• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-09 08:06:00 följande:
    SD är mer totalitärt en M under Reinfeldt. Det är de fyras gängs way or the highway. Den där nolltoleransen de talar om handlar inte om rasistiska uttalanden, utan om att sätta sig upp mot ledningen.
    Säger den invigda.
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-09 08:16:11 följande:
    Ja, SD-are är mästare på hyckleri, så jag är föga förvånad att du sitter inne med djupa kunskaper i ämnet.
    Och ändå är ni hatare de största hycklarna på forumet.
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-12-09 22:01:01 följande:
    God ton skulle jag inte vilja kalla det, men det är inte heller rent förtal som det jag protesterade mot var, och du/ni kanske skulle ta upp det med de personer det gäller.

Ni? Menar du/ni att det finns fler än jag som ogillar SDs politik och lyfter alla de otaliga skandaler som SD och SDare ställer till med?

Du/ni får vända dig/er till FL om du/ni inte tycker om att de plockar bort dina/era inlägg. Läs gärna in dig/er på de forumregler du/ni godkände när du/ni anslöt dig/er till forumet  - för att undvika fler skrivstopp.
    Jo, forumreglernas "God ton" innefattar ju exakt vad du tolkar det som och därför anmäler banala inlägg som inte ens nämner något i närhet med förtal.

Strålsektkärring som jag är...
  • FiaMedFunkk
    Philipsson skrev 2014-12-10 00:26:26 följande:

Surfar runt lite före läggdags, läsarna ledarna och  kolumner i de olika tidningarna. Det märks att paniken är total. Inte ens moderater som K-G Bergström tror längre på Moderaternas invandringspolitik. Han tror att M håller på att begå ett misstag. Det tror jag också. Både sossarna och M har målat in sig i hörn. De känner ju hur folkopinionen går. Kindberg Batra blir nog spiken i kistan för M (vilket jag inte kommer sörja); Löfvén och M. Andersson har gjort bort sig fullständigt.

För en som som mig, som är sosse i grunden, är det djupt tragiskt att se sossarna i det läge partiet befinner sig i nu. I otakt med tiden kanske man skulle kunna säga, för att travestera Calle XVI.

Jag gissade på 17% för Sd till våren. Börjar nu tro att de kommer att hamna på runt 25%, och blir med det Sveriges första eller andra parti.

Det är av stor vikt att de andra partierna raskt närmar sig Sd. Annars löper vi risken att Sd blir FÖR stort.

Det bästa är att de nu börjar propagandakriget med 110% lögner. Läste en favorit häromdagen, där Expressen ljuger sina läsare rakt i ansiktet.
    "115 845 personer invandrade till Sverige under förra året. 20 000 av dem är svenskar som flyttade hem. 20 000 är EU-medborgare som flyttar inom EU och Norden. 19 000 har arbetstillstånd, är rekryterade av företag, forskare och ingenjörer. 8 000 är studenter."
    Nu beviljade dock Invandrarverket 116 587 Uppehållstillstång 2013. Ingen av dem var en svensk.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-09 13:11:37 följande:
    Det där är uppenbar lögn. Sd röstade ju på regeringen ungefär i samma utsträckning som Socialdemokraterna gjorde det.
    Dels är det inte sant, och dels spelar det egentligen ingen roll - poängen är att SD röstade MOT sådant som skulle gynnat de som de säger sig värna om. Det är hyckleri på massiv nivå!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Helhet skrev 2014-12-09 23:13:04 följande:
    Tack för att du iaf tänker till! Du är väldigt fördomsfull och är inte objektiv någonstans . Tja svenskar har hatat finnar och juggar, några av mina bästa vänner är det. Men pga det kommer jag aldrig att hålla med några imbecilla , och tja kommunister, vet faktiskt inte vad ni är. För mig är ni sjuktnaiva och lever i en fantasivärld.
    Tack, detsamma!
  • Dorian Ertymexx
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:30:08 följande:
    Och ändå är ni hatare de största hycklarna på forumet.
    Fair enough - förklara för mig hur vi är hycklare.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:24:11 följande:
    Tja, hur lång tid får jag på mig innan du anmäler?

Gone in 60 seconds passar ganska bra på din anmälningsbenägenhet.
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:27:59 följande:
    Säger den invigda.
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:34:36 följande:
    Jo, forumreglernas "God ton" innefattar ju exakt vad du tolkar det som och därför anmäler banala inlägg som inte ens nämner något i närhet med förtal.

FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:34:36 följande:

Klart jag förstår att du inte förstår att du inte kan veta vem/vilka som anmäler dina inlägg.

Det är lustigt förresten - inte skulle en hederlig svensk gnälla i all evighet över borttaga inlägg utan antingen anpassa språkbruket till den rådande språkkulturen eller också lämna, men den sverigedemokratiska subkulturen tycks vara mycket svårintegrerad..

Vore du inte sverigedemokrat skulle jag säga - men snälla, det var ett evinnerligt gnäll från dig, räta på ryggen i stället och kom till skott ta fram den där undersökningen som visar att sverigedemokratiska riksdagsledamöter inte är särskilt mycket mer brottsbenägna än riksdagsledamöter från den svenska kulturens partier.

Fast nu är du ju ju sverigedemokrat och jag misstänker att ditt fokus på ditt svåra lidande när du får personangrepp borttagna just är en  konsekvens av att du inte klarar av att visa att bilden av den oerhörda överrepresentationen av brottsdomar bland SD-eliten inte är sannSolig

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • de Robespierre
    Rataxes skrev 2014-12-09 20:49:17 följande:
    "Om man kallar SD för fascister har man aldrig träffat på ÄKTA fascister." som någon sa...
    I ärlighetens namn så fanns det kommunister och så fanns det kommunister. På ena kanten fanns de akademisk analyserade som tyckte det var en mysig sak som man kunde införa i samhället. På andra flanken fanns de revolutionära och fundamentalistiska som villa göra ett väpnat övertagande, största regeringen och slänga ut/fängsla/avrätta folkets fiender. Vi ett tillfälle möttes dessa båda i Båstad när Sverige skulle spela tennis mot dåvarande diktaturens Chile. De revolutionär var där först, beväpnade och redo. När bussen från Stockholm kom med de akademiska kommunisterna så dansade ett folkmassa ut till ljudet av bongotrummor, sång och klädda i mahjongkläder, schalar, sandaler och näbbstövlar. Det blev ingen drabbning mellan flankerna.

Båda grupper var dock kommunister.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?