• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-28 19:20:07 följande:
    Har Aftonbladet alltså granskat en nyhet de enbart återger från andra medier? Antar det är Södertörns Högskolas sätt att granska.
    Tror du att det var det jag skrev?
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-28 21:42:49 följande:
    Så istället för ett svar passade det med en förljugen anekdot om din mormor? Fint så.
    Nja, inte förljugen men lite tillrättalagd. Min gamla mormor kommenterade minst lika ofta jagsvaga individers vanemässiga sätt att ta skydd bakom ett tänkt "vi" med att fråga "Du och dina löss".

Har du funderat över vilka psykologiska mekanismer som får dig att skriva "vi" i stället för "jag"?  Skulle kunna vara en god början på vägen bort från SD, alltså att man uppfattar sig själv som en självständig och stark individ och inte som ett suddigt "vi".

Din läsproblematik där du påstod att jag försvarar en vänsterpartist förskingring av pengar har jag ju redan kommenterat.

Men jag har en viss förståelse för att du och Ph är lite extra oggiga just nu när sexklövern har snöpt SD. Hen. Ph alltså,  har ju till och med fått för sig att jag vill kvotera vissa samlagsställningar. Så nog tär nederlaget ordentligt på vissa SD-aktivisters sinnesfridTomte

Men handen på hjärtat, om du tänker efter ordentligt:  Var det inte givet att sexklövern skulle sätta stopp för stollarna nu när de blev helt fnoskiga när inte Åkesson längre kunde hålla styr på dem i och med att han drabbats av utmattningssyndrom.

Vad tror du - kan det vara så att det är allt lugnande av högt uppsatta SD-riksdagsledamöter som fått honom att däcka?

Hursomhelst. Mot bakgrund av den våldsamma överrepresentationen av brottsdomar bland SD-riksdagsledamöter så hoppas jag att de brottsstävjande myndigheterna håller ett extra vaksamt öga på gänget nu så länge de är i våldsam affekt.

Vad tror du. Kommer Åkesson att resa sig från sjukbädden, fatta telefonen och försöka att få Mattias Karlsson att besinna sig?

Själv hoppas jag att det inte lyckas i så fall utan att tokskallarna går vidare med en misstroendeförklaring mot regeringen LöfvenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Swek
    Erizajo skrev 2013-10-30 09:13:16 följande:

Jag håller med dig ts! När vi svenskar inte ska få fira lucia eller se på Kalle anka som vanligt på julen då har det gått för långt!

Precis som någon skrev så är lucia en tradition som har tillkommit på grund av mångkultur. 
    Sen undrar jag om det var någon som hindrade dig att kolla på kalle anka i år? 
    Att scenen med den svarta dockan som blev borttagen har att göra med att sverige anser den vara rasisitik är något som dina sverigedemokrater tutat i dig. Det är Disney som har klippt bort den och inte dom svenska politikerna. 
  • Dorian Ertymexx
    Swek skrev 2014-12-28 23:40:02 följande:
    Precis som någon skrev så är lucia en tradition som har tillkommit på grund av mångkultur. 
    Sen undrar jag om det var någon som hindrade dig att kolla på kalle anka i år? 
    Att scenen med den svarta dockan som blev borttagen har att göra med att sverige anser den vara rasisitik är något som dina sverigedemokrater tutat i dig. Det är Disney som har klippt bort den och inte dom svenska politikerna. 
    Precis. Men för SD-fansen går det liksom inte in. De tror att Sverige är världens centrum och att "sjuklövern" har något slags makt över Disney Corp. Visar vilken koll de har på världen. Alternativt hur mycket de bryr sig om sanningen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-29 01:47:52 följande:

Precis. Men för SD-fansen går det liksom inte in. De tror att Sverige är världens centrum och att "sjuklövern" har något slags makt över Disney Corp. Visar vilken koll de har på världen. Alternativt hur mycket de bryr sig om sanningen.

Exakt, sanning är av underordnad betydelse för Sd och dess svans.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-28 18:13:49 följande:
    Och Björn Söder uttryckte att homosexuella är pedofiler. Puckon säger så mycket.
    Källa på det? Eller har du hittat på det själv, i vanlig ordning?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-28 18:08:47 följande:
    Och då tar vi det igen - vill du ha bra nivå på svensk välfärd, sluta rösta på SD, som stöder Alliansens nedskärningspolitik. Hur svårt ska det vara att begripa?
    Men du applåderar ju samarbetet mellan regeringen och Alliansen, så vad har du att invända mot Alliansen?

Att å enda sidan mena att regeringen och Alliansen ska samarbeta, och sen klandra Alliansen, är ju riktigt inkoherent. Men vad annat att vänta?
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-29 01:47:52 följande:
    Ja just det där med Disneydockan kom ju från företaget Disney. Men det var ett undantag. Och det skulle förvåna mig mycket, om inte SvT skulle ha censurerat filmen, om inte Disney själv gjort det. SvT censurerar ju massor. På Öppet arkiv t.ex., så vägrar de att lägga ut massor av gamla TV-serier och filmer som svenska folket önskar sig, för att de anser att de innehåller sådant som inte är politiskt korrekt idag. I vissa fall lägger de ut det men klipper i verken. Och det är ju inte klokt...

Även om vissa åsikter som framförs i filmerna skulle vara "fel" (enligt dagens synsätt), så finns det ju ingen anledning att hymla med att det var en allmän och accepterad åsikt när filmen gjordes - för 40, 60 eller 80 år sedan. Man försöker att skriva om historien, så att det t.ex. ska verka som att svenska folket i alla tider har tyckt att homosexualitet är OK.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?