• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive

Statsministerns frågestund om 1 minuter då.

Mvh

//Debattören bortom avpixlat, expressen och allt däremellan.

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-12-11 10:00:54 följande:

Äntligen en lista över Sd´s sjuka motioner i riksdagen. Speciellt nummer tio luktar både brunt och 1930-tal.

Rasismen från Sd är nu så tydlig att röstar man på dessa fascister så får man finna sig i att bli kallad rasist.

www.dagensarena.se/innehall/sds-sjukaste-motioner-hela-listan/

Jag har inte läst stolligherna, och det har säkert inte väljarna heller. Därför tänker jag att ett nytt ord skulle kunna etableras: nyrasist. Betydelse: att man röstar på sd. Det kommer att bli väldigt svårt att försvara sig mot. Sdare: nyfascister och nyrasister. Eftersom nynazist redan är taget, får man lägga på ett ny till: nynynazister. Där har vi tre bra skällsord, som om de börjar användas i media, kan skicka sd ur riksdagen.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-11 10:00:54 följande:
    Äntligen en lista över Sd´s sjuka motioner i riksdagen. Speciellt nummer tio luktar både brunt och 1930-tal.

Rasismen från Sd är nu så tydlig att röstar man på dessa fascister så får man finna sig i att bli kallad rasist.

www.dagensarena.se/innehall/sds-sjukaste-moti.../
    En del motioner var vettiga, andra stolliga. Som hos de andra partierna.

1. Ser jag inga problem med. Var finns rasismen?

2. Inte heller det. Var finns rasismen?

3. Instämmer, vi behöver inte mer religiös nedsmutsning i samhället. Var finns rasismen?

4. Metoder som t.ex Norge använder, är de rasister?

5. Kanada använder ett sådant system, är de rasister?

6. Instämmer ej.

7. Instämmer, var finns rasismen?

8. Instämmer inte. korkat.

9. Instämmer delvis. Man ska absolut inte sänka kraven för att kvotera in vissa grupper.

10. Nej, varför ska jag inte få vara både svensk och finsk medborgare? Svära trohet till kungen? Stor humor, där föll jag bort direkt. Någon form av medborgarprov kunde man dock ha för att markera värdet av ett medborgarskap.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-11 19:27:58 följande:

En del motioner var vettiga, andra stolliga. Som hos de andra partierna.

1. Ser jag inga problem med. Var finns rasismen?

2. Inte heller det. Var finns rasismen?

3. Instämmer, vi behöver inte mer religiös nedsmutsning i samhället. Var finns rasismen?

4. Metoder som t.ex Norge använder, är de rasister?

5. Kanada använder ett sådant system, är de rasister?

6. Instämmer ej.

7. Instämmer, var finns rasismen?

8. Instämmer inte. korkat.

9. Instämmer delvis. Man ska absolut inte sänka kraven för att kvotera in vissa grupper.

10. Nej, varför ska jag inte få vara både svensk och finsk medborgare? Svära trohet till kungen? Stor humor, där föll jag bort direkt. Någon form av medborgarprov kunde man dock ha för att markera värdet av ett medborgarskap.

Invandrare (dvs mörkhyade oavsett var de är födda, enligt Sd) ska svära trohet till svenska nationen enligt motion från Sd. Enligt ne.se är nation att likställa med folk. Så invandrare ska alltså svära trohet till svenska folket vilket naturligtvis är absurt och för tankarna till herrefolk och slavar än ett modernt och civiliserat samhälle.
  • Adam018

För att vi vet vad rassism och fachism gör med Världen och värnar om alla människors lika värde!

• Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-12-11 19:27:58 följande:

Lustigt då att samma parti vill tvinga på skolan och samhället mer kristendom. Fastän de själva sällan är vidare aktiva kristna. Vilket leder till slutsatsen att "religiös nedsmutsning" är okey om den är kristen, mer specifikt svensk protestantisk, medan andra religioner icke göre sig besvär. Det bryter mot religionsfriheten att favorisera en religion och försöka förbjuda andra, om än indirekt. Klart, sådant som mänskliga rättigheter är väl bara "PK-trams" för SD.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-12-12 11:44:22 följande:
    Du vet väl att det inte är en ideologi..?
    För SD-fans är det en ideologi. De tror att medmänsklighet och empati är något slags ond ideologi.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?