• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:25:44 följande:

Nu vet jag ju inte vilket umgänge ni hade på 70-80 talet. Jag har inte upplevt detta, trots finskklingande namn...

Hörde faktiskt till skaran av idioter som retade exempelvis den finska specialklassen rätt tejält under låg- och mellanstadiet - som osöker liten pajasfjant till tönt då, naturligtvis - så visst fanns det en sorts rasism mot finnar i iallafall Trollhättan vid den tiden (sent 80- och tidigt 90-tal). Håller dock med i övrigt, orka med extrem polarisering; HiFi-nördar förstår ju att polerna ska man bara ha koll på, medan själva fasen ska hållas så rak och fri från brus som möjligt, hehe..
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:23:13 följande:
    mmm och din SD-kör tillhör man automatiskt om man inte deltar i era ryggdunkarkampanjer där det går ut på att hitta flest rasistnazistfascister.
    Era? Ge fan i att bunta ihop mig med allt från V till M, tack.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:25:44 följande:
    Nu vet jag ju inte vilket umgänge ni hade på 70-80 talet. Jag har inte upplevt detta, trots finskklingande namn...
    Ni? Det är bara jag här eller är det den sortens Ni där du ska ta av dig mössa och bocka?

Då får du väl läsa in dig på ämnet.
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-12-07 15:42:31 följande:

Fyra forskare på Linköpings Universitet har genomfört en studie om Sverigedemokraternas väljare är mer främlingsfientliga och intoleranta än väljare som röstar på andra partier. Resultatet visar en mycket mörkare bild än vad många kanske trott.

Forskarna har även blivit hotade för att de gjort studien och publicerat den
    www.liu.se/liu-nytt/arkiv/nyhetsarkiv/1.605966

Studien i sin helhet (engelska)
    www.liu.se/liu-nytt/arkiv/nyhetsarkiv/1.605966/1.605999/Researchreportanti-MuslimandxenophobicattitudesamongSDvoters-finalversion.pdf

Bra att universitetet polisanmäler dödshoten. Jävla pack!
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:59:36 följande:

Varsågod och visa det inlägg där jag försvarat SD.

Eller trollar du bara?

Pja du käftar emot i bästa Sd-stil. Svårt att tro att du inte sympatiserar med packet.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 15:58:05 följande:

Nu talar du allt om dig själv, projicering är inte fint eller hälsosamt. Det är ni som ryggdunkar och tävlar om att märka flest som extremvåldsvänsterbatikmanshatarmiljömuppliberaler.

Det är ALLTID extremvänstern som säger emot Sd. Alla andra uttrycker sin stora beundran för den store ledaren Åkesson/Karlsson. Åtminstone om man tolkar Björn Söder.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-12-07 18:37:43 följande:
    Ni? Det är bara jag här eller är det den sortens Ni där du ska ta av dig mössa och bocka?

Då får du väl läsa in dig på ämnet.
    Du och dina vänner, trots allt antar jag att du hade några?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Helhet
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 15:59:27 följande:

Och jag har inte upplevt rasism, trots att jag är invandrare. Att vi inte upplevt något betyder inte att det inte finns.

Begriper du överhuvudtaget något av det du skriver? Du påstår en massa hörsägen, men när någon annan har andra erfarenheter så kan man absolut inte använda sig av hörsägen/erfarenheter. Givetvis finns det rasism kriminalitet, stora ekonomiska problem, problem i skolor. Men du kommer inte hitta så mycket av detta bland DINA rasister. Kolla lite riktig statistik om du nu är intresserad av problemen, ps. andra länder har ofta riktig statistik.
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-07 20:19:34 följande:
    Finnarna har alltid varit duktiga på att jobba, så bara för att ni är uppväxta i wt familjer behöver det ju inte betyda att eran uppväxt speglar sanningen. Har växt med 2 finnar i närmsta kretsen och har aldrig hört att någon har klagat speciellt mycket på dem. Ang Italienarna så hade de när de kom ungefär samma våldtäktsbenägenhet som tja de överepresenterade idag. ( finns något i gamla Aftonbladet om du är intresserad )
    Det handlade inte om Finländarna var lata, levde på bidrag och söp. Var det handlar om är att de framställdes på det sättet. Oavsett om det var sant eller inte. Alla som känner finländare vet att det är taget ur luften. Det gick rykten om att Finland tömde sina fängelser och alkoholistanstalter och gav dem en enkel biljett till Sverigebåten. I humorn levde bilden av den supande finnen kvar. När SVT skulle visa en sketch med Svullo där han hade varit med VM I Alkoholism så klipptes den bort eftersom tävlingen skulle ha gått av stapel i Helsingfors. Och när man ville framställa en utav huvudpersonerna i filmen Jägarna som en tveksam person så valde regissören att sätta in Jarmo Mäkinen i den rollen (ja, han är en skitbra skådespelare).

Innan finnarna var det juggarna. Det var ofta slagsmål i Berzelii Park på helgerna då knuttar och raggare var där för att spöa dem. Grekerna och Assyrierna fick utstå samma rykten. Precis som Chilenarna lite senare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?