
    Visst är det spännande? Det är aja-baja om man kallar SD-are för fascister eller rasister, men att kalla alla som inte håller med SD för "hatare", "extremvänster", "landsförrädare" och liknande, det är förstås heeelt okey.

Som sagt - quad licet Iovi, non licet bovi. Det borde vara SDs måtto. "Vi får men inte ni, så det så!!!"
    För att de här jepparna vill få känna sig hatade och fruktade. 

Det gäller väl i princip alla sekter att de odlar utanförskapet, inte sällan mässande om att de är hatade och fruktade, de behöver väl detta för den egna självbilden.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-12-08 17:09:48 följande:
     du har aldrig haft rätt, och är en rätt värdelös människa med extrema-åsikter eg. sluta att försöka övertyga folk att du är normal och far med sanningar, då det inte är sant.
    Ja, den SD-klanen, alla tycks vara stöpta i samma form.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?